Re: Электромобиль изменит мир к лучшему !
У СНУ ім. В. Даля відбулася визначна подія – презентація макету електромобіля на ім’я Єва. Проект виконується в університеті групою науковців із залученням студентів університету та Сєвєродонецького політехнічного фахового коледжу.
Розробка вчених-далівців є актуальною, бо на ринку електромобільного транспорту відбувається новий стрибок. Тому побудова сучасного, економічного та безпечного вітчизняного електромобіля – це питання стратегічного розвитку як автомобільного виробництва, так і країни у цілому.
Науковці створили макет електромобілю з покращеними характеристиками, за допомогою якого можна удосконалити технологію його виробництва та дослідити його роботу у реальних умовах. Він є цілком функціонуючим та в запропонованому вигляді здатний проїхати до 100 км та розвивати швидкість до 80 км/год. Швидкість обмежена програмно. Автомобіль оснащено електродвигуном, електробатареєю (конструкцією передбачено встановлення до двох батарей). Автомобіль має рамну конструкцію. Кузов автомобіля виготовлено зі склопластику, і цей факт не залишився поза увагою гостей і журналістів.
Адже в Сєвєродонецьку у 1963 році був також створений автомобіль зі склопластиковим кузовом – мікроавтобус «Старт», який був використаний на зйомках завершальної стадії фільму «Кавказька полонянка, або Нові пригоди Шурика» 1966 року.
Поважних гостей заходу зустрічали вчені-розробники електромобілю, їхні колеги-далівці на чолі з ректоркою Ольгою Поркуян, яка підкреслила дуже велике значення цієї і решти наукових розробок вчених університету. Саме така діяльність вишу сприяє розвитку в першу чергу нашого регіону. Тому університет чекає підтримки з боку влади, підкреслила Ольга Вікторівна.
Підтримку, спільні з університетом проекти розповів журналістам Денис Денищенко, директор Департаменту міжнародної технічної допомоги, інноваційного розвитку та зовнішніх зносин Луганської обласної державної адміністрації. А керівник Сєвєродонецької міської ВЦА Олександр Стрюк подякував Ользі Поркуян та всім учасникам проєкту за цей винахід : «Мені дуже приємно, що не тільки теоретичні знання високого рівня надаються університетом, а також є їх практичне вираження. Це дуже добре та позитивне починання, яке потребує уваги міста безпосередньо в напрямку економіки, пошуку фінансів та реалізації здійснення зазначеного проєкту. У нас з цим вишем є певні домовленості, які в подальшому ми будемо реалізовувати. У місті є Сєвєродонецьке агентство інвестицій та розвитку, яке займається пошуком інвестицій та має досвід по залученню міжнародних грантів для розвитку та розбудови Луганщини. Ми будемо інтенсивно працювати, щоб знайти додаткові джерела фінансування та розвивати цю мрію, оскільки вона спрямована у правильному напрямку: це екологія, зелена енергія, винаходи наших науковців. Хочу підкреслити, що можливості Східноукраїнського національного університету ім. В. Даля мене приємно здивували».
Мета проекту – створення першого українського електромобілю, який за технічними характеристиками відповідатиме світовим стандартам і матиме покращені характеристики з безпеки і комфорту; удосконалення існуючих технологій автомобілебудування, що дозволить суттєво зменшити вартість автомобіля у порівнянні зі світовими аналогами.
Задачі групи:
• спроектувати конструкцію електромобілю з покращеними характеристиками;
• удосконалити технологію виробництва та створити макет, за допомогою якого можливо дослідити його роботу у реальних умовах для створення сучасного вітчизняного виробництва електромобілів.
Аналіз цієї технології виробництва автомобілів с традиційним несучим кузовом дозволяє виявити вагомі недоліки:
• складність виготовлення друкованих форм та штампованих сталевих деталей для кузова;
• складність процесу зварювання та монтажу, яка потребує великих капіталовкладень;
• необхідність захисту кузову від корозії та лакування.
Технологія та принципи створення запропонованого електромобілю позбавлені недоліків автомобіля с традиційним несучим кузовом.
Переваги запропонованого електромобілю:
• замість традиційного несучого кузова – алюмінієва рама за технологією frame-space, на якій будуть встановлені елементи кузова та інші компоненти;
• елементи кузова пропонується виготовляти з полімерного матеріалу, який не вимагає лакування і не піддається корозії, за технологією вакуумної витяжки. Це дозволяє суттєво, майже вдвічі, скоротити витрати на організацію виробництва та технічне обслуговування обладнання, що істотно впливає на кінцеву вартість електромобілю, і зменшити вагу автомобіля до 1100 кг;
• виготовлення елементів кузова з полімерних матеріалів відкриває можливості для рециклінгу матеріалів, що використовуються при виробництві;
• можливість встановлення сонячних батарей на дах і капот електромобілю, які будуть підзаряджати основну батарею і забезпечувати додаткових 0-30 км в день, що в міських умовах істотно впливатиме на витрату батареї і збільшує її ресурс;
• можливість забезпечення електромобіля додатковою батареєю завдяки рамній конструкції. Це дозволить збільшить пробіг на одній зарядці до 500 км;
• завдяки запропонованій технології виготовлення кузова електромобіль може використовуватися людьми з інвалідністю на інвалідних візках, не залишаючи самих візків. Педалі газу та гальма для цих категорій осіб будуть переміщені з ножною області в область керма;
• унікальна система безпеки як для самого автомобіля, так і для пішоходів, велосипедистів тощо. Ця технологія запатентована і вперше буде використана в автомобільному транспорті;
• при довжині 4 м автомобіль має абсолютно рівну підлогу довжиною 3.1 м та внутрішню висоту салону, яка дозволяє здійснювати будь-яку його трансформацію, починаючи від вантажного двомісного варіанта з корисним об’ємом, який відповідає повноцінному п’ятимісному автомобілю з розміром салону на рівні бізнес-седанів. Наявність додаткового джерела енергії та кліматичної системи разом з можливістю бистрої та легкої трансформації салону дозволяє реалізувати в запропонованому макеті електромобіля мобільний офіс, що є дуже актуальним в сучасних умовах.
Завдяки запропонованій «модульній платформі» базовий автомобіль можна буде за бажанням користувача достатньо легко перетворювати протягом експлуатації. Так, наприклад, може бути встановлена батарея та двигун більшої ємності або додаткова батарея, привід на два колеса доповнити до повнопривідної версії тощо за рахунок використання готових інженерних рішень, які легко будуть інтегруватися в базовий автомобіль.
Таким чином, група розробників пропонує новий підхід до виробництва електромобілів, що дозволяє отримати в малих габаритних розмірах недорогий конкурентний автомобіль з великим салоном, що має можливість трансформації та модифікації. Запропонований автомобіль може заповнити сегмент ринку бюджетних автомобілів вартістю від 12 000 дол. США.