Змінюй хід війни! Допомагай ЗСУ!

27.08.14 вторжение войск РФ

  • Автор теми Автор теми CAXAP
  • Дата створення Дата створення
Імперські амбіції Росії сьогодні очевидні для кожного, - Дуда

Президент Польщі закликав зміцнювати східний фланг НАТО

Президент Польщі Анджей Дуда вважає, що НАТО слід зміцнювати східний фланг, оскільки "сьогодні імперські амбіції Росії є очевидними для кожного". Про це він заявив в інтерв’ю Bild am Sonntag, передає РБК-Україна з посиланням на "
⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.
".

"Зробімо висновки з фактів. За останні 10 років росія двічі насильно змінила європейські кордони. У 2008 році вона напала на Грузію, а в 2014 році - на Україну. В обох випадках юридичні кордони обох країн до цього часу не відновлені", - заявив Дуда.

Він також нагадав, що його попередник Лех Качинський, який загинув у авіакатастрофі під Смоленськом (росія), передбачав нинішні дії РФ.

"Світлої пам’яті президент Лех Качинський передбачив розвиток ситуації. У 2008 році в Тбілісі він сказав, цитую: нині Грузія, завтра Україна, післязавтра країни Балтії, а згодом, можливо, прийде час на мою країну, на Польщу", - розповів Дуда.

Коментуючи співпрацю з Німеччиною, він зазначив, що важлива також енергетична безпека і Польща очікує від Німеччини солідарності у цьому питанні.

На запитання про те, чи, на думку президента Польщі, Німеччина достатньо докладає зусиль заради захисту своїх східних партнерів у НАТО, Анджей Дуда зазначив, "що ключем у НАТО є солідарність, спільна відповідальність і витрати".

Нагадаємо, міністр оборони РФ Сергій Шойгу пригрозив заходами у відповідь на плани польського уряду розмістити на постійній основі на своїй території дивізію Збройних сил США.

⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.
 
У Чехії відбувся найбільший військовий парад з часів холодної війни

Почесним гостем військового параду в Празі був міністр оборони США Джеймс Меттіс

У столиці Чехії Празі у неділю, 28 жовтня, пройшов військовий парад на честь 100-річчя утворення незалежної Чехословаччини, який є найбільшим із часів холодної війни. Про це повідомляє РБК-Україна з посиланням на DW.

Почесним гостем військового параду в Празі був міністр оборони США Джеймс Меттіс.

Відкриваючи парад, президент країни Мілош Земан заявив, що чеська армія бере участь у найважливіших міжнародних операціях проти тероризму, а Чехія виконує свої зобов'язання як **** НАТО у боротьбі проти "найбільшого ворога людства".

У свою чергу Меттіс висловив співчуття сім'ям чотирьох чеських військовослужбовців, які загинули цього року в Афганістані.

У параді взяли участь близько 2 тисяч військовослужбовців, у тому числі з інших країн НАТО, зокрема, Словаччини, Великої Британії і Франції та 236 одиниць військової техніки.

Наголошується, що авіаційну частину параду значно скоротили у зв'язку з поганою видимістю через туман і дощ.

⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.


У Грузії оприлюднили перші результати виборів президента

Грузинська ЦВК підрахувала голоси з 20% виборчих дільниць

На виборах президента в Грузії, згідно з підрахунком голосів з 20% виборчих дільниць, жоден з головних претендентів на президентський пост не набрав необхідної для перемоги в першому турі кількості голосів. Про це свідчать попередні дані, оприлюднені Центрвиборчкомом країни, передає РБК-Україна.

Згідно з підрахунком 20% голосів, Саломе Зурабішвілі, яку підтримує правляча партія "Грузинська мрія", отримала 43% голосів, а представник опозиційної партії "Єдиний національний рух" Грігол Вашадзе - 35%.

За даними ЦВК, явка виборців становить 46,7%, загалом у голосуванні взяли участь 1 637 956 осіб.

Нагадаємо, згідно з даними екзиполу Edison Research, кандидат у президенти Георгій Вашадзе і його суперниця Саломе Зурабішвілі отримали порівну голосів - 40%. Однак у правлячій партії "Грузинська мрія" заявили, що перемогу на президентських виборах отримала Зурабішвілі, нібито набравши 52,3% голосів, а представник опозиційного "Єдиного національного руху" Вашадзе - 38,3%.

⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.
 
Найдовший у світі міст і штучний місяць: як Китай дивує світ

04fabaaba795d1fc837fdae97ff3b75b.webp


Штучний місяць дозволить зекономити електроенергію, освітлюючи вулиці замість ліхтарів. Від грандіозного моста користі буде менше...

За останній час Китаю вдалося двічі здивувати світ. Вперше, коли він оголосив про запуск амбітного проекту зі створення штучного місяця, а вдруге — збудувавши найдовший у світі морський міст. До речі, 7 з 10 найдовших мостів світу збудували в Китаї, причому найдовший міст США у цьому загальному рейтингу лише на дев’ятій позиції.

Країна, що має другу економіку світу і стає в рівень із найбільшими політичними гравцями, вже давно не сприймається такою, як її подавали ******ські «радянські анекдоти», — бідною та голодною: китаєць, мовляв, поспішає відкопати картоплю, посаджену вчора, бо «сильно кусать хоцеця!»). Можна тільки подивитися і позаздрити великому народові, темпам з, якими він примусив світ ставитися до себе принципово по-іншому. Згадані ж масштабні проекти тільки засвідчують, що Китаю не достатньо бути другою економікою, він претендуватиме на звання і першої, і найбільш іноваційної. Але до цієї – ще лежить шлях, а чим же Піднебесна, здивувала світ зараз — Укрінформ вирішив дізнатися детальніше.

becf3290247bd099bb42ba2df4ec5f4c.webp


Штучний місяць замість вуличних ліхтарів зекономить $173 млн на рік

Китай взявся за амбітний проект зі створення штучного місяця і до 2020 року планує запустити його над містом Ченду. За задумом розробників, він має підсилити світло справжнього Місяця, зависаючи над містом. Такий «ліхтар» зможе освітлити коло діаметром 10-80 км, а точний діапазон освітлення регулюватиметься в межах десятків метрів. Штучний місяць буде у восьмеро яскравішим за справжній і це дозволить йому стати альтернативою вуличним ліхтарям. За оцінками голови Науково-дослідного інституту аерокосмічних наук і технологій систем мікроелектроніки в Ченду Ву Чуньфена (Wu Chunfeng), якщо штучний місяць освітлюватиме 50 км квадратних території, місто зможе зекономити на електроенергії близько $173 млн на рік.

Детального опису, як виглядатиме штучний «місяць» поки що немає, та як пише China Daily, він матиме спеціальне покриття, яке відбиватиме сонячне світло назад на Землю, подібно до того як це саме відбувається зі справжнім Місяцем. Штучний місяць знаходитиметься на значно ближчій відстані від Землі — на орбіті висотою 500 км, тоді як справжній місяць — за 380 тисяч кілометрів.

401f7303b0fb5682ae0189cf8113c340.webp

Принцип освітлення земної поверхні штучним місяцем // Фото: The Times

Розробники кажуть, що в 2022 році планується запуск уже трьох штучних місяців. Вони зможуть по черзі відбивати сонячне світло, оскільки не завжди будуть в найкращому положенні відносно сонця, і за потреби разом зможуть освітити площу близько 3600-4400 км кв. на Землі упродовж 24-х годин.

Найдовшого у світі мосту через море вистачило б на 60 Ейфелевих веж!

А ще Китай вважається світовим лідером з будівництва найдовших морських споруд. Щойно там офіційно відкрили найдовший морський міст, який з'єднує материкове місто Чжухай з Гонконгом і Макао. Перехід, довжина якого складає рекордні 55 кілометрів, включає в себе надводну дорогу і підводний тунель протяжністю 7 кілометрів.

Вартість зведення такого морського гіганта склала $20 мільярдів, а будували його майже ціле десятиліття — з 2009 року. Міст дозволив скоротити час у дорозі між Гонконгом і Чжухаєм з 3-х годин до 30 хвилин. А створений він у такий спосіб, аби витримати землетруси та тайфуни, яких чимало трапляється у цих місцях. Для будівництва використали 400 000 тонн сталі, якої було б достатньо для будівництва 60 Ейфелевих веж та 1,08 мільйони кубометрів бетону. Інженери стверджують, що міст має вистояти не менше 120 років. До того ж на ньому передбачені посилені заходи безпеки - спеціальні камери будуть оглядати всіх водіїв, які перетинатимуть міст, на ознаки сонливості, а також, звісно, для протистояння терористичній загрозі.

dbd3cf6b6f2f1b82a2abeff20fd63f39.webp

Міст між Гонконгом і Чжухаєм // Фото: AP

Новий міст сприйняли суперечливо — одні називають його інженерним тріумфом та національною гордістю, інші ж навпаки — білим слоном, тобто нерентабельним об’єктом. Критики також відмічають, що політичне значення мосту перевершує його практичну корисність.

