Войцех Бальчун: Реформа “Укрзалізниці” – це, в першу чергу, покращення ефективності. Це пошук рівноваги між інтересами “Укрзалізниці” і ринку.
У Польщі, у PKP Cargo, це була основна причина мого успіху. Там я змінив стосунки між фірмою та ринком. Залізниця там завжди була «дійна корова». Але ми сказали: «ти знижуєш свої ціни на 15-20%. Будеш заробляти не 50%, а 25%, наприклад”. І всі погодилися.
Тут точно така ситуація. У нас буквально кілька найбільших клієнтів, які користуються послугами “Укрзалізниці” по вантажних перевезеннях. Їх частка — це взагалі більшість нашої структури вантажних перевезень. Тому наша тарифна політика, політика щодо управління рухомим складом, вагонами, локомотивами, напряму впливає на умови їхнього бізнесу.
Войцех Бальчун: Чому в нас немає спеціального програмного забезпечення, яке дозволяє чітко знати, якими є складські запаси? Сутність системи, що існує нині, - створити якомога більш мутну воду. Щоб не було інформації. І тоді ми купуємо щось непотрібне, чи воно потрібне, але ми купуємо цього потрібного забагато.
Навіть фізично провести інвентаризацію по всіх складах — велика майстерність. 2016-й рік був першим після корпоратизації (УЗ, - ред..) і ми тільки зараз отримуємо першу інформацію: що де є. Бо раніше окремі залізниці були самостійні.