⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.
Робота над новим освітнім стандартом, за словами міністра освіти Лілії Гриневич, тривала 2 роки. При цьому було використано досвід 7 країн – Фінляндії, Сінгапуру, Ірландії, Шотландії, Франції, Канади та Польщі. Метою змін, згідно з освітньої реформою, стане для учнів набуття компетентностей замість знань, розвиток зацікавлення та підвищення мотивації, для учителів – більше свободи у діяльності, але – і повага до гідності учня.
Завдання вчителя – абсолютно кожен учень. Як пояснила у коментарі виданню експерт Peaнімаційного пакету реформ, співзасновник і директор громадської організації “Український науковий клуб”, депутат Київради Наталія Шульга, у новому освітньому стандарті передбачена свобода для вчителя.
Педагогічний колектив, директор, але перш за все – вчитель початкових класів – визначатиме, яким чином найкраще досягати поставлених цілей.
“Тепер у нього немає обмежень. Він може ділити дітей на групи по кілька, як йому зручно. Основою змін є дитиноцентрична освіта. Вчитель зобов’язаний відслідковувати мотиваційні переваги кожної дитини. Діти відрізняються по своїх інтересах, мотиваціях, і завдання вчителя – ідентифікувати їх і створити умови для розвитку персонально кожної дитини. Як він це робитиме – залежить від підготовки та фантазії вчителя”, – відзначила експерт.
Причому, за її словами, якщо навіть великий клас – вчитель зобов’язаний забезпечити індивідуальний підхід до кожної дитини. Для цього йому дана свобода на основі стандарту бути настільки креативним, наскільки він тільки може.
Процес плавно переходитиме від дошкільної освіти, який базується, в основному, на ігровому компоненті, до навчального процесу, який значною мірою використовуватиме ігровий компонент, щоб діти не відчували різких змін, і щоб їм було цікаво і вони з задоволенням ішли до школи.