Из того же письма (пост 6) - полная цитата: Навчальною програмою «Логіка» передбачено вивчення дисципліни з другого класу (після завершення періоду навчання грамоти) протягом наступних трьох років.
Метою курсу є ознайомлення учнів із законами і формами правильного мислення.
Завданнями курсу передбачено ознайомлення учнів із змістом основних логічних понять, законів логіки, логічних дій та операцій; із логічними прийомами отримання знань; з основними видами і принципами розв’язання логічних задач.
Логічними прийомами отримання знань виступають:
• розгляд об’єкта, що вивчається з різних сторін, та виділення найбільшої кількості властивих йому ознак, рис, якостей тощо (на основі операцій аналізу і синтезу);
• порівняння виділених рис, якостей, властивостей з метою вибору найбільш вагомих, головних (на основі логічних операцій порівняння та абстрагування);
• встановлення причинно-наслідкових зв’язків та залежностей;
• формування нових положень (на основі операції узагальнення);
• обґрунтування (доведення) їх правильності.
У кожному розділі курсу пропонується низка проблемно-пошукових завдань, для розв’язання більшості з яких не потрібні спеціальні знання, вони не мають певних загальних способів, прийомів розв’язання. Це завдання на розвиток пізнавальних (психічних) процесів: пам’яті, уваги, уяви, швидкості реакції, асоціативності мислення.
Успішне оволодіння даним курсом протягом трьох років допоможе кожній дитині досягти творчого рівня при опануванні основ усіх шкільних дисциплін.
Вивчення курсу здійснюється за навчальними посібниками: «Логіка», 2, 3, 4 класи, авт. Митник О.Я. (К.: Початкова школа, 2006, 2007, 2008, 2009)