В конце концов, все Ваши усилия направлены на оптимизацию налогов. Пока нет ни разъяснений ГНА ни судебной практики. Некоторые указные здесь нормы могут трактоваться неоднозначно. Припустим, Вы правы. Что имеем в данном случае? Уходим от трех отчетов, но за то даем возможность и налоговой, и ПФУ выворачивать Вас наизнанку. Меньше налогов, чем на едином платить почти невозможно, зато пусть проверка доведет, что за год Вы получили более полумиллиона. А вот если Вас как самозайнятого поймают на 30 тыс. дохода, я Вам не завидую.
Вот и попрыгайте с регистрациями. Не вижу смысла. Как чистопородный украинец скажу – если бразильцы лучшие футболисты, то Циммерманы – лучшие финансисты. Прислушайтесь к умному совету. Проанализируйте некоторые нижеуказанные нормы права:
Налоговый колекс
14.1.222. роботодавець юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ чи її представництво) або самозайнята особа, яка використовує найману працю фізичних осіб на підставі укладених трудових договорів (контрактів) та несе обов’язки із сплати їм заробітної плати, а також нарахування, утримання та сплати податку на доходи фізичних осіб до бюджету, нарахувань на фонд оплати праці, інші обов’язки, передбачені законами.
Для цілей розділу IV цього Кодексу до роботодавця прирівнюються юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ чи її представництво), постійне представництво нерезидента або самозайнята особа, які нараховують (виплачують) дохід за виконання роботи та/або надання послуги згідно із цивільно-правовим договором у разі, якщо буде встановлено, що відносини за таким договором фактично є трудовими;
14.1.226. самозайнята особа платник податку, який є фізичною особою підприємцем або провадить незалежну професійну діяльність за умови, що така особа не є працівником в межах такої підприємницької чи незалежної професійної діяльності.
63.2. Взяттю на облік або реєстрації в органах державної податкової служби підлягають всі платники податків.
Взяття на облік в органах державної податкової служби юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів, а також самозайнятих осіб здійснюється незалежно від наявності обов’язку щодо сплати того або іншого податку та збору.
Про збір та облік єдиного внеску
на загальнообов'язкове державне
соціальне страхування
{ Із змінами, внесеними згідно з Кодексом
N 2755-VI ( 2755-17 ) від 02.12.2010 }
Стаття 4. Платники єдиного внеску
1. Платниками єдиного внеску є:
…
4) фізичні особи - підприємці, в тому числі ті, які обрали
спрощену систему оподаткування, та члени сімей цих осіб, які
беруть участь у провадженні ними підприємницької діяльності;
5) особи, які забезпечують себе роботою самостійно -
займаються незалежною професійною діяльністю, а саме науковою,
літературною, артистичною, художньою, освітньою або викладацькою,
а також медичною, юридичною практикою, в тому числі адвокатською,
нотаріальною діяльністю, або особи, які провадять релігійну
(місіонерську) діяльність, іншу подібну діяльність та отримують
дохід безпосередньо від цієї діяльності, за умови, що такі особи
не є найманими працівниками чи підприємцями;
Стаття 7. База нарахування єдиного внеску
...
2) для платників, зазначених у пункті 4 (крім фізичних осіб -
підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування) та 5
частини першої статті 4 цього Закону, - на суму доходу (прибутку),
отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на
доходи фізичних осіб, та на суму доходу, що розподіляється між
членами сім'ї фізичних осіб - підприємців, які беруть участь у
провадженні ними підприємницької діяльності. При цьому сума
єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального
страхового внеску за кожну особу за місяць, у якому отримано дохід
(прибуток).
3) для платників, зазначених у пункті 4 частини першої статті
4 цього Закону, які обрали спрощену систему оподаткування, - на
суми, що визначаються такими платниками самостійно для себе та
членів сім'ї, які беруть участь у провадженні ними підприємницької
діяльності, але не більше максимальної величини бази нарахування
єдиного внеску, встановленої цим Законом. При цьому сума єдиного
внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового
внеску за кожну особу;
…
11. Єдиний внесок для платників, зазначених у пунктах 4 та 5
частини першої статті 4 цього Закону, встановлюється у розмірі
34,7 відсотка визначеної пунктами 2 та 3 частини першої статті 7
цього Закону бази нарахування єдиного внеску.
П О С Т А Н О В А
08.10.2010 N 22-2
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
1 листопада 2010 р.
за N 1014/18309
Про порядок формування та подання страхувальниками
звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску
на загальнообов'язкове державне соціальне страхування
…
3.2. ФО-СПД, у тому числі ті, які обрали спрощену систему
оподаткування, самі за себе і за членів сім'ї, які беруть участь у
провадженні підприємницької діяльності; особи, які забезпечують
себе роботою самостійно - займаються незалежною професійною
діяльністю, а саме науковою, літературною, артистичною, художньою,
освітньою або викладацькою, а також медичною, юридичною практикою,
в тому числі адвокатською, нотаріальною діяльністю, або особи, які
провадять релігійну (місіонерську) діяльність, іншу подібну
діяльність та отримують дохід безпосередньо від цієї діяльності,
за умови, що такі особи не є найманими працівниками чи
підприємцями, самі за себе формують та подають до органів
Пенсійного фонду звіт один раз на рік до 1 квітня року, наступного
за базовим звітним періодом.
Базовим звітним періодом для них є календарний рік.
Звіт подається за формою згідно з додатком 5 ( zc014-10 ) до
цього Порядку.