Змінюй хід війни! Допомагай ЗСУ!

Готуємося до блекаутів. Досвід та поради.

Досвід є. Три місяці панелі будуть неефективні. Але, періодично, все одне будуть віддавати певну кількість енергії в режимі підмішування (якщо він є) на інверторі.
Головна перевага системи з сонячними панелями - певна незалежність від зовнішніх факторів. Якщо бюджет дозволяє, ставьте панелі, на них як раз взимку традиційно падає ціна, бо менший попит.
Паралельно оптимізуйте та знижуйте власне споживання. Варіанти в цьому напрямку завжди є.
Мій власний досвід вже показує, що 7-8 місяців на рік можна жити повністю автономно від центрального постачання електрики.
Якщо надумаєте будувати подібне - відразу ставьте систему на 48 Вольт по АКБ, її потім краще можна модернізувати за потреби; я колись не дослухався до порад і побудував систему на 24 В, тепер планую вже переробляти все на 48 Вольт.

Вітряк - треба багато місця і гарна, висока мачта. На YouTube є канал по вітряках, там все це показано от і до. Складна конструкція і сам вітрогенератор потрібен, щоб мати від нього "плюс" , не дешевий.
 
Мій власний досвід вже показує, що 7-8 місяців на рік можна жити повністю автономно... відразу ставьте систему на 48 Вольт по АКБ, її потім краще можна модернізувати за потреби; я колись не дослухався до порад і побудував систему на 24 В, тепер планую вже переробляти все на 48 Вольт.
Я зараз якраз такими мріями і живу, але у 14 році, коли закладав алгоритм своєї системи живлення, вважав - досить ДБЖ та акумуляторів 12 В, які буду періодично докуповувати (тоді не хотілося думати про те, що може бути набагато гірше). Тому для мене перехід на 48 В означає - відмовитись від 3-х акумуляторів, ДБЖ і блоку комутації, який спеціально виготовив для почергового підключення до ДБЖ дуже різних за віком і параметрами акумуляторів.
 
Но в распечатанной инструкции есть пункт "Задержка отключения нагрузки при срабатывании по току или превышении по мощности (пределы 0-240 с, шаг 1 с).
Это совершенно не то
"Професійна модель часу вимкнення навантаження"
⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.


В старых точно есть в D63T , в обычном без Т - нет
 
Это совершенно не то
"Професійна модель часу вимкнення навантаження"
⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.


В старых точно есть в D63T , в обычном без Т - нет
Спасибо за ссылку. У меня вроде бы продвинутая модель, но без функции "Профессиональная модель времени выключения нагрузки". Может даже придётся купить такой, как в ссылке - скачки вниз (~150 В) бывают практически ежедневно.
 

Вкладення

  • 1763829171403.webp
    1763829171403.webp
    795.2 КБ · Перегляди: 5
Досвід є. Три місяці панелі будуть неефективні. Але, періодично, все одне будуть віддавати певну кількість енергії в режимі підмішування (якщо він є) на інверторі.
Головна перевага системи з сонячними панелями - певна незалежність від зовнішніх факторів. Якщо бюджет дозволяє, ставьте панелі, на них як раз взимку традиційно падає ціна, бо менший попит.
Паралельно оптимізуйте та знижуйте власне споживання. Варіанти в цьому напрямку завжди є.
Мій власний досвід вже показує, що 7-8 місяців на рік можна жити повністю автономно від центрального постачання електрики.
Якщо надумаєте будувати подібне - відразу ставьте систему на 48 Вольт по АКБ, її потім краще можна модернізувати за потреби; я колись не дослухався до порад і побудував систему на 24 В, тепер планую вже переробляти все на 48 Вольт.

Вітряк - треба багато місця і гарна, висока мачта. На YouTube є канал по вітряках, там все це показано от і до. Складна конструкція і сам вітрогенератор потрібен, щоб мати від нього "плюс" , не дешевий.
А Харьковоблэнерго штраф не впаяет за панели?
 
Ніт. Це вже розбирали якось, дехто навіть відправляв листи і отримував офіційні відповіді на цю тему. Коріння цього вкиду криється десь на youtube, декілька каналів вирішили піднятись на хайпових назвах відосиків і понеслось.
В мене не було ніяких питань від контролерів ніколи. Інвертор в мережу нічого не віддає, зелені тарифи мене не цікавлять, не та потужність від панелей.

