Німеччина
Уже сьогодні, резервуючи готель, наприклад в Берліні, можна прочитати, що він знаходиться в екологічно чистій зоні. А в розділі "Як дістатися" – застереження: якщо ви будете їхати на авто, то на старій машині вас туди не пустять. А якщо все-таки в'їдете, то можуть оштрафувати. І не сумнівайтесь – оштрафують.
У Берліні це стосується 3-х центральних вулиць, куди не можна заїжджати на автомобілях, які не відповідають нормам Євро-6. Заборона (поки) поширюється на 2,9 км, що становить 0,05 відсотка від дорожньої мережі німецької столиці. Під заборону потрапили всі: і легкові авто, і вантажівки, які здійснюють доставку товарів.
У нинішньому році до проекту екологічно чистого центру приєдналися Штутгарт і Аахен (січень), Франкфурт (лютий), Дармштадт (червень), Ессен і Гельзенкірхен (в липні), Майнц (у вересні). У Кельні 4 центральні вулиці закрили для дизелів. Повну або часткову заборону використання автомобілів з дизельним двигуном вводять на своїй території Дюссельдорф, Гамбург і Мюнхен.
Заборона буде поетапною: спочатку дороги закриють для машин, які відповідають стандартам Євро-4 і нижче, потім з вулиць приберуть і машини стандарту Євро-5. Повністю легальними залишаться лише автомобілі з дизелем, які відповідають екологічним стандартам Євро-6. Таких на даний момент усього 2,7 мільйона по всій Німеччині.
Нідерланди
З 2020 року транспорт з дизельними моторами, випущений до 2005 року (старше 15 років) не допускатимуть до Амстердама. З 2022 в центральну частину Амстердама можна буде в'їжджати
автобусам з двигунами внутрішнього згоряння, а з 2025 го заборонять дизельні прогулянкові катери, мотоцикли і мопеди. А вже з 2030 року містом буде заборонено їздити бензиновими і дизельними авто і мотоциклами. Залишаться тільки електромобілі і транспорт на водні.
Великобританія
Гоніння на дизеля давно йдуть в Великобританії. В кінці 2017 го року британський парламент навмисно завищив ціну на дизпаливо на 1 фунт. Політики також пообіцяли, що незабаром всі, хто вирішить придбати дизельне авто замість електро- або бензинового, повинні будуть сплатити додатковий податок в 200 фунтів стерлінгів.
Ірландія
Влада Ірландії оголосили про намір заборонити на території країни продажу автомобілів з будь-
якими ДВС, незалежно від типу палива. Спочатку країна збиралася відмовитися від автомобілів з
ДВС з 2040, однак ініціативна група з мерів кількох міст запропонувала міністру з питань екології Майкл Гоув прискорити введення заборони на 10 років, щоб зробити його більш ефективним.
Тобто, повністю заборонити продаж авто з ДВС в Ірландії хочуть вже в 2030 році.
Норвегія
Найоперативнішою серед них могла стати Норвегія: там обмеження на продаж автомобілів з ДВС збиралися ввести вже з 2025 року. Однак, пізніше від заборонної політики влади країни відмовилися на користь іншої стратегії - заохочувати місцевих автовласників пересідати на електромобілі та гібриди.
Швеція
З 2030 року в Швеції заборонять продавати нові автомобілі з ДВС. А в Данії з 2030 року лише заборонять продаж автомобілів з ДВС, а й починаючи з 2035 року хочуть розпрощатися з гібридними авто. А до 2050 року мета Данії - повністю відмовитися від викопних видів палива і перейти на поновлювані джерела енергії.
Ізраїль
Про введення заборони на продажі автомобілів з ДВС з 2030 року оголосило Міністерство національної інфраструктури, енергетики та водопостачання Ізраїлю.
Бельгія До переліку міст, закритих для автомобілів з ДВС, зовсім скоро приєднається і Брюссель.
Регіональний уряд Брюсселя в Бельгії заборонить дизельні автомобілі з 2030 року та бензинові з 2035 року. А більшість бензинових мотоциклів буде заборонено з 2022 року.
Згідно зі статистикою Bloomberg, на сьогоднішній день 24 європейських міста з 62 мільйонами жителів вирішили відмовитися від дизельних автомобілів в довгостроковій перспективі. 13 з цих
міст хочуть заборонити як дизельні, так і бензинові автомобілі. Це, наприклад, Париж, Мадрид, Копенгаген, Лондон і Рим.