Змінюй хід війни! Допомагай ЗСУ!

Техника: авто-, мото-, жэдэ- и тэдэ ... . картинки + пояснялки по возможности )

  • Автор теми Автор теми Karl_Son
  • Дата створення Дата створення
Что за машинка, никто не знает?

attachment.webp
 

Вкладення

  • P9211788_.webp
    P9211788_.webp
    104.8 КБ · Перегляди: 386
Из википедии
Barkas was the East German manufacturer of small delivery vans and minibuses named the B1000.

The van was built in a new factory in Chemnitz (then known as Karl-Marx-Stadt) on a site which was formerly home to the Framo car plant, the old Framo factory having been crated up and shipped to the Soviet Union as part of a larger war reparations package in the late 1940s. The business had subsequently been nationalized by the GDR government.

B1000 production started in 1961 and continued until 1991. Originally the B1000 was powered by the 45 horsepower[1] three cylinder, two stroke DKW derived engine found also in contemporary Wartburgs. Shortly before production ceased, the model designation was changed to B1000/1, and the old engine was replaced by a 1.3 four-stroke engine manufactured under licence from Volkswagen. The Belgian importer began installing a 1.8 liter (Endura-D) Ford diesel engine in the 1980s as the two-stroke was no longer competitive.[2]

The B1000 was a remarkable van at the time; the unusually high loading capacity, two-stroke engine, front wheel drive and semi trailing arms suspension differed from the more traditionally constructed vans in the West. Being the only commercially available van in the GDR the factory offered many body styles; a flatbed, a panel van, a people carrier, a box van and an ambulance were all available.

Comparisons with the Volkswagen van of the early 1960s were inevitable. Its front-mounted engine made the Barkas easier to load and more variable in its configuration, with space for up to 8 passenger seats.[1] The vehicles were mostly produced for public service applications, with private customer delivery times in the 1960s stretching to heroic levels commonly associated with Trabants, of between ten and fourteen years.[1]

Perhaps the most infamous use of the B1000 in the time of the GDR was by the feared Stasi state security forces as a covert prisoner transport vehicle, whereby up to 5 prisoners could be held in tiny, windowless cells in the rear of the vehicle. The vans were often used to snatch citizens directly from the street, and were usually disguised as food delivery trucks. Examples of vans configured in this way can be found on display at the former Stasi headquarters in Berlin, as well as the Hohenschönhausen prison used to hold political prisoners.[3]

Altogether 175,740 B1000s and 1,961 B1000/1s were built.
 
а я от тока шо видеообзорчик смотрел. машинка занятная :клас:

⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.
 
"На «Баркасах», попавших в страны бывшего СССР, нередко устанавливали двигатели от «Жигулей». " /https://ru.wikipedia.org/wiki/Barkas/
месяц назад видел в Киеве у родственной организации в гараже, разговаривал с шофером, у него там стоит родной "Волговский" движок, как и в "Раф"ике ("Латвия").
 
нередко устанавливали двигатели от «Жигулей»
Эти авто есть в продаже в Украине с разными моторами (бензин и дизель). Вот, например,
Авто в нормальному стані, мотор від ауді-80,
Просят за них 6-25 тыс украинских денег.
 
Трайк Дракон с двигателем от Москвича.

h-1473.jpg


h-1474.jpg


h-1472.jpg
 
техника на Пудовой

⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.


⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.


⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.
 
земснаряд ЛС-27.

⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.


⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.


⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.


шото такое применялось для намыва дачных участков на Пудовой.
 
киркоровоз

⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.
 
Жаль, что все эти картинки далеки от фотографии.
Вы бы хоть посмотрели, как люди технику снимают.
 
действительно очень жаль. выставляйтесь здесь без стеснения, постараюсь брать пример. я способный кое в чём. вдруг и получится хоть шота.
 
я способный кое в чём.
вряд ли в фотографии.
вместо того, чтоб штамповать УГ в промышленных масштабах каждый день, отложили бы фотоаппарат на недельку и почитали бы литературу.
 
у меня так не получится. .. хобби. сами понимаете.

.. или вы взаправду жэлаете того шоб я научился здорово фотать?
 
А вот мои гробы:D

Как вам нравятся ?
917787411.webp

714249322.webp
 
у меня так не получится. .. хобби. сами понимаете.
так тут вроде у всех это хобби.
или вы взаправду жэлаете того шоб я научился здорово фотать?
ага. а то заходишь утром на ХФ, видишь это, и настроение на весь день плохое.

Как вам нравятся ?
=\
 
Joie :клас: .. в моём стиле ) так держать!
 
Мопэды

h-1475.jpg


h-1476.jpg


h-1477.jpg


h-1478.jpg
 
Назад
Зверху Знизу