По акумуляторах, як тут десь вже розписував пан Дмитро, переходьте на LiFE збірки.
Якщо все робити самостійно, вийде не так дорого, як багато хто гадає. Збірка там елементарна. Переваги
В мене також залишилися в резерві кілька автомобільних АКБ, які я використовув ще в 2022-2023 роках, але це вже пройдений етап. То не те пальто.
 
Головна перевага системи з сонячними панелями - певна незалежність від зовнішніх факторів.
а такие внешние факторы, как взрывы фиг угадай где, осколки и прочие воздействия, например?
или необходимость тупо собрать чемоданы и свалить с линии боестолкновений?
 
В мене не було ніяких питань від контролерів ніколи. Інвертор в мережу нічого не віддає, зелені тарифи мене не цікавлять, не та потужність від панелей.

По акумуляторах, як тут десь вже розписував пан Дмитро, переходьте на LiFE збірки.
Якщо нічого не віддає в мережу - то значить, при повній зарядці усіх БА гріє якусь велику теплоізольовану посудину з водою (забув як називається, може - гідроакумулятор)? По акумуляторах: LiFE збірки можна робити з різних за ємністю і віком акумуляторів? Бо у мене на даний час один LiFE (12 в, 300 Аг) і два гелевих - теж не дешеві (колись були 100 і 200 Аг) - з них точно не можливо.
 
Якщо нічого не віддає в мережу - то значить, при повній зарядці усіх БА гріє якусь велику теплоізольовану посудину з водою (забув як називається, може - гідроакумулятор)? По акумуляторах: LiFE збірки можна робити з різних за ємністю і віком акумуляторів? Бо у мене на даний час один LiFE (12 в, 300 Аг) і два гелевих - теж не дешеві (колись були 100 і 200 Аг) - з них точно не можливо.
скорее теплоаккумулятор
 
За бойові дії поруч - то є все ж форсмажорні обставини. Є живий приклад знайомих з Куп'янську, які все зняли і перебудувалися в плані сонячної електростанції вже в селі на новому місці, а хати в Купянську там вже давно немає. Чекати до останнього не стали. Влада оголосила евак - виїхали більш-менш чотко.

Зрозуміло, що від пошкодження уламками та й обстрілів ніхто не застрахований. Це стосовно панелей. АКБ, в будь якому разі, виходить компактний, інвертор також, їх забрати з собою не проблема в цілому.

На першу ітерацію в мене був десь файл з цінами і всіма потрібними компонентами. Це на 2.4 КВт приблизно там все було тоді. Як знайду, викладу, але за кілька років вже певні моменти були перероблені, та й ціни, напевно, помінялися, деякі речі стали, як не дивно - дешевші.

Надлишків енергії (в моєму випадку) не так багато - система розрахована була під всі наші поточні задачі, без надлишків. Якщо сонця вистачає- гріється бойлер, працює кондіціонер на охолодження чи обігрів , в залежності від сезону, ці моменти в мене певним чином автоматизовані. До інвертора підключена raspberry PI4 і далі вже софт роздає команди на ввімкнення. Там довга історія, чому саме так, якщо коротко - то просто підвернулася BMS прямо в Україні, за нормальною ціною, чекати з Китаю не захотів, а от що там немає CAN або RS-485 інтерфейсів, якось не подумалось, прийшлося робити всяку хєрню. Але, працює.

Плавний переход на 48В систему зараз в мене відбувається тільки для того, щоб отримати більше годин повністю автономної роботи, хотілось би десь 5-7 діб на акумуляторах. Тоді буде сенс поставити ще панелі, поки готуюсь до того, погода дозволяє - кріплю рейки на кришу в вільний час.

Що стосується побудови АКБ, то моя думка проста - бажано мати всі елементи з однаковими параметрами, краще за все з однієї партії. Тоді вони будуть нормально балансуватися за короткий час.
Ставити різні (старі) елементи - не ефективно. Та й BMS не зрозуміє, мабуть, різні по ємності елементи в збірці (можливо, є якісь хитрі варіанти, але я про них не знаю). Як на мене - так робити не можна.

Всі LiFEPO4 я з самого початку брав на nkon , вони прекрасно добираються до нас через meest (точніше, мені їх довозила до точки видачі Укрпошта). Брав grade A EVA , ніколи ніяких проблем з ними не було. Зараз передзамовив Eve MB56 Prismatic - 628Ah, вони відносно недавно пішли в них в продаж, новий 48 акумулятор буде вже саме на них. Жаба душила. Але. Думка моя така, що як би там не сталося, електрика буде дорожчати (та її буде ще й не вистачати).
 
