Дізнався багато корисного з цієї вітки. Зареєструвався, щоб залишити тут свою історію для тих хто думає везти / не везти авто з США.
Багато букв. Якщо влом читати, калькуляція і сроки внизу.
Рішення
Паркетник. Літом почав шукати на внутрішньому ринку (ria, rst і тд). Подивився RAV-4, Sportage, X-Trail. Класні машини, але мені не зайшло і не зачіпило. Завжди подобалась Jeep. Wrangler, Grand - поки не мій бюджет, дорого. Cherokee - останній кузов (до ’17) не дуже подобається, але в максималці я б взяв. На внутрішньому ринку 22-30к. Дорого. Подивився не максималку 16-20к, краще, хоч і комплектація не айс. І тут, головна проблема - всі продаються по довіреності. Для мене не варіант.
Подивився я ще Jeep Patriot. Поїздив. І вирішив, що це воно. Бюджет ок, комлектація максималка - ок. Олдскульний дизайн теж ок. Але, знову ж таки, все по довіреності…
Почав гуглити як привезти машину з США. Поспілкувався з менеджером однієї дуже розрекламованої контори у цій сфері (можете здогадатись). Менеджер мене більше відлякав ніж зачіпив. І тут я натрапив на цей форум)
Пошук і аналіз
Зв’язався з Андрієм (cargo1), поговорлили, все розписав, порахував. Вирішив, що якщо до кінця серпня куплю на аукціоні, то ок. Якщо ні - просто чекаю нових законів.
За 2 місяці аналізу copart і iaai я промоніторив майже 20 машин, які не підходили мені або по комплектації, або по пошкодженням, або, навіть, по кольору)
З того, що я зрозумів, 80% машин продаються по ціні, яка вища за різницю ACV (ціна цілого на ринку)-ERC (оцінка вартості ремонту). Вища десь на 10-15%. 20% інших лотів все ж продаються дешевше.
Варіативність цін вражає: від 2000 за базову комплектацію з заднім ударом до 7000 за максималку з розбитим передом.
Коли з’явились два варіанта, які мені підходили, я +/- орієнтувався за скільки вони продадуться. Переговорив з Андрієм стосовно його оцінки «ок/не ок», завіз завдаток 10% в їх київський офіс.
Андрій безкоштовно дав CarFax, в якому було все ок: один власник, обслуговування регулярно по тій же адресі, де купив, одне ДТП.
Покупка
Коротше, купили ми Jeep Patriot 2015 High Altitude з доп опціями. 1C4NJRFBXFD370406. За 5500
ACV 17382
ERC 12535
Пошкодження по фото - задній бампер і його підсилювач. Безпека ціла, на ходу.
Андрій «оцінив» ремонт до 2к уе. Я ще здивувався чому так дорого. Але вийшло ще дрожче) Нижче опишу.
Оплата
Відкрив валютний рахунок Приват, поповнив його уо через касу, зробив свіфт по інвойсу, який мені дав Андрій.
Доставка
В порту NY зробили біля 30 фото. Виявилось що в багажнику немає пластика, який закриває поріг і арки (як так - хз, деформацій там не було).
Трекав контейнер і корабель по номеру, який дав Андрій.
В порту Одеси зробили біля 50 фото. З’явилось кілька невеликих подряпин лаку на 2х дверях.
В Києві я машину приймав з евакуатора вже сам біля місця де мав ремонтувати. Підкурили, заїхав своїм ходом.
Водій евакуатора віддав мені всі документи: інвойс, тайтл, декларадія (форми МД-2 і МД-6), посвідчення.
Всі сроки витримані повністю.
Передні колеса тримались на 2х болтах, решта болтів були в салоні. Чому так я не зрозумів, так як машина доставлялась в контейнері внизу на колесах. Доречі, потім ще побачив незначні сліди від вил погрузчика на ричагах.
Розмитнення
Зробив доручення по шаблону від Андрія на право розмитнення авто від мого імені на мене. Передав.
Коли авто вже дістали з контейнера і підготували документи, мені надіслали реквізити на оплату всіх платежів. Оплатив, надіслав назад квитанцію.
Замовлення деталей
Я не розбираюсь в ньюансах і вирішив зберегти нерви і переплатити, тому ремонтував на спеціалізованому СТО. Вони не офіційний дилер, а партнер. Гарні відгуки, спеціалізація на додж, крайслер, жип - це підкупило.
Поки машина їхала, зробили «дефектовку по фото». Машина однакова на Європу і штати, різниця тільки в оптиці і в прошивках блоків управління. Деталі замовляли по він з заводу крайслер в Європі. Все що замовляли на СТО, я звіряв через екзіст, мопар, е-бай. Ціни співрозмірні. Вартість доставки навіть менша.
Отже, замовили бампер, підсилювач, пластик багажника. Деталі прийшли за 35 календарних днів.
