Тому в цьому напрямі справжнім відкриттям для багатьох стала молода політична сила «Демократичний Альянс». Хлопці та дівчата цієї невеличкої партії змогли за короткий термін зібрати навколо себе кілька сотень активістів та посилити динамічність протестів креативністю і раціональністю. На жаль, бренд цієї партії маловідомий широким масам, тому велика кількість вчинків ДемАльянсу лишились поза увагою широкої громадськості, або ж було приховано за нейтральним «активісти зробили корисну справу».
Щоб хоч частково виправити цю ситуацію, пропоную до Вашої уваги 10 найбільш вдалих активностей Демократичного Альянсу під час Євромайдану.
1. Лежачі протести під Генеральною прокуратурою.
Після затримання безлічі мітингувальників, які постраждали від «Беркуту» 30-го листопада та 1-го грудня однією з вимог Майдану стало їх звільнення. Щоб привернути увагу до цього напряму діяльності «Демократичний Альянс» разом з небайдужими громадянами влаштували лежачий пікет під Генеральною прокуратурою України.
«Переступаєте через закон? Переступаєте і через нас!» - таке гасло та десятки людей, які заблокували підхід до ГПУ, щоденно зустрічали працівників прокуратури, які вимушені були фізично переступати через протестувальників.
Фото на якому видно, що навіть снігопад не змусив активістів відмовитись від протестів облетіло український інтернет та показало всім силу та витримку молодих політиків.
2. Численні та кумедні флеш-моби на Майдані.
«Підарешт», «66 Коля, Чао» та «Люстрація» - саме такі слова утворювали учасники Майдану за пропозицією ДемАльянсу.
Флеш-моб не лише гарний спосіб донести до громадськості свої вимоги, а й чудова можливість залучити велику кількість людей до якоїсь діяльності, адже просте стояння на Майдані виснажує само по собі. Загалом на кожен флешмоб збиралось близько тисячі учасників, частина з яких створювала літери, інша забезпечувала межі сектору.
3. Фінансова прозорість витрат зібраних коштів.
Демократичний Альянс, як і багато інших організацій на Майдані, розпочав збір коштів для забезпечення діяльності наметового містечка та активності партії.
Загалом за тиждень було зібрано понад 200 тисяч гривень, що звичайно, не йде в порівняння з «фандрайзерами» будинку профспілок, де такі сумку інколи збирали навіть за один день.
Проте головною відмінністю фінансової політики ДемАльянсу є прозора звітність , щодо того, скільки коштів було пожертвувано та на що витрачено.
Відсутність такої інформації в решти організаторів дозволяє противникам Євромайдану поширювати інформацію, щодо проплаченості заходу Заходом, та крадіжки людських пожертв опозиційними політиками.
Інша справа коли ти чітко бачиш скільки і на що було витрачено грошей, і в той же час можеш самостійно перевірити ці данні просто завітавши до табору.
4. Пікетування «больових точок режиму»
ДемАльянс, ще після пікетів під Межгір’ям, зрозумів, що кілька десятків протестуючих під вікнами можновладців дратують їх більше ніж кілька сотень тисяч мітингарів на Майдані Незалежності. І продовжив давити на ці больові точки – влаштував пікет під будинком Клюєва, якого вважають одним з авторів силового розгону демонстрантів. Продовженням стали пікети під офісами Клюєва та Ахметова, яким подарували ялинки, де замість прикрас були фото побитих протестувальників. Клюєв, який також відмітився тиском на ЗМІ, отримав від партійців в подарунок клітку.
Кажуть, що секретаря РНБО настільки роздратувало пікетування його власного будинку, що він обривав телефони опозиційних політиків з вимогою «повпливати» на демальянсівців.
5. Потужна та креативна наліпкова кампанія.