Зрозуміло, що від пошкодження уламками та й обстрілів ніхто не застрахований.
Якщо сонця вистачає- гріється бойлер, працює кондіціонер на охолодження чи обігрів. До інвертора підключена raspberry PI4 і далі вже софт роздає команди на ввімкнення.
Плавний переход на 48В систему зараз в мене відбувається тільки для того, щоб отримати більше годин повністю автономної роботи
Що стосується побудови АКБ, то моя думка проста - бажано мати всі елементи з однаковими параметрами, краще за все з однієї партії.
Брав grade A EVA , ніколи ніяких проблем з ними не було.
Чи може врятувати від пошкоджень, вторинних осколків (наприклад, коли десь поруч прилетіло, то розлітаються дрібні частинки дорожнього покриття чи бетону у вигляді граду з камінчиків)? Наприклад, поставити по периметру (чи тільки з вірогідної сторони прильотів) відносно дрібну металічну сітку - вона такі осколки буде відбивати, але може це значно вплине на енергоефективність?

Тобто замість теплоакумулятора – бойлер або кондиціонер? У цьому випадку бойлер на 100 л зможе ефективно виконати роль накопичувача "зайвої" енергії?

raspberry PI4 – це розумний комутатор для перенаправлення потоків отриманої від панелей ел. енергії?

У мене абсолютно різні 3 акумулятори 12 В. Тому комутатор розрахований на ручне управління (сам перемикаю). Хоча в іншій темі опублікували коментар, що ШІ наче б-то знайшов варіант автоматичного комутатора для різних акумуляторів (але, якщо я правильно зрозумів - там є функція на відбір ел. енергії а на заряджання розряджених акумуляторів - не зрозуміло).

Знайшов
⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.
- українська фірма (збирає з імпортних комплектуючих), досить якісний продукт. 2 роки гарантії, хороший асортимент, є навіть цифровий дисплей (у інших не зустрічав). У них черга на відправку деяких моделей.
 
Спасибо за ссылку. У меня вроде бы продвинутая модель, но без функции "Профессиональная модель времени выключения нагрузки". Может даже придётся купить такой, как в ссылке - скачки вниз (~150 В) бывают практически ежедневно.
Вот, сижу и думаю: есть провал или, что хуже, заброс по питанию. Кратковременный. Теоретически, барьр его отсечет за порядка 20 мс. Если поставить 1с. Двигатель холодильника точно станет за это время, да и по высокому все погорит. Потому, наверное, хрен с ним, пущай щелкает...... Не думаю, что есть смысл менять
 
За готові акумуляторні збірки нічого сказати не можу, знаю, що був певний момент влітку, коли ціни на них сильно падали - не було відключень світла, ну і не було попиту. Теоретично, якщо це діло поставлено добре, то різниці в ціні між власною збіркою та вже готовою може фактично не бути, за рахунок знижок виробникові від постачальників. Я не пішов цим шляхом, бо важко точно сказати, які компоненти там будуть по факту в ящику.
Цифровий дисплей, як на мене, не потрібен зовсім, по перше, всі сучасні BMS мають відразу Bluetooth, або WiFi, плюс дротові інтерфейси. Коли мені щось потрібно, власне, від АКБ - підключаюсь або з телефону, або через ПК по мережі.

Власне, з цього моменту, а не для скидання надлишків енергії і зроблена певна автоматизація - щоб не бігати і нічого не перемикати. В певні моменти просто вмикаються, чи вимикаються певні споживачі. Бо є чим і через що керувати за потреби. Тому і raspberry - щоб було зручно, розумна хата та все таке )
Самі по собі надлишки, якщо й є - не так важливі, нічого не вибухне. Бойлер та кондей це мій персональний варіант зловживання умовно безкоштовним ресурсом, якщо він є. Якщо б і не було їх - нічого страшного. В цьому році я десь з травня вимкнув повністю автомат на зовнішню мережу 220 В і до вересня туди і не дивився. Інвертор повністю здатен подбати про себе, BMS не дасть нічого зайвого зарядити на АКБ.

Пошкодження. Град панелі тримають ок. Навіть досить крупний. Від камінців після вибуху сітка не врятує, на мою думку ( в мене є досвід після прильотів по конячому ринку, коли кришу нашої старої бази побило саме камінням, а там був металевий лист, місцями були кратери, подекуди тупо прошило наскрізь, хоча там, мабуть, були і уламки від самої ракети).