Варто відмітити, що будівництво нового китайського мосту супроводжувалося багатьма проблемами - перевитратами бюджету, корупцією, юридичними проблемами, що стало причинами затримки у завершенні робіт. Не обійшлося і без трагічних інцидентів - за словами чиновників, під час його будівництва загинули 9 робітників (але за інформацією ЗМІ — вдвічі більше). Іще сотня людей отримали травми, через що у пресі його називали мостом смерті. Будівництво мосту викликало й обурення екологів, які заявляли, що споруда матиме руйнівний вплив на рожевих дельфінів - зникаючий вид (інженери звісно ж стверджують, що під час будівництва моста враховувалися усі екологічні вимоги, аби не нашкодити морській фауні регіону). Чи зменшують привабливість “інженерного дива” усі ці проблеми — покаже час. А поки що Китаю вдалося задовольнити власні амбіції хоча б у тому, що світ не втомлюється обговорювати його досягнення.

Юлія Горбань, Київ

⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.
 
Участникам облав и «выборов»

Как сообщают различные источники из оккупированных территорий, оккупационные войска начали проводить новый вид облав – полностью перекрывая населенный пункт и проводя тотальные проверки всего – транспорта, жилья, телефонов и всего, что им вздумается. Так, были перекрыты города Иловайск и Харцызск. Если Иловайск, в принципе – небольшой городок и большую часть его территории занимает частный сектор, а из промышленности – железнодорожная станция и депо, то Харцызск намного крупнее и в его черте находятся крупные предприятия – трубный и канатный заводы, что делает периметр города достаточно большим для того, чтобы его эффективно блокировать.

Тем не менее облавы происходят просто сплошным потоком и уже известно, что после них пропадают люди, в частности в Иловайске бесследно исчезли служители баптистской церкви. Что происходит в Харцызске пока толком неизвестно, но вполне вероятно, что то же самое. Облавы проводят боевики из военных группировок, но вместе с ними принимает участие и местная «милиция».

Они проверяют документы, опрашивают и видимо – дают боевикам всю нужную информацию, поскольку знают местную обстановку. Насколько они действительно там кого-то ищут конкретно – трудно судить, но есть мнение, что таким образом население стимулируется идти на имитацию выборов. Между прочим, в 14-м году еще можно было списать походы на «выборы» природной ******ью и непониманием происходящего, но за четыре с лишним года войны, все уже давно прояснилось и все всё понимают, в частности и то, кто и откуда там взялся с оружием в руках.

Больше того, многие жители оккупированных территорий уже выезжали на материнскую территорию Украины и видели, что никаких комендантских часов или вот таких облав, с перекрытием всего города на несколько дней, просто быть не может, а потому – могут сравнить то, что было до оккупации и после, что там у них в оккупации, и что снаружи, в тех же Артемовске или Краматорске.

Чтобы всем было понятно, уже восстановлены все архивы, все государственные регистрации документов тех населенных пунктов, которые в оккупации и каждому такому населенному пункту присвоен архив или соответствующий орган в городе за линией фронта. Это значит, что соответствующие органы Украины имеют всю информацию о тех, кто остался в оккупации и особенно о тех «госслужащих», которые нарушив присягу, работают на оккупанта, это касается «милиции» и прочих деятелей. Они все известны поименно и по каждому ведется сбор информации, которая после освобождения, уйдет в материалы уголовного дела. Если кто-то питает иллюзию, что расскажет слезные сказки о том, что их принудили и заставили сотрудничать, так это – зря. Сегодняшняя облава показывает истинное положение дели и формирует состав особо тяжкого преступления.

