Змінюй хід війни! Допомагай ЗСУ!

27.08.14 вторжение войск РФ

  • Автор теми Автор теми CAXAP
  • Дата створення Дата створення
Як Батьківщину любити

Нещодавно натрапила на відеоматеріал, знятий місцевим телеканалом у школі Донецька, судячи з тематики, напередодні 9 травня. У ньому поважна вчителька добре поставленим голосом і з правильно завченою інтонацією розповідала про справжніх героїв, яких патріоти «нової республіки» повинні пам’ятати та вшановувати. А школярі, прослухавши цю політінформацію, виступали біля дошки з додатковим матеріалом: розповідали про те, як хоробро воювали всі сім прадідів, і що Бандера не їхній кумир. Можна вважати, відкритий урок проведено з дотримуванням усіх методичних рекомендацій та алгоритмів.

Утім, окрім злості, яка природно виникає під час перегляду такого акту засмічення дитячих мізків, відчула ще й сором. Річ у тім, що та поважна вчителька багато років працювала у звичайній школі Бахмута й цим добре поставленим голосом і правильно завченою інтонацією вела відкриті уроки, на яких, зокрема, розповідала про любов до Батьківщини та патріотизм. Готувала національні свята, возила групи дітей до Парижа та Львова, сумлінно виконувала державні програми з виховання патріотизму, вважалася професійним і дуже досвідченим викладачем. А потім несподівано стала мамою самозваного коменданта міста й «героя Новоросії», якого було вбито спецпризначенцями під час спроби викрасти керівника військової частини, бо за нього в підвалах Слов’янська давали великі гроші. І коли її, щоб не роздмухувати скандалу, із почестями відпустили на пенсію, поїхала сіяти «доброе и вечное» в «новій республіці».

Окрім морально-етичних висновків щодо конкретної людини ця історія демонструє: та система виховання, за якою працює сучасна українська школа, поки що не має справжньої національної спрямованості. А старі методи проведення всіляких відкритих уроків, політінформацій чи національних свят — чистісінька профанація, під яку можна підводити будь-яку ідеологію за бажанням і покликом часу. Треба — славимо радянську дружбу народів; скажуть — поговоримо про героїв Крут; настав час — заспіваємо славень «захисникам Донбасу». Що з легкістю продемонструвала згадана вище вчителька. І, якщо вже казати відверто, це все давно не діє на сучасну молодь, яка підсвідомо відчуває нещирість картинно заламаних рук та гучних фраз. Тому багато років існує такий собі неоголошений договір: одні вдають, що навчають патріотизму, інші — що вірять і навчаються йому. А ще за цю симуляцію національного виховання дорослі дістають високі бали на атестації, а діти — добрі оцінки в шкільний журнал. На жаль, такі заходи для форми проводять повсюдно, але для дітей і молоді вони мають руйнівніші наслідки: коли любов до Батьківщини обмежується тільки віршами та вишитими сорочками на свята, це в багатьох випадках унеможливлює появу справжніх почуттів.

Звичайно, ідеться не про те, щоб не вчити зі школярами гімн країни чи замовчувати інформацію про видатні сторінки її історії. Це обов’язкова інформаційна складова звичайної шкільної програми в будь-якій державі. Але є питання до кадрового складу, особливо в традиційно русифікованих регіонах. Нині немає жодного механізму регулювання спірних питань щодо відповідності вчителів їхнім посадам, якщо це стосується антидержавних висловлювань і навіть дій. На Донеччині купа прикладів, коли вчителів, які вже навіть дістали умовні строки за сепаратизм та організацію референдуму, залишають на робочих місцях. Бо звільнити їх за такі злочини просто неможливо. Що вже казати про тих, хто просто саботує чи робить так, щоб ці уроки викликала нудьгу та відразу. І чи є ким замінити тих педагогів, якщо черги з молодих спеціалістів, які бажають викладати в школі, щось не видно.