Після дефектовки машини вже на місці, ще дозамовили кронштейни підсилювача бампера (зається правильно «підсилювачі лонжеронів»), задню панель (я вирішив не рихтувати, а міняти) і кришку багажника (оце був сюрприз). Виявилось, що водій задом в’їхав на щось типу стовпчика і сів на нього, тому кришка трошки склалась по лінії згину. По фото цього не видно. Проте тепер зрозуміло, чому на ній було написано «Replace»). На СТО не захотіли рівняти ляду, так як це, цитую: «майже не реально». Ці деталі прийшли за 18 календарних днів. Це був, фактично, простой(
Ремонт
Теж 18 календарних днів. Періодично мені слали фотки процесу на пошту + я ще заїжав, дивився під руки і задавав банальні питання. Відповідали чемно і корректно. Сервіс) Це я ще не знав тоді скільки обійдеться ремонт в кінці)
Геометрія не постраждала, розвал теж не потребув регулювання.
Вистрелили активні передні підголівники. В інструкції є опис як їх зарядити назад. 5 хв.
Фарбували тільки новий бампер і нову ляду + локально задню панель. Все зробили якісно. Попали в тон ідеально, зазори ідеально.
Сертифікація
З самого початку вирішив робити все правильно. Попросив врізати бокові повороти під час ремонту і переробити задню оптику. Із задніми поворотами не вийшло, так як на стоп і поворот йде один управляючий провід, через що електрик розвів руками.
Вирішив ставити на облік, а вже потім доробляти оптику.
Подзвонив кільком різним людям щодо сертифікації. Ціни однакові. Що роблять з машиною ніхто толком не пояснює. Обрав найближчих територіально.
Поставив свої номера від іншої машини. О 9 ранку завіз авто, 21:00 вже був сертифікат. Знаю, що дочіпляли задню протитуманку, що там ще робили - хз. Яку машину я завіз, таку і забрав. В сертифікаті Євро-5 (50 States).
Облік
- 9:40 ранку взяв талончик в чергу на Столичному
- Перевірили документи, дали рахунки на сплату, відправили до експерта
- Виловив експерта через 10 хв. Доречі, дуже багато ***херів було на майданчику.
- Експерт був біля машини 5 хв.
- Пішов в касу оплатив пенсійний 3% від суми, яка написана в формі МД-2 і послуги експерта.
- Пішов до експертів (окрема будівля), віддав квитанцію, взяв висновок.
- Виловив того самого експерта, що дивився машину, він підписав висновок
- 10:40 віддав всі доки тому ж менеджеру, з якого починав.
- 11:00 отримав номера і техпаспорт. Увесь цей час на машині були мо
ї номера з іншої машини (забув про них, коли приїхав в сервісний центр).
В техпаспорті є помітка про «відчудження протягом 365..». Перепитав. Все ок, тепер можна продавати навіть з такою міткою.
Самі давали на вибір номер: просто повернули монітор і відкрили список, я ткнув пальцем.
Зробіть копії всіх документів з таможні, так як вони залишаться в сервісному центрі. А у вас їх можуть попросити для КАСКО. З оригіналів на руках у мене залишились тільки квитанції і висновок експерта (пункт 7).
Про штраф за постановку на облік через термін > 10 днів після розмитнення ніхто не гадував.
Страховка
Цивілка без проблем. Вартість цивілки залежить від того, де машина ставилась на облік. Якщо сервісний центр в Києві - 1600 грн, якщо, наприклад, Житомир - 600 грн. Вартість КАСКО залежить від місця прописки власника. Яка там різниця я не уточнював.
КАСКО - це попаболь. Попросив менеджера (AXA), який мені страхував попередні машини, порахувати вартість. І почалось)
- Дозвіл на каско для авто з америки дає їх експертиза. Від осені тільки моєму менеджерові дали 8 відмов. Експерти просять документи з таможні і акт виконаних робіт по ремонту.
- Без акту навіть не розглядають.
- Тільки альтернативні запчастни.
- Тільки повне каско. Каско-лайт чи подібні не дають.
В приватній розмові менеджер сказав, що сам не розуміє таку логіку. Позиція АХА така, що, оскільки вони можуть перевірити історію дтп американських машин через спеціалізовані сайти (певно, автостат), то вони це роблять і це впливає на страховку. А оскільки по місцевим машинам можливості такої перевірки немає (немає сайтів типу автостата), то це і не роблять. Логіка 80го рівня(
Видали варіант повного каско: страховий платіж 4,2% від ринкової вартості, франшиза 15% угон, 1% все решта.
Після довгих дискусій з менеджером, він погодив таке: 4,2% страховий платіж, франшиза 5% угон, 15% тотальне знищення і 1% все решта. Це вже не погано. Застрахував.
До речі, якщо у вас немає 2го ключа - по угону вам не будуть компенсувати.
2й ключ
У хлопців, які програмують ключі просканував частоту, щоб знати, який замовляти. Замовив за 35 уе з Кривого Рогу (вони везуть з аліекспесс десь по 16уе, але я не хотів чекати). Прошивка ключа тими ж хлопцями в Києві 1400 грн і без гарантій. Зробив у офіційного дилера привязку нового ключа до імобілайзера (вони дають запит виробнику по він на спеціальний код) за 650 грн. Годину чекали той код.
Одним махом прошив інший новий код в комплектацію, щоб підключити камеру заднього огляду.
Інше
- Замовляю нові лед фари з ДХО і маркуванням «E9» (Європа). Сподіваюсь, відповідають стандарту і не сліплять (це головне). Ціна 113 уе за пару, дешевше ніж морочитись з оригінальними.
- Спитав у дилера про прошивку блока управління оптикою (щоб переробити задню оптику). Це можливо тільки прошивши якийсь лівий європейський він в цей блок. Але тоді інші блоки будуть ругатись…( Треба експерементувати.
- Досі не розумію куди дівся пластик багажника. А це майже 600 уо(
- На машині була лиса літня гума. На СТО всі зійшлись, що це не відповідає пробігу (39к миль) і машину, швидше за все, перевзули вже після дтп. Як би там не було, але гуму довелось викинути.
_______
СРОКИ
24 календарних днів від дня покупки до того, як машина виплила
+ 40 календарних днів і машина в Одесі
+ 5 календарних днів і відкрили контейнер
+ 12 календарних днів і документи готові
+ 3 календарних і дні і авто в Києві
+ 18 календарних днів і почали ремонт (чекали деталі)
+ 18 календарних днів на ремонт
+ 1 день сертифікація
+ 1 день облік
27.08.18 - завіз завдаток
29.08.18 - покупка
30.08.18 - оплатив
04.09.18 - забрали з площадки NJ
05.09.18 - прибуло в порт NY
06.09.18 - отримав фото з порту
22.09.18 - машина виплила
25.09.18 - замовили запчастини
29.10.18 - розрахувався з Андрієм, передав довіреність
30.10.18 - приїхали запчастини
01.11.18 - авто в порту Одеси. Точно в срок
06.11.18 - відкрили контейнер
07.11.18 - отримав фото і рахунок на оплату розмитнення
08.11.18 - оплатив
18.11.18 - всі документи готові. Домовились про доставку в Київ
21.11.18 - авто в Києві
23.11.18 - нормальна дефектовка. Замовили додаткові деталі
11.12.18 - початок ремонту
29.12.18 - завершення ремонту
04.01.19 - сертифікація
05.01.19 - облік
Всього 4 місяці і 9 днів.
ВАРТІСТЬ
Авто 5500
Комісія iaai 660
swift 43
Доставка в NY 395
Доставка в Одесу 825
Експедитор 450
Брокер 450
Послуги Андрія 300
Довіреність для розмитнення забув ціну. Десь 20 уо
Розмитнення 3045
Адресна доставка в Київ на евакуаторі 200
Запчастини1 1300
Запчастини2 970
Роботи по ремонту майже 2000(
Сертифікація 300
Пенсійний (3%) 195
Облік (послуги сервісного центру) 20
2й ключ 50
Всього 15900 уо
+ Цивілка 1600 грн
+ Каско 17000 грн
ВИСНОВКИ
- Катаюсь задоволений на машині, яку хотів) Чи я зекономив? Навряд. Але це не було основною ціллю. На ріа продається в середньому 20 таких машин, з них 2-3 в такій комплектації, як моя. Ціни 14700-18700. База з переднім приводом стоїть за 12000, але по базі не видно продажів. Тобто зекономив я ну аж 1,5к максимум. Ну і все продавалось тільки по довіреності влітку + хз з яким ремонтом. Через ці довіреності і вирішив займатись сам.
- ІМХО, якщо ви не розбираєтесь в нюансах ремонту і не маєте надійних спеціалістів, то варто везти (і самому займатись ремонтом) з штатів тільку ту тачку, яку локально не можливо знайти. Інакше економія в 1-2к уе не варта цього квесту і ризиків по прихованим пошкодженням чи відсутнім деталям. Або замовляти повний пакет послуг з ремонтом і контрлювати процес. Знайомий віз під ключ KIA Optima. Чекав 6 місяців і забрав не повністю дороблену, але вже на номерах. Такоє.
- Я розумію, що ремонт у мене вийшов дуже дорогий для таких пошкоджень. По-перше, можна було не замовляти всі деталі, а рихтувати ляду і задню панель, по-друге, вартість послуг висока. Сервіс звісно, відповідний, але враховували все що тільки можна: розібрати бампер, скласти бампер, зняти ляду, поставити ляду і тд до дрібниць. А нормо-час не дешевий. Можливо, можна було влізти в 2к, як оцінював Андрій, але тому і заробляють, ті хто возять тачки на перепродаж - знають як робити дешевше. Я не знаю як, тому платив за якість по повній.
- Андрію cargo1 вдячний за якісну послугу.
- Так само вдячний тим, на цьому форумі, хто пише адекватні новини, лайфхаки і тд. Багато що допомогло.
ПИТАННЯ
- Якщо хтось знає як без резисторів переробити один управляючи провід (стоп+поворот) на два окремих, підкажіть плз. Зміна має бути десь в блоці управління, напевно. Або варто робити якусь хитру схему з комутацією по струму.
- Якщо хтось робив схему з резистором замість лампи, підскажіть, який резистор)