Но это касается и простых граждан Украины, которые по тем или иным причинам надумают «проголосовать» еще раз. Те, кто сделает повторно, могут быть уверенными в том, что копии документов с их подписями, обязательно окажутся в СБУ и очень скоро придется ответить за это «голосование».

В общем, если после ухода российских войск кто-то думает затеряться на просторах *******и – бог им судья, могут идти и подыгрывать тому фарсу, который московские клоуны напрасно называют выборами. Если же таковой возможности (отъезда на ПМЖ в РФ) не предвидится, то стоит задуматься над ценой похода на «выборы». В зависимости от наличия других «подвигов», этот поход может потянуть на пять и более лет жизни. Поэтому тем, кто прямо сейчас наблюдает облавы, следует задуматься о том, что все имеет свою цену, а заплатить ее придется и очень скоро.

Кстати, «милиционерам» и другим им подобным деятелям, можно не беспокоиться потому, что их точно ждут уютные нары, молоток и зубило на Житомирской «четверке», славящейся своим строительным гранитом. Сейчас в Украине разворачивается строительный и дорожный бум, а потому – надо будет много гранита для укладывания его на площадях и улицах. В общем, для них близится врем собирать камни. Но как правильно отмечал киногерой Василий Алибабаевич: «в тюрьме сейчас – ужин, макароны». Так что не все так плохо и для них.

Автор: Anti-colorados

⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.
 
Автор: Anti-colorados

⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.
вообще-то автору стыдно не знать,что в Украине уже нет такого города как Артемовск,его переименовали.
 
всем доброго утра!
и хорошей трудовой недели
 
США успешно испытали в Тихом океане ракету-перехватчик.

 
ГАРНА НОВИНА -

Офіцер ЗСУ: Об'єднані сили знищили за допомогою дрона трьох окупантів - відео

 
В Москве покончил с собой журналист НТВ Никита Развозжаев, которого многие помнят из-за конфликта с десантником в эфире ко дню ВДВ в РФ в прошлом году. Он оставил прощальную записку на своей странице "Вконтакте", сообщает Цензор.НЕТ Источник:
⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.
 
Автор: Татьяна Худякова (TanyaAdams)

Итак. Следим за руками.

В 2008-м году, под предводительством премьера Ю.В. Тимошенко в меморандуме с МВФ было прописано обязательство украинского правительства выровнять внутренние цены на газ с ценами газа импортируемого. Под эти планы было получено около 10 млрд долларов.

Для непонятливых повторю: за ТРИ года премьерства Юля Владимировна получила на эту тему от МВФ 10 млрд в обмен на чёткие обязательства.
Выполнять которые теперь предстоит нынешнему правительству.

В то время, как неуважаемая Юля Владимировна трындит с голубых экранов о том, что цену на газ можно вообще снизить. В три раза, да-да-да.
Разве не этих шикарных и новых шуток хочет услышать альтернативно одарённый Юлин электорат? Их есть у неё, трындеть - не мешки ворочать, в конце концов.
И это помимо прочих одолженных миллиардов, которыми Юля закрывала любимый свой, весьма недешевый популизм.
Да, дорогие бабульки. Ту пресловутую Юлину тысячу она дала вам в долг. Вернее, не вам, вы же пенсионеры, а нам, сегодняшним и завтрашним налогоплательщикам.

Итого, бабла взяли и распихали по карманам. Не на модернизацию ГТС и распределительных узлов, не на разработку «власних рудовищ», тупо по карманам ну и крошек накрошить в растопыренные клювики электората.
Долг висит, требует платежей по процентам и многомиллионного обслуживания.
И обязательства висят. Обязательства, которые нужно выполнять, иначе веселье будет недолгим.
Т.е. цену повышать так или иначе надо.

Не, ну есть конечно проверенный Юлин вариант.
Юля едет в Москву за голубым российским золотом, а потом мы все много лет стоим в коленно-локтевой позиции, покачиваемся ритмично, и сильно зависим от того, насколько хорошо мы себя ведём, тщательно ли подмахиваем, достоверно ли изображаем послушного младшего братика, который не шалил.

Для непонятливых: мы будем платить за российский газ столько, сколько решит одно маленькое лысое фуйло. По которому давно плачет тюрьма и рыдают психиатры. Клёвая перспектива?

