Стаття 9. Права споживача при придбанні товару належної якості
1. Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.
Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.
(абзац другий частини першої статті 9 із змінами, внесеними
*згідно із Законом України від 02.12.2010 р. N 2741-VI)
Обмін товару належної якості провадиться,
якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.
Перелік товарів, що не підлягають обміну (поверненню) з підстав, зазначених у цій статті, затверджується Кабінетом Міністрів України.
2. Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов'язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару.
3. При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем провадяться виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.
Ключевой вопрос, использовался ли телефон.
Но о 2-х звонках - это не обосновано законом.
И так, из любопытства: а если очистить историю звонков, по терминалу будет видно, что звонили более 2-х раз?
Кстати, вот из Лиги выдержка из консультации:
Порядок обмена (возврата)
Для обмена (возврата) товара следует обратиться в место его покупки c письменным заявлением (как правило, бланк выдается продавцом на месте). При себе следует иметь паспорт и чек, подтверждающий приобретение товара.
Если продавец отказывает в обмене (возврате) товара, следует:
Шаг 1. Написать заявление на имя директора по образцу, приведенному ниже. Заявление составляется в двух экземплярах, один из которых отдается продавцу, второй - остается у покупателя (с отметкой и печатью продавца о вручении). К заявлению прилагается копия чека, подтверждающего приобретение товара.
В случае отказа принять заявление его следует отправить на адрес продавца почтой заказным письмом с описью вложенного и с уведомлением о вручении. *
Также стоит занести свои требования в Книгу жалоб и предложений с указанием Ф. И. О., адреса для получения от продавца ответа. Продавец обязан в недельный срок рассмотреть требования покупателя и отослать ему письменный ответ (п. 7 Инструкции о Книге отзывов и предложений на предприятиях розничной торговли и в заведениях ресторанного хозяйства).*
Шаг 2. Подать жалобу в инспекцию по вопросам защиты прав потребителей по месту своего жительства.
Шаг 3. Если заявление и жалоба не подействовали, подать иск в суд. Споры по защите прав потребителей рассматриваются местными судами общей юрисдикции - районными, районными в городах, городскими и горрайонными судами. Сеть местных общих судов см. здесь. Образец иска см. здесь.
Исковое заявление может быть подано в суд по месту нахождения ответчика или по месту жительства или пребывания потребителя на выбор самого потребителя (ч. 5 ст. 110 Гражданского процессуального кодекса).
Обращаем внимание, что потребители освобождены от уплаты судебного сбора (п. 7 ч. 1 ст. 5 Закона "О судебном сборе").
Образец заявления
_________________________________________,
(П. І. Б. керівника магазину, найменування магазину)
що знаходиться за адресою:
__________________________________________
__________________________________________
* * * * * * * * * * * * *(П. І. Б. заявника, адреса, телефон)
ЗАЯВА
"___" ____________ ____ р. у Вашому магазині я придбав _______ товар ______ вартістю __________ (______) грн., що підтверджується чеком N ____ від "___" ____________ ____ р. Придбаний товар мені не підійшов _______________________________________________________.
(вказати причину - товар не підійшов по формі, габаритам, фасону, кольору, розміру або з інших причин)
У зв’язку з тим, що обмін придбаного товару на аналогічний товар є неможливий через відсутність аналогічного товару, керуючись ст. 9 Закону України "Про захист прав споживачів" прошу розірвати договір та повернути мені гроші у розмірі вартості товару, що повертається. Ця заява подається мною у зв’язку з відмовою "___" ____________ ____ р. працівників магазину обміняти придбаний мною товар на аналогічний або прийняти товар та повернути мені грошові кошти.
У випадку Вашої відмови у моїй законній вимозі, я буду змушений:
1. Звернутися з скаргою до інспекції з питань захисту прав споживачів.*
2. Звернутися до суду з позовною заявою про примусове розірвання договору купівлі-продажу товару та відшкодування мені збитків, моральної шкоди, заподіяної мені Вашими незаконними діями, та відшкодування витрат на адвокатську допомогу.*
Про прийняте Вами рішення прошу повідомити мене письмово у встановлені законодавством України строки.*
Додаток: копія чека N ____ від "___" ____________ ____ р.
"___" ____________ ____ р.
_____________
(підпис)
ВАЖНО, чтобы первое Ваше письменное заявление поступило продавцу не позднее 14 дней (и факт этот зафиксирован)