Однак є ще одне, не менш важливе, питання. Виховання любові до Батьківщини в нас дуже часто схоже на патетичну мантру про безумовні переваги України та обмежується номінальними заходами, які тягнуться за нами з часів піонерів і комсомольців. Шкільні лінійки, концерти, лекції чи походи до пам’ятників. Наївно думати, що все так просто: трембіта замість горну, гасла замість піонерського салюту, козак із чубом замість дідуся Лєніна — і ми виростимо покоління справжніх патріотів. Ця атрибутика, яка не тримається на внутрішніх переконаннях, злітає з дитячих душ при першому ж вітерцеві змін. Тому що думка не формуються тільки святами та милуванням старовиною. Сучасні діти не вірять на слово, вони шукають приклади, які змусять відчути свою щиру причетність до нації, держави й бажання розділяти з нею і гордість, і біль. Виховання патріотизму, по суті, є не теоретичними, а практичними заняттями з пошуку дітьми своєї ідентичності крізь призму історії, традицій, культури. У цьому контексті дуже важливо, зокрема, у школі створювати умови та розвивати різні види діяльності, а не насаджувати готові формули любові, як це відбувалося ще за радянських часів. І відмінність значуща: не формулювання ідеологічних аксіом щодо найкращої країни, у якій дитині пощастило народитися, а вивчення особливостей і потреб Батьківщини та людей, які в ній живуть. Виховання патріотизму не має асоціюватися з чимось застарілим і несучасним. Патріотизм — це про те, як ти зараз відчуваєш себе у власній країні.

Виховувати дбайливе ставлення до рідної землі можна на будь-яких уроках і заходах. Головне — як. Творчий проект «Українські прислів’я, які використовують мої рідні та знайомі» на уроці з мови дасть дитині куди більше емоцій і знань, ніж традиційний реферат про співучість солов’їної. Участь у дебатах щодо важливості свідомої громадянської активності кожного українця корисніша, ніж стояння на «патріотичному караулі» під час урочистостей за участю політиків або чиновників. Волонтерська робота в дитячому будинку чи притулку для тварин привчає до відповідальності краще, ніж класна година, присвячена вивченню традиційних українських цінностей у сільських родинах позаминулого сторіччя. Залучення підлітків до реального управління класними чи шкільними колективами в сучасних реаліях більше про патріотизм, ніж спів хором сумних пісень. Презентація власних відеоблогів про відомих українців усіх часів зачепить підлітків глибше, ніж нудні музейні розповіді на кшталт байок про піонерів-героїв. У цьому сенсі однаково корисні вишивання рушників, скаутські вилазки на природу, відверті, а не протокольні зустрічі з добровольцями чи волонтерами, екологічні, туристичні, археологічні екскурсії, створення моделей роботів або гра в театрі. Головне, щоб дітей надихали достойні приклади та можливості, які вони мають у рідній країні. І так у будь-яких заходах, де замість декларування є реальні практичні дії. Критичне мислення, бажання змінювати та розвивати суспільство треба протиставити безумовному поклонінню, до якого привчали радянських дітей.

Але акцентований виключно на демократичних, а не національних цінностях підхід до виховання свідомих громадян, більше притаманний розвинутим європейським державам, навряд чи сьогодні знайде широку підтримку в українському суспільстві. По-перше, нам досі ближчий і зрозуміліший радянський метод пропаганди й примусу. Сподіваюся, що це тимчасово. По-друге, саме тепер країна потребує чіткої національної ідентифікації. Через багатовікову історію з пригніченням національних ознак ми інстинктивно намагаємося надолужити втрачене. Війна з Росією, яка була розіграна, зокрема, на тлі вирощування регіонального, а точніше проросійського патріотизму, дуже загострила це питання. Тому навряд чи варто чекати, нібито досвід виховання суто через культурні надбання, успішний, приміром, у спокійній Франції, спрацює в Україні, де нині важливо виростити дієвих патріотів, готових до захисту країни. Зокрема, зі зброєю в руках. Але навіть у цьому сенсі вкрай необхідно не вчити любити Батьківщину, а створювати всі умови, щоб ця любов природно народжувалася в покоління, що підростає.

Єлизавета Гончарова, м.Бахмут.

⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.
 
"спецслужбы" боевиков задержали нескольких подозреваемых, которые организовали ******** Захарченко. "Они подтвердили на допросе, что к убийству причастна украинская сторона",
учитывая общую тупизну местных жителей, крайне низкую техническую оснащенность улиц камерами и т.д. слабо верится в то, что они реально кого-то поймали, а не пытают своих же, просто не понравившехся
 
Defence of Ukraine@DefenceU

Жінки склали Військову присягу у Харківському національному університеті Повітряних Сил імені Івана Кожедуба.
Фото: Leonid Logvynenko

hdh4fe.webp

ce9geg.webp

a0fjag.webp

ejdcd2.webp
 
на вызов скорой помощи для американской актрисы Ванессы Маркес, приехала медсестра из сериала "Скорая помощь",
:D
 
Виталий Портников
47 мин. ·
Загибель Захарченка ще раз нагадала мені, як всі ми недооцінюємо вплив Йосипа Кобзона і наскільки ми реально не розуміємо процесів, які насправді відбуваються в Росії. Загиблий «глава ДНР» міг бути «пішаком», що оплакував короля саме тому, що втратив захист і підтримку.


Виталий Портников·
«Як тільки в Кремлі прийдуть до остаточного рішення щодо майбутнього окупованих територій - незалежно від того, залишать їх собі або повернуть Україні - нинішнім керівникам «народних республік» буде підписаний вирок.
Одного можуть *********, іншого - вивезти в Москву і там він помре від чаю, як Болотов. Зовсім не важливо, за яких обставин будуть знищені "герої Новоросії". Важливо - що вони приречені. Всі»- писав я 8 лютого 2017 року.
Російським спецслужбам знадобилося лише півтора року, щоб повністю виправдати мій прогноз. Які вони примітивні і передбачувані!
 
Нікополь

Фото: Інформатор Нікополь

03ee9d688a4694305d2a1d06acf51ad4.webp

39b3dafc1391c31f396b2cd110645032.webp

464408c879b2351fd51badd10e3ff2d7.webp

e0346e738b54f7159d018a934d8d4681.webp

463e4f92e784a2e2e359d9dd06cede83.webp

867161ac73dd98f3304e2f91d62d64b0.webp


Київ

Фото: Денис Карпенко / Інформатор Київ.

9193fe896b19b2f70f53cefa9474d11a.webp

c4caedd3b9f153980b88a7c9639cd954.webp

a173f63f474d3a94162ca905c9af382a.webp

37b3a30c679d479b9712e2bbbae7352d.webp

39bf249f27dfd8412e406bcd4cd5e72b.webp

f09fc4ed87655a1a98c05f95665a478a.webp

72f1a6aa333e8203c00c3a7ceacf9436.webp

fe1ea266e9ddb80ce3a901c5f10b4031.webp

349c45c9082e1bb510e69fb382a7c1ee.webp


Львів

Фото: anna gryshko/instagram

0843489c6c8f3cb41613e7792e93401c.webp


Одеса

Будинк №26 по вулиці Бреуса

Художник Сергій Дамбовскій

Фото: Микола Жигалин

9f69df2db0a47d98ca6528c1d794fb47.webp

bfacb80eccafa749707112d5ea9a0e91.webp

1143e7c16e4d1223c9d232eb9d7dd22a.webp

a06302031059d42ceed617c5d555803c.webp

a9229df921f46d64aa403d2254521e04.webp

d19a84eafb22ae928a54884006b9017b.webp
 
Это Маккейн во всём виноват,он решил всех с собой забрать :)

Отож, пожлобились соборовать Маккейна в храме лужка-спасителя, вот он и потянул за собой. Жаль главпетух еще жив, но то все временно..
 
*****оСМИ пишут:

«Решение принято: Украинская Церковь будет автокефальной!»
Визит патриарха Кирилла в Стамбул обернулся «крупным дипломатическим поражением» России

⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.
 
Джессика филонит?:)

dfhd6h.webp
 
Елена Федосовна Лукаш.

2bjbbg.webp

a2fddc.webp
 
В ночь на субботу, 1 сентября, береговая охрана ФСБ РФ задержала на пути из Мариуполя вблизи Бердянска украинский балкер Amadore.

Об этом сообщил эксперт по вопросам Крыма Андрей Клименко в Facebook.

По его данным, в 10:00 утра субботы судно еще продолжало стоять. Обычно такие задержания продолжаются около 3-х часов, отмечает эксперт. На пути к Азовскому морю это судно ожидало разрешения в Керченском проливе в течение 119 часов.

Владельцем судна Amadore является компания из Одессы. Это уже 99 задержания (непосредственно в море, не считая проверок перед и в Керченском проливе) с 17 мая 2018 года.
⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.



Гриценковские папараццы..

3jjhjb.webp
 
Назад
Зверху Знизу