МЕДВЕДЧУК: РЕФОРМУВАННЯ СУДОВОЇ СИСТЕМИ ПОЗА КОМПЕТЕНЦІЄЮ КАБМІНУ
На його переконання, такий радикальний проект реформи Венеціанська комісія, безсумнівно, розгромила б
Перший крок до реформування судової системи, зроблений після невиправдано тривалого топтання на місці, може в кращому випадку виявитися безрезультатним, а в гіршому ― привести до формування в Україні диктатури правового нігілізму. Таку думку висловив у своєму блозі Віктор Медведчук, лідер Громадського руху "Український вибір".
На думку громадського діяча, запропоновані єдиною коаліцією три законопроекти для реформування судової влади — президентський, проект "Реанімаційного пакету реформ" і прем'єрський — не тільки зменшують шанси на проведення реформи, але й вносять плутанину в сам процес.
"Найбільший інтерес представляє третій — прем'єрський — варіант судової реформи. В той же день, коли Венеціанська комісія озвучила свій вердикт щодо запропонованих Києвом проектів судової реформи, прем'єр-міністр України зробив епохальну заяву. Перебуваючи з візитом у Берліні, Арсеній Петрович повідав світу, що уряд пропонує провести радикальну судову реформу. "Реформа, крім іншого, передбачає звільнення всіх 9000 суддів", — як завжди пафосно, оголосив прем'єр", — нагадав лідер "Українського вибору".
На його переконання, такий радикальний проект реформи Венеціанська комісія, безсумнівно, розгромила б.
"Однак хотілося б зрозуміти: на якій підставі прем'єр взявся реформувати судову систему? Мало того, що це поза компетенцією Кабміну, це ще й порушення основоположного принципу Конституції — принципу поділу влади на законодавчу, виконавчу і судову. Кабмін, підміняє собою Конституційну комісію, ― це ноу-хау демократії по-українськи", — обурюється Медведчук.
Він вважає, що перший крок до реформування судової системи, зроблений після невиправдано тривалого топтання на місці, може в кращому випадку виявитися безрезультатним, а в гіршому ― привести до формування в Україні диктатури правового нігілізму.
"Українські політики, прагнучи отримати якомога більше владних повноважень, забули про одну просту істину: реформа правосуддя не повинна бути заручницею політичних ігор і чиїхось амбіцій. Тому що від її успішної реалізації залежить розвиток не тільки судової влади, але й інших не менш важливих сфер життя держави, відновлення довіри до судів, покращення інвестиційного клімату в країні, її економічне зростання. Однак про інтереси Української держави "реформатори" думати не звикли. Для них головне ― влада, повна і неподільна", — підсумував політик.
⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.