Или троекратное снижение цены вам от великого комбинатора Юли, которая в 90-х газом барыжила? Покупала дешево, продавала дорого, на разницу бидувала, как могла.
Причем тогда она чёто не особо репетувала о том, что недра и ГТС принадлежат народу. Народ был представлен собственно Юлей и подельниками.
Снижения не будет, котики. Ни с Порохом, ни со Славиком, ни с Юлей в ступе. Выдыхайте.
Будут субсидии для тех, кому РЕАЛЬНО дорого.
Порошенко: “Я поставив Уряду дуже жорстку вимогу – ми маємо розширити програму субсидій, збільшити кошти на виконання цієї програми” (с)
Субсидии - это тоже не самый хороший выход, как по мне, но вариантов у нас реально не дофига.
Через это прошли поляки, прошли прибалты, придётся так или иначе пройти и нам.

Небольшая вишенка вам на этот неаппетитный вовсе тортик.
НАК "Нафтогаз Україна" за два месяца уже струсил с "Газпрома" 18 млн долларов деньгами, по информации у Facebook коммерческого директора Нафтогаза Ю. Витренко. Это плюсом к уже полученным 2,1 млрд долларов в виде газа .
«Вже два місяці поспіль ми стягуємо з "Газпрому" грошовими коштами 9 млн дол." (с)

Я прям представляю себе, как одно маленькое лысое фуйло вырывает предпоследнюю волосину на **** и бредит во сне про ядерную пыль.
Не клеятся у Вовочки его влажные имперские мечты. И теперь вот последний его козырь играет. Оттюнингованный недавно до состояния обезьянки, натянутой на глобус. И тот козырь ненадёжный, украинцы - народ весьма непредсказуемый.
Ведь теперь у дамы с косой и её московского куратора реальная проблема.
Украина убегает, отстреливаясь и минируя за собой поля.

Одна надежда у Юли.
Одна надежда у Вовы.

Если мы снова купимся на дешёвые прокламации из фантастических книг, где «счастья всем даром и чтоб никто не ушел обиженным», и снова влипнем в то болото, из которого ещё только-только начали вылезать. Наши дети нам потом вспомнят этот дешевый раз из российских глубин.
А сейчас открывайте клювики пошире, электорат, Юля вам туда обещаний насыплет.
Аккуратней только, слюной не захлебнитесь.

 
Президент-парламент: приспане протистояння

Які небезпечні зміни у відносинах між основними гілками влади можуть зумовити великі вибори 2019 року та як цього уникнути

Попри те що після Революції гідності відбулися чергові зміни до Конституції та формальний перехід до парламентсько-президентської республіки, ключову роль у системі влади останніми роками відігравав президент. За аналогічної редакції Основного Закону конфліктність усередині влади, свідомо закладена в ньому 2004‑го зусиллями Віктора Медведчука, призводила до жорсткої конфронтації в трикутнику парламент — уряд — президент за часів Ющенка. Однак упродовж каденції Порошенка аналогічні суперечності як із першим прем’єром Арсенієм Яценюком, так і з другим — Володимиром Гройсманом удавалося утримувати в помірних, малопомітних широкому загалу межах.


Проте почергові вибори президента, парламенту та зміна уряду, які мають відбутися наступного року, найімовірніше, знову докорінно змінять усталений останнім часом розклад. Причому незалежно від того, хто стане новим главою держави. Країна знову ризикує постати перед загрозою протистояння ключових органів влади, що підігріватиметься ззовні з метою дестабілізації супротивника в умовах гібридної війни.

Персона, а не інституція

Нинішній господар Банкової, попри значно менші конституційні повноваження, зумів вибудувати відносини з парламентом та урядом, які не принципово відрізняються від тих, що були в другого президента Леоніда Кучми за часів його найбільшої впливовості у 2000–2004-му чи в Януковича у 2010–2013-му.

У підготовленій до президентських виборів два роки тому програмі Порошенко переконував, що стане «гарантом збереження щойно відновленої парламентсько-президентської форми правління» та «не претендуватиме на повноваження більші, ніж ті, на які його буде обрано». Тож він зробив ставку не на розширення своїх формальних повноважень, а на непрямі, альтернативні важелі впливу на інші гілки влади та партнерів. І вже до другої річниці свого перебування на посаді Порошенкові вдалося взяти контроль над СБУ, яку доти очолював представник союзного йому УДАРу, зменшити залежність від електорально агресