Змінюй хід війни! Допомагай ЗСУ!

Тема КЗоТа

Я был в худшей ситуации. Когда и рычагов мотивации пряником тоже нет.

аналогично. просто даже если б он был в той ситуации он не был бы мотиватор + не за что давать, похуизм и распиздяйство.
 
я ж не умничаю)) я исключительно кейсы из опыта. если не убирают, то снова популизм и недоработка. пол года, год, полтора декрета - нормально. 3 года, 5 лет с болеющим. ну для чего этот цирк ? хоть 99 лет ставьте )))
Ujn, при всій повазі, я чув таке висловлювання : “Поганому танцюристу навіть ноги заважають.”

Але до чого тут “кейси”, до чого тут популізм, до чого тут Кодекс законів про працю?

До речі, ви вжили таке слово “кейсы”.
Ви можете пояснити його значення?
Бо це “словечко новомодное” .

Я вам задавав просте питання: “ Яка стаття діючого КЗпП України більше всього вам не подобається?”

Та чомусь не отримав відповіді.

https://www.kharkovforum.com/showpost.php?p=67150410&postcount=85
=
 
Ujn, при всій повазі, я чув таке висловлювання : “Поганому танцюристу навіть ноги заважають.”

Але до чого тут “кейси”, до чого тут популізм, до чого тут Кодекс законів про працю?

До речі, ви вжили таке слово “кейсы”.
Ви можете пояснити його значення?
Бо це “словечко новомодное” .

Я вам задавав просте питання: “ Яка стаття діючого КЗпП України більше всього вам не подобається?”

Та чомусь не отримав відповіді.

https://www.kharkovforum.com/showpost.php?p=67150410&postcount=85
=

помоему я вполне однозначно показал позицию - ситуация когда работодателю запрещается уволить безапелляционно сотрудника. сроки продолжительности бронирования на декретных должностях, защита "слабозащищенных". этим всем делается только хуже. предприятия должны тратить ресурсы на борьбу с сотрудниками которые не приносят пользу целям организации прописанным в уставе. а это видет к сокращению найма и повышенной нагрузки на уже принятый на работу персонал.
 
помоему я вполне однозначно показал позицию - ситуация когда работодателю запрещается уволить безапелляционно сотрудника. сроки продолжительности бронирования на декретных должностях, защита "слабозащищенных". этим всем делается только хуже. предприятия должны тратить ресурсы на борьбу с сотрудниками которые не приносят пользу целям организации прописанным в уставе. а это видет к сокращению найма и повышенной нагрузки на уже принятый на работу персонал.
Те що ви, Ujn, самий розумний, самий кращій фахівець, самий кращій керівник тобто самий-самий у всіх відношеннях, я зрозумів після другого вашого допису у цій темі.

До речі, я не ставлю під сумнів що ви самий-самий.
Може воно дійсно так і є.

Розумієте, Ujn, є такі люди балаболи.
Зазвичай, вони балаболять виключно за гроші.

Але, я не запитував вас про вашу позицію. Зрозуміло?
Питання було зовсім про інше: “ Яка стаття діючого КЗпП України більше всього вам не подобається?”

Вам зрозуміле моє запитання?

Я вже задаю це запитання третій раз.
Ось перші два:
https://www.kharkovforum.com/showpost.php?p=67150410&postcount=85
https://www.kharkovforum.com/showpost.php?p=67159179&postcount=127

Розуміючи, що ви не читали КЗпП України , я разом з запитанням дав посилання на КЗпП України. (припустивши, що ви не зможете його знайти)
https://www.kharkovforum.com/showpost.php?p=67150410&postcount=85
 
Те що ви, Ujn, самий розумний, самий кращій фахівець, самий кращій керівник тобто самий-самий у всіх відношеннях, я зрозумів після другого вашого допису у цій темі.

До речі, я не ставлю під сумнів що ви самий-самий.
Може воно дійсно так і є.

Розумієте, Ujn, є такі люди балаболи.
Зазвичай, вони балаболять виключно за гроші.

Але, я не запитував вас про вашу позицію. Зрозуміло?
Питання було зовсім про інше: “ Яка стаття діючого КЗпП України більше всього вам не подобається?”

Вам зрозуміле моє запитання?

Я вже задаю це запитання третій раз.
Ось перші два:
https://www.kharkovforum.com/showpost.php?p=67150410&postcount=85
https://www.kharkovforum.com/showpost.php?p=67159179&postcount=127

Розуміючи, що ви не читали КЗпП України , я разом з запитанням дав посилання на КЗпП України. (припустивши, що ви не зможете його знайти)
https://www.kharkovforum.com/showpost.php?p=67150410&postcount=85

вы, еюя, *****а не включай, выше были и номера статей, в частности про запрет увольнения беременных, я не собираюсь делать подборку и гиперссылками непонятно для кого, а так же непонятно за чем. то что вы не видите проблем с увольнениями и приемом на работу говорит минимум следующих вещах - вы не платите зарплату из заработанных на добавочной стоимости средствах, вы не принимаете посторонних людей "по объявлению" на работу к себе, ваш опыт руководящей работы в реальном секторе мизерный, вы не знаете что такое бюджет коммерческого предприятия и из чего он формируется.

в стране есть ВВП и отрицательный торговый баланс. счастье работника лежит исключительно в этой плоскости. пока не вырастет производительность труда, все усилия по соц защите прав трудящихся это паразитизм на других работающих людях.

много ли рабочих мест с европейским уровнем условий труда лично вы создали ?
 
в стране есть ВВП и отрицательный торговый баланс. счастье работника лежит исключительно в этой плоскости. пока не вырастет производительность труда, все усилия по соц защите прав трудящихся это паразитизм на других работающих людях.

много ли рабочих мест с европейским уровнем условий труда лично вы создали ?
Ви мабуть здивуєтесь, але саме цим наша профспілка і займається.
Але більш розширено, тобто, трошки іншим шляхом.

Ми створюємо на підприємстві первинну профспілкову організацію, яка входить до складу нашої профспілки. До речі, створена ППО підприємства є самостійною юридичною особою і навіть наша профспілка не має права на неї впливати. Ця ППО лише працює у відповідності до нашого Статуту і лише у разі порушення положень Статуту ми можемо впливати на ППО.

Ця ППО підприємства виконує функцію “зворотнього зв’язка” між робітниками та власниками підприємства (ми ж всі розуміємо, які “пісні” співає директор власнику підприємства “робітники *****и , а я з шкіри лізу щоб заробити вам копійчину”, може ще й розповідає, що йому КЗпП України заважає. Ну як ви , наприклад.).

Таким чином, ми допомагаємо власнику всі робочі місця на підприємстві привести (поступово) у відповідність до , як ви кажете, європейського рівня. Позбавляючись при цьому “балаболів” .

Позбавлення від “балаболів” , які якраз і є гальмами розвитку підприємства, у свою чергу, призводить до того що підприємство починає розвиватися та створюються додаткові робочі місця.
 
Ви мабуть здивуєтесь, але саме цим наша профспілка і займається.
Але більш розширено, тобто, трошки іншим шляхом.

Ми створюємо на підприємстві первинну профспілкову організацію, яка входить до складу нашої профспілки. До речі, створена ППО підприємства є самостійною юридичною особою і навіть наша профспілка не має права на неї впливати. Ця ППО лише працює у відповідності до нашого Статуту і лише у разі порушення положень Статуту ми можемо впливати на ППО.

Ця ППО підприємства виконує функцію “зворотнього зв’язка” між робітниками та власниками підприємства (ми ж всі розуміємо, які “пісні” співає директор власнику підприємства “робітники *****и , а я з шкіри лізу щоб заробити вам копійчину”, може ще й розповідає, що йому КЗпП України заважає. Ну як ви , наприклад.).

Таким чином, ми допомагаємо власнику всі робочі місця на підприємстві привести (поступово) у відповідність до , як ви кажете, європейського рівня. Позбавляючись при цьому “балаболів” .

Позбавлення від “балаболів” , які якраз і є гальмами розвитку підприємства, у свою чергу, призводить до того що підприємство починає розвиватися та створюються додаткові робочі місця.

и кто балабол ? я зада конкретный вопрос - "много ли рабочих мест с европейским уровнем условий труда лично вы создали ?" - ответа нет. а это между прочим вопрос попроще, чем про КзОТ. сколько создали рабочих мест с европейским уровнем условий в СВОЕЙ организации ?
 
и кто балабол ? я зада конкретный вопрос - "много ли рабочих мест с европейским уровнем условий труда лично вы создали ?" - ответа нет. а это между прочим вопрос попроще, чем про КзОТ. сколько создали рабочих мест с европейским уровнем условий в СВОЕЙ организации ?
Ujn, бачу ви не тільки КЗпП не читали ( але він вам не подобається) , закон “Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності” теж для вас є таємницею.
Профспілки це неприбуткові організації.

Ця тема не про профспілки та не про мене. Ця тема про Кодекс законів про працю України.

Я поясню чому мене зацікавили саме ви.

Для мене є один параметр по якому я одразу можу з’ясувати стан будь якого підприємства.
Для цього мені потрібно три цифри (середня кількість працюючих на підприємстві, кількість прийнятих на роботу, кількість звільнених (за рік)). Все.

Розумієте є такі підприємства звідки працівники звільняються тільки, як то кажуть “вперед ногами”. Тобто звідти працівники не звільняються! І саме там все гаразд з керівництвом (управлінням).

Люди, я маю на увазі працівників, вони будь де однакові.
А керівництво на всіх підприємствах різне.


Є такий параметр “текучка кадров” якщо за рік вона становить до 3% на цьому підприємстві все гаразд. (тобто керівники відповідають займаним посадам) Там є інші резерви підвищення прибутку підприємства.

Чим більше цей параметр відрізняється від 3% у сторону збільшення, тим більше керівництво (середньої ланки) цього підприємства не відповідає займаним посадам.

Далі мені треба аналізувати роботу кожного керівника окремо і скоріше це можна зробити, створивши на підприємстві профспілкову організацію.

P.S.
15.01.2020. начебто профспілки будуть пікетувати комітет ВР , який буде розглядати новий трудовий Кодекс.
Я запропонував одразу взяти з собою шини.
Ну щоб два рази не бігати...:)
 
Ujn, бачу ви не тільки КЗпП не читали ( але він вам не подобається) , закон “Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності” теж для вас є таємницею.
Профспілки це неприбуткові організації.

Ця тема не про профспілки та не про мене. Ця тема про Кодекс законів про працю України.

Я поясню чому мене зацікавили саме ви.

Для мене є один параметр по якому я одразу можу з’ясувати стан будь якого підприємства.
Для цього мені потрібно три цифри (середня кількість працюючих на підприємстві, кількість прийнятих на роботу, кількість звільнених (за рік)). Все.

Розумієте є такі підприємства звідки працівники звільняються тільки, як то кажуть “вперед ногами”. Тобто звідти працівники не звільняються! І саме там все гаразд з керівництвом (управлінням).

Люди, я маю на увазі працівників, вони будь де однакові.
А керівництво на всіх підприємствах різне.


Є такий параметр “текучка кадров” якщо за рік вона становить до 3% на цьому підприємстві все гаразд. (тобто керівники відповідають займаним посадам) Там є інші резерви підвищення прибутку підприємства.

Чим більше цей параметр відрізняється від 3% у сторону збільшення, тим більше керівництво (середньої ланки) цього підприємства не відповідає займаним посадам.

Далі мені треба аналізувати роботу кожного керівника окремо і скоріше це можна зробити, створивши на підприємстві профспілкову організацію.

P.S.
15.01.2020. начебто профспілки будуть пікетувати комітет ВР , який буде розглядати новий трудовий Кодекс.
Я запропонував одразу взяти з собою шини.
Ну щоб два рази не бігати...:)

вот интересно, руководство которое создало предприятие кровью и потом не видповидаэ, а *******, который даже потенцию пропил возле пивного ларька - видповидае и его надо защищать и кормить в том числе за счет других нормальных.

меня очень радует тот факт, что права собирается защищать возможно клоун, который на вопрос об условиях труда в его организации, приводит ссылку на не прибыльность. и тут хочется сказать, что ваш интерес мной был скорее всего ошибкой ))) потому что я прекрасно знаю что не прибыльность организации по уставу, не может быть причиной мешающей создавать те самые рабочие места высоких стандартов труда и оплаты )) просто потому что фот и рабочие помещения организации это расходы, а не прибыль. но спасибо за непрямой ответ. другими словами, вы не смогли создать ни одного высокооплачиваемого рабочего места в своей организации, но почему-то считаете что имеете требовать это от других...
 
вот интересно, руководство которое создало предприятие кровью и потом не видповидаэ, а *******, который даже потенцию пропил возле пивного ларька - видповидае и его надо защищать и кормить в том числе за счет других нормальных.
Зрозумійте, Ujn, я не намагаюся вас образити.

Ну, наприклад, на вашому підприємстві працює коваль , як то кажуть “від бога”.
А якщо цього коваля посадити за комп’ютер? Що воно буде?
А якщо його поставити працювати директором? Керувати підприємством.

Не кожна людина може керувати іншими працівниками! Для цього потрібні не аби які здібності.

Я знаю підприємства з яких працівники не звільняються.
Їм же ж чомусь діючий КЗпП України не заважає працювати!
Розумієте?

Якщо на підприємстві “працює” ледар , я маю на увазі “числится”, хтось же ж проводив з ним співбесіду , коли приймали на роботу.
Якщо доручити роботу підбору персоналу фахівцю тоді на підприємство ледарі не потраплятимуть.

P.S.
Я хочу сказати, що ви намагаєтесь побороти наслідки не зовсім фахових рішень.
Ну звільните ви ледаря, а той хто проводить співбесіди візьме на цю посаду іншого! Такого ж.
Потрібно міняти того хто приймає на роботу або проводить співбесіди.
Розумієте?
 
Зрозумійте, Ujn, я не намагаюся вас образити.

Ну, наприклад, на вашому підприємстві працює коваль , як то кажуть “від бога”.
А якщо цього коваля посадити за комп’ютер? Що воно буде?
А якщо його поставити працювати директором? Керувати підприємством.

Не кожна людина може керувати іншими працівниками! Для цього потрібні не аби які здібності.

Я знаю підприємства з яких працівники не звільняються.
Їм же ж чомусь діючий КЗпП України не заважає працювати!
Розумієте?

Якщо на підприємстві “працює” ледар , я маю на увазі “числится”, хтось же ж проводив з ним співбесіду , коли приймали на роботу.
Якщо доручити роботу підбору персоналу фахівцю тоді на підприємство ледарі не потраплятимуть.

P.S.
Я хочу сказати, що ви намагаєтесь побороти наслідки не зовсім фахових рішень.
Ну звільните ви ледаря, а той хто проводить співбесіди візьме на цю посаду іншого! Такого ж.
Потрібно міняти того хто приймає на роботу або проводить співбесіди.
Розумієте?

вы не смогли сделать в своей неприбыльной организации, но считаете что все другие просто обязаны. или может вы хреновый руководитель, если не смогла обеспечить хоть сам себе или кому-то зарплату в "неприбыльной" ?

какие собеседования, какие кузнецы, что за бред... вы абсолютно не работали с людьми, если н епнимаете какие проблемы от текущего кзота.
 
Беременные, испытательные сроки, то всё фигня.
Работает у тебя человек. Приходит военком и вручает ему повестку на срочную службу. Теперь по ст.36 КЗОТ (увольнение в связи с призывом на срочную службу) его уволить нельзя, а нужно весь срок службы выплачивать полноценную зарплату.
По окончанию срочной службы работник остаётся продолжать службу, но уже по контракту. При этом его тоже нельзя уволить! Предприятие продолжает выплачивать ему зарплату ну и само собой соответствующие налоги, включая военный сбор, до его выхода на пенсию.
Что скажут знатоки КЗОТ и профсоюзные лидеры о такой ситуации?
И кто тут кого разводит на бабло?
А еще отпуска у него накапливаются... По основному месту работы... :незнаю:
 
А еще отпуска у него накапливаются... По основному месту работы... :незнаю:

Про это не знал...:eek:

То бишь если его всё-же когда-то удастся уволить, то придётся выплатить компенсацию за энное количество неиспользованных отпусков...
 
Розумієте є такі підприємства звідки працівники звільняються тільки, як то кажуть “вперед ногами”. Тобто звідти працівники не звільняються! І саме там все гаразд з керівництвом (управлінням).

Отличный пример - ХТС.
В целом - более 3000 работников, из них производственных - человек пятьсот, остальные управленцы.
Управленцы сидят нерушимо, передают должности детям, у производственников - круговерть.
Но в среднем по больнице текучка маленькая.
Офигенно эффективное предприятие, мы видим результаты ежедневно.
И да, у них есть "неприбыльная" профсоюзная организация, стригущая 1% зарплаты.
 
Беременные, испытательные сроки, то всё фигня.
Работает у тебя человек. Приходит военком и вручает ему повестку на срочную службу. Теперь по ст.36 КЗОТ (увольнение в связи с призывом на срочную службу) его уволить нельзя, а нужно весь срок службы выплачивать полноценную зарплату.
По окончанию срочной службы работник остаётся продолжать службу, но уже по контракту. При этом его тоже нельзя уволить! Предприятие продолжает выплачивать ему зарплату ну и само собой соответствующие налоги, включая военный сбор, до его выхода на пенсию.
Что скажут знатоки КЗОТ и профсоюзные лидеры о такой ситуации?
И кто тут кого разводит на бабло?
Добре, припустимо що я з вами згоден. (я не вивчав цього питання)

Де про це в КЗпП України? Яка стаття?


Стаття 119. Гарантії для працівників на час виконання державних або громадських обов'язків

На час виконання державних або громадських обов'язків, якщо за чинним законодавством України ці обов'язки можуть здійснюватись у робочий час, працівникам гарантується збереження місця роботи (посади) і середнього заробітку.

Працівникам, які залучаються до виконання обов'язків, передбачених законами України "Про військовий обов'язок і військову службу" і "Про альтернативну (невійськову) службу", "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", надаються гарантії та пільги відповідно до цих законів.

За працівниками, призваними на строкову військову службу, військову службу за призовом осіб офіцерського складу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період або прийнятими на військову службу за контрактом, у тому числі шляхом укладення нового контракту на проходження військової служби, під час дії особливого періоду на строк до його закінчення або до дня фактичного звільнення зберігаються місце роботи, посада і середній заробіток на підприємстві, в установі, організації, фермерському господарстві, сільськогосподарському виробничому кооперативі незалежно від підпорядкування та форми власності і у фізичних осіб - підприємців, у яких вони працювали на час призову. Таким працівникам здійснюється виплата грошового забезпечення за рахунок коштів Державного бюджету України відповідно до Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей".
 

Правильную подборку сделали.

зберігаються місце роботи, посада і середній заробіток на підприємстві
Статья есть, предприятие платить обязано.
Плюс
виплата грошового забезпечення
Это то, что они получают по месту службы.

Вся фигня в том, что в фразе
"призваними на строкову військову службу, військову службу за призовом осіб офіцерського складу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період або прийнятими на військову службу за контрактом, у тому числі шляхом укладення нового контракту на проходження військової служби, під час дії особливого періоду на строк до його закінчення або до дня фактичного звільнення зберігаються"
всё намешано в кучу: и срочка, и контракт, и мобилизация, и особливий период. Нечеткие формулировки дают простор для манипуляций.

Изначально это вводилось именно для мобилизованных, чтобы они не пострадали материально после призыва. И это было правильно. В бюджет 16-16 годов были заложены компенсации предприятиям этих выплат.

Но мобилизации закончились, а норму стали применять к призванным на срочную службу, и что совсем уж не логично, к поступившим (не призванным) на службу по контракту. Суды становятся на сторону военнослужащих, мотивируя свою позицию тем, что "особливий период" продолжает действовать.

або до дня фактичного звільнення

Кстати, каким образом предприятие может узнать этот самый день, если сам работник это не сообщит?
 
Вся фигня в том, что в фразе
"призваними на строкову військову службу, військову службу за призовом осіб офіцерського складу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період або прийнятими на військову службу за контрактом, у тому числі шляхом укладення нового контракту на проходження військової служби, під час дії особливого періоду на строк до його закінчення або до дня фактичного звільнення зберігаються"
всё намешано в кучу: и срочка, и контракт, и мобилизация, и особливий период. Нечеткие формулировки дают простор для манипуляций.

Изначально это вводилось именно для мобилизованных, чтобы они не пострадали материально после призыва. И это было правильно. В бюджет 16-16 годов были заложены компенсации предприятиям этих выплат.

Но мобилизации закончились, а норму стали применять к призванным на срочную службу, и что совсем уж не логично, к поступившим (не призванным) на службу по контракту. Суды становятся на сторону военнослужащих, мотивируя свою позицию тем, что "особливий период" продолжает действовать.
Я цього питання не вивчав. Як то кажуть, я “не в теме”, але хтось з цих підприємств намагався отримати відшкодування виплаченої робітнику середньої заробітної плати під час служби з бюджету?

Якщо була відмова у відшкодуванні, наприклад, у зв’язку з не передбаченням у бюджеті статті видатків на відшкодування, подавав хто-небудь позов або пропозиції до кабінету міністрів про внесення цієї статті видатків у бюджет?

Наприклад, на підставі вже існуючих рішень судів?
 
Я цього питання не вивчав. Як то кажуть, я “не в теме”, але хтось з цих підприємств намагався отримати відшкодування виплаченої робітнику середньої заробітної плати під час служби з бюджету?

Може у 15 році хтось і отримав, а після - ні, а тепер постанова про компенсацію взагалі скасована.
Уряд визнав таким, що втратив чинність, Порядок виплати компенсації підприємствам, установам, організаціям, фермерським господарствам, сільськогосподарським виробничим кооперативам та ФОП у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу в особливий період.

Відповідні зміни передбачені постановою Кабміну від 10.04.2019 № 307, яка набуде чинності з дня її опублікування.

Згідно з прийнятим документом роботодавцям більше не виплатять компенсацію за рахунок державних коштів витрат на виплату середнього заробітку працівникам, призваним і прийнятим на військову службу протягом 2014-2015 років.
⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.


Якщо була відмова у відшкодуванні, наприклад, у зв’язку з не передбаченням у бюджеті статті видатків на відшкодування, подавав хто-небудь позов або пропозиції до кабінету міністрів про внесення цієї статті видатків у бюджет?

Який в цьому сенс, коли Кабмін ту постанову і скасував?

Привертаємо вашу увагу на те, що з 1 січня 2016 року законодавством не передбачено компенсації роботодавцям з Державного бюджету України.

⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.


Коли в 2014 році потрібно було терміново збільшувати чисельність сил безпеки та оборони для протистояння російській збройній агресії, до національного законодавства внесли цілу низку змін щодо надання преференцій тим, хто служить в армії.

Так, з березня 2014 року законодавство гарантувало всім мобілізованим на період їхньої служби збереження робочого місця та виплати середнього заробітку за місцем роботи. З грудня 2016-го норма почала діяти і для військових за контрактом.

2014

27 березня 2014 року законом №1169-VII "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення проведення мобілізації" ВР внесла зміни до статті 119 Кодексу законів про працю, якими передбачила збереження робочого місця та забезпечення виплати середнього заробітку на підприємстві, в установі, організації тощо під час проходження військової служби для мобілізованих.

Право, яке виникло у військовослужбовців, означало додаткові фінансові зобов’язання спочатку для держави, а потім для роботодавців. У 2015 році на виплату середньої заробітної плати мобілізованим із державного бюджету було витрачено 1.790.000 тисяч гривень.

2015

Законодавством було передбачено відшкодування роботодавцям витрат, пов’язаних із виплатою зарплати військовим. Процедуру компенсації регулював Порядок виплати компенсації, затверджений постановою Кабміну №105 від 4 березня 2015 року.

Хоча в держбюджеті на 2015 рік і було закладено кошти на відшкодування роботодавцям, через неефективне планування та недостатність коштів на кінець 2015 року виникла заборгованість перед роботодавцями в сумі 233,1 мільйонів гривень.

До судів різних інстанцій протягом 2015 року надійшло 26 позовних заяв підприємств, установ та організацій про стягнення коштів компенсації на виплату середнього заробітку мобілізованих працівників на загальну суму майже 13,3 тисяч гривень. Відповідачами було вказано як Мінсоцполітики, так і безпосередньо органи соцзахисту.

Затверджений Кабміном у 2015 році механізм реалізації соціальних гарантій працівникам підприємств, установ і організацій, які проходять військову службу в особливий період, не охопив усіх суб'єктів господарювання.

2016

Через виникнення заборгованості перед роботодавцями за 2014 і 2015 роки та відсутність коштів на відшкодування було вирішено скасувати компенсації роботодавцям із державного бюджету.

1 січня 2016 року в КЗпП було внесено зміни, і компенсація роботодавцям за виплату середнього заробітку працівникам, прийнятим на військову службу в особливий період, була скасована.

Тобто відшкодування з бюджету роботодавцеві скасовано, а обов’язок збереження зарплати – залишено. Зміна відбулася в джерелі фінансування середнього заробітку, який повинен бути збережений.

Компенсація має нараховуватися і виплачуватися роботодавцем з власної кишені.

Уже після скасування відшкодування роботодавцям у грудні 2016 року законом №1769-19 норму про збереження зарплати військовим було поширено не лише на мобілізованих, а й на осіб, які уклали контракт на проходження військової служби.

Необхідність компенсувати розмір зарплати за рахунок підприємства людині, яка фактично не перебуває на роботі, а проходить військову службу, безперечно, роботодавці зустріли шквалом критики та невдоволення.

Адже виконання фінансового зобов’язання перед військовими держава переклала на плечі роботодавців, не запитавши в них про це і навіть не проінформувавши про нову норму належним чином.

2017

Хоча з 1 січня 2016 року було внесено зміни, та відшкодування роботодавцям було скасовано, у держбюджеті на 2017 рік передбачалися видатки за бюджетною програмою "Компенсація підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період за 2014-2015 роки" протягом 2017 року обсягом 233,1 мільйонів гривень.

Виділення коштів було необхідне для покриття заборгованості перед роботодавцями за 2014 та 2015 роки, оскільки 2015 та 2016 роки були насиченими численними судовими позовами роботодавців про відшкодування такого середнього заробітку. За період 2017 року програму виконано на 98,8%.

Станом на кінець 2017 року, відповідно до звітів про обсяги фактичних витрат на виплату компенсації середнього заробітку мобілізованих, здійснено фінансування в сумі 233,1 тисячі гривень.

Залишок невикористаних призначень утворився з причини відмови підприємства від компенсації, реорганізації, ліквідації та зміни адрес підприємств тощо.

Найбільші суми було відшкодовано роботодавцям у Дніпропетровській області (32406,8 тисяч гривень), Запорізькій області (18682,9 тисяч гривень), Київській області (23815,9 тисяч гривень), Львівській області (13358 тисяч гривень), Києві (43940,4 тисяч гривень).

2018

У 2018 році коштів на компенсацію роботодавцям вже не закладено, оскільки

1) законодавство, яке передбачало компенсацію, змінили

2) борги перед роботодавцями за 2014 та 2015 покрили.

Якщо в хаосі 2014 року не було місця для зайвих питань, і всі методи для збільшення чисельності в ЗСУ були виправданими, то в 2018 році і в умовах затяжної війни все ж варто досконало розібратися в розрахунках доцільності та ефективності витрат на зарплату військовим, перекладених на плечі роботодавців.

Так, є заперечення, що зниження єдиного соціального внеску суттєво зменшить навантаження, тому роботодавці цілком можуть оплачувати гарантовану державою пільгу із власного бюджету.

Однак такий аргумент є як мінімум дивним, враховуючи, що метою зменшення єдиного соціального внеску є необхідність виведення з тіні працівників, які здійснюють трудову діяльність без оформлення та сплати податків.

До того ж, зі збільшенням мінімальної заробітної плати розмір єдиного соціального внеску для роботодавців значно зріс й апріорі є недостатнім для покриття цілої зарплати.

Необхідність виплати компенсації роботодавцями з власної кишені спричинила формування негативного ставлення до військових та ветеранів війни України проти російської агресії. Ситуація стає причиною постійних конфліктів між роботодавцями та працівниками.

Вимушена необхідність відшкодовувати виплату заробітної плати військовому спонукає роботодавців на порушення норм статті 119 КЗпП в частині збереження робочого місця.

Звільнення військового з роботи в кінцевому результаті має більш негативні наслідки для військовослужбовців, ніж відсутність компенсації зарплати.

В умовах затяжного військового конфлікту та браку коштів на належну та справедливу компенсацію роботодавцям витрат на зарплату військовим, доцільно було б переглянути перелік так званих "преференцій".

Необхідно привести їх до умов та реалій сьогодення і скасувати відшкодування зарплати військовим, яке й так де-факто не надається, а лише:

а) штовхає роботодавців на незаконне звільнення віськовослужбовців, тим самим забираючи ще одне право на збереження робочого місця в цивільному житті;

б) посилює соціальну напругу в суспільстві внаслідок виникнення постійних конфліктів між військовими та роботодавцями;

г) через низку названих причин загалом не сприяє виконанню мети, заради якої норму про відшкодування розміру зарплати було ухвалено.

Христина Ковцун, Вікторія Лавренюк, юристи-аналітики ГО "Юридична сотня"
⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.
 
Ничего, будем скоро по 6 дней в неделю ***рить. Не нравится? А ***** - рабу хватит и 24 часа в неделю отдыхать, лизните и за это ноги своему хозяину.
 
Назад
Зверху Знизу