В один з перших днів Євромайдану, невідомий благодійник передав в табір ДемАльянсу 5 тисяч наліпок, зроблених по макету картинки для соціальних мереж «Вимога №1 – Відставка Януковича». Наліпки розійшлись настільки швидко і викликали таке захоплення в людей, що партія прийняла рішення витрачати суттєву частину зібраних коштів на цей елемент партизанського маркетингу.
Загалом було надруковано 850 000 різноманітних наліпок, якими заклеїли території біля самого Майдану, а також здійснили «хуліганські» атаки на станції метрополітену та прилеглі до них території.
6. Допомога в організації Євромайданів в регіонах.
Хоча всі знають, що революції роблять в столиці, проте лише за підтримки з усіх регіонів. І коли організація протесту в про-европейських та анти-януковчинських західних регіонах не викликає особливих складнощів, то займатись цією справою в про-владних областях справа ризикова. Табори зносили, активістів били, відкривали на них провадження в міліції та розповсюджували про них негативну інформацію. Попри цей тиск, ДемАльянс допоміг організувати протести в 20-ти містах України, а також Кракові та Варшаві.
Найбільш відомим став Одеський Євромайдан, який було зруйновано силами міліції та тітушок, а комендант наметового містечка, демальянсівець Олексій Чорний, отримав 5 діб арешту за те, що зафіксував на камеру обличчя всіх міліціонерів які брали участь в нападі.
7. Робота з європейським політиками.
Одним з напрямків роботи партії стали посередницькі функції між представництвом ЄС та народом України. Майже кожного тижня активісти передавали Яну Томбінському та іншим дипломатам банери, листи та звернення від простих українців, які прагнуть до Європи. Найбільш вразило євродипломатів два 10-ти метрових банери, на яких лишали свої коментарі учасники ходи 24-го листопада.
8. Не бути скотом!
Через місяць, рік чи більше, але режим все одно буде повалено. І тоді настане питання про покарання винних в репресіях проти учасників акцій протесту. Аби жоден прокурор, слідчий чи суддя, які своїми діями захищали антинародні дії влади, не уникнув покарання був запущений спеціальний сайт
Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент у цьому розділі
. Там збирається та перевіряється інформація про потенційних злочинців.
Вже зібрано дані про 75 «скотів», та кожен громадянин може додати до цього переліку інформацію про інших паразитів режиму.
9. Мобілізаційні кампанії для приїжджих зі східних регіонів.
Активісти політичної партії влаштували зустріч пасажирів, які прибували на Анти-Майдан. Їх зустрічали банерами, привітаннями та поясненнями що саме відбувається на Майдані, чому люди вийшли на протест та чого саме вимагають. Відео зустрічі переглянуло більше 40 тисяч глядачів.
10. Просвітницька робота з міліцією та внутрішніми військами.
Саме активістки з Демократичного альянсу бути тими дівчатами, які підгодовували чаєм та печивом міліційні кордони, в’язали їм на щити квіти та пояснювали, що Майдан це мирний мітинг. Така діяльність була негативно сприйнята радикально налаштованими учасниками протестів, які закидали «співпрацю з ворогом». Проте українці, які за збігом обставин вимушені працювати в міліції, і тим паче молоді хлопці, яких призвали до внутрішніх військ, не є ворогом. Це такі самі люди, в них є родини, вони так само прагнуть гідного життя.
Бонус-трек «Вітя, Чао».
Кліп «Вітя, Чао!» взірвав українських інтернет. З усіма клонами відео вже зібрало понад 1 мільйон переглядів. І хоча ролік не є результатом діяльності конкретно партії, проте автором тексту, який вивчити сотні тисяч українців, є голова полтавського осередку ДемАльянсу - Ірина Земляна.
Загалом можна з впевненістю сказати, що «Демократичний Альянс» повністю виграв битву за «вулицю». Проте перед перспективною партією постають нові серйозні виклики: втримати динаміку діяльності після завершення масштабних протестів, виграти парламентські вибори в 2017, та головне, довести справами, що в законотворчій діяльності вони будуть не менш ефективними, ніж у роботі з людьми.