За повербанк - так, буде десь так по потужності. Поки є можливість - чому б і ні. План такий - спочатку основна батарея на 48 В, далі, ще 5 панелей, разом тоді буде 10 шт., більше криша не дасть, та й десь там буде обмеження по напрузі на інвертор по сонячному входу, мабуть (надо рахувати буде).
Ну, і заміна інвертора.
Але це ще довга пісня, поки все воно навіть не в нкон, а в стадії очікування доставки до них з заводу.
 
  • Це лайк!
Реакції: vs18
Я зараз якраз такими мріями і живу, але у 14 році, коли закладав алгоритм своєї системи живлення, вважав - досить ДБЖ та акумуляторів 12 В, які буду періодично докуповувати (тоді не хотілося думати про те, що може бути набагато гірше). Тому для мене перехід на 48 В означає - відмовитись від 3-х акумуляторів, ДБЖ і блоку комутації, який спеціально виготовив для почергового підключення до ДБЖ дуже різних за віком і параметрами акумуляторів.
Я теж с такого розпочав. Тоды здавалося, що воно має все швидко закінчитися. Спробували, отримали по зубах, ввімкнули задню. А воно он як. Взяв 24 в систему пару гелівих аккумів по 150 Аг. Але коли довелося - зрозумів, що зняв з них трошки більше ніж половину. десь 80 Аг. І це непоганий результат.... ;-( І питання було ще в тому, що вони давали просадку по струму значну, довелося їх підперти ще стартовими автомобільними... Тоді тягнуло більш меньш. Зараз перйшов на LiFe. І провів ревізію. В моїх аккумах 75АГ (авто) 2021 рв. залишилося приблизно 55 АГ. В старих автомобільних (55-60Аг) - десь 10-12 Аг. Думав ще геліві перевірити, але поки відклав. Бо тільки почав міряти, як обстріляли і блєкат. Закон Мерфі, тільки я посадив аккум - вимкнули електрику ;-)
Тож, навіть зараз можу сказати, що коли порівнюємо вартість гелівих та LiFe., ємність свинцю треба ділити на 2. І тоді ціни стають рівними і розумієшь, що LiFe - вигідніше.
Хоча, сцуко, дорого, що капець все це.... Грьобані під....ри із-за поребрику. ;(
 
Ну, і заміна інвертора.
Але це ще довга пісня, поки все воно навіть не в нкон, а в стадії очікування доставки до них з заводу.
А в мене в паспорті пишуть, что може працювати паралельно. Я поки що потенційно в цю сторону дивлюся... Але мені ще далеко до цього.....
 
Так, жаба душила й душить. В нормальному житті воно було мені аж ніяк не треба. Але, які варіанти, як кажуть? Свинець в мене був з самого початку, плюс я ще купував в 2022-му кілька АКБ, план був такий, щоб можна було перекидати і на автівки...потім був (і є ) ще з Китаю LiFepo4 12 В на 100 А , він зараз задіяний в мережі на 12 В (освітлення, роутери). І ось тут я і поняв, що потрібно переходити повністю на LiFE, а далі понеслось одне за іншим.
З іншого боку, вже зрозуміло, що хоча б і частково, але можна на наших широтах відмовитися від центрального енергопостачання. Ба навіть більше, якщо ділянка дозволяє - то можна і повністю, хоча й не дешево. Вартість КВт, я впевнений, буде зростати постійно і не тільки для підприємств.
 
якщо ділянка дозволяє - то можна і повністю
Навряд вийде. Зараз мешкаю в приватоному будинку з СЕС, 10 кВт інвертор, 30 кВт батарея, 12 кВт сонця. З середини квітня по середину жовтня вистачає, далі - ні. Листопад-грудень сонячна генерація десь 150 кВт*год на місяц, цього замало, навіть якщо збільшити сонячне поле вдвічи не вистачить.
 
Вартість КВт, я впевнений, буде зростати постійно і не тільки для підприємств.
Та вже пісець... Одна із найдорожчих у Європі та світі.... ;-( Виробництву - торба. При чьому не стільки сама електрика, а ціна електрики + транспортування. ;(
 
хрен с ним, пущай щелкает...... Не думаю, что есть смысл менять
Увеличь время подключения после вылета за пределы напряжения и не парься. Тем более, что инвертор - подстрахует.
 
Назад
Зверху Знизу