Зарядний пристрій підключається до батареї не "напряму", а через BMS. BMS підключається на силові виходи батареї та на перемички між банками. Ця система (BMS) слідкує за напругою на кожній комірці, дивиться на струм заряджання/розряджання, а також балансує комірки. Якщо напруга на якійсь комірці виходить за встановлені межі, система відключає всю батарею. При перевищенні напруги система забороняє заряд, але дозволяє розряджати. При падінні напруги нижче заданої - навпаки. Якщо струм заряду/розряду перевищує встановлене значення - БМС відключає батарею. Хороші BMS мають також датчики температури (термопари). Якщо температура батареї або самої BMS перевищить норму, батарея відключиться. Також в BMS може бути кулонометр (лічильник електроенергії), який правильно покаже відсоток ємності батареї при заряді/розряді. І може бути Bluetooth для підключення смартфона для регулювання параметрів, бо BMS бувають універсальні під різні типи батарей, і їх треба налаштовувати. В серйозних батареях для інверторів є також CAN-шина для "спілкування" батареї з інвертором.
Стосовно балансування. Балансир зазвичай вбудований у BMS, хоча може бути окремим пристроєм. Бувають балансири активні та пасивні. Активні переносять електроенергію з однієї комірки до іншої через конденсатори. Пасивні просто підключать комірку, яка зарядилася першою, до резистора, через який "зайва" енергія комірки при заряджанні гріє повітря, доки інші комірки "підтягнуться". Активні балансири працюють швидше, бо балансують порівняно великим струмом. Якщо всі комірки батареї з однієї партії та в однаковому "стані здоров'я" та не "розбіглися" з якихось причин, то достатньо пасивного балансира. Якщо ваша батарея "я єго слєпіла із того, что било", то ліпше брати активний балансир.
Зарядний пристрій має бути з двостадійною зарядкою. Перша стадія - заряджання постійним струмом. На батарею подають постійний струм. При цьому напруга поступово росте. Друга стадія - зарядка постійною напругою. При цьому напруга вже досягла максимуму, а струм поступово знижується. Коли струм знизився майже до нуля - зарядку завершено. Буферний чи "зберігальний" заряд не потрібен.
Використовувати автомобільну зарядку в принципі, можна. Якщо зарядний пристрій має максимальну напругу 14,2...14,4, то просто друга стадія розтягнеться надовго. При цьому не треба вмикати всякі "хитрі" режими заряду, призначені для свинцю. Наприклад, "крапельний заряд" або "качелі", або ще якісь хитрі алгоритми.
Якщо щось піде не так, BMS просто відключить заряд.
Взагалі, експлуатувати LiFePO4 без BMS не можна! Це як, наприклад, експлуатувати газовий котел без захисної автоматики. Ніби воно й працює, але якщо що, то звиздєц. При розряджанні "в ноль" батарея просто тихо здохне. А при перезаряді нагріється, вздується та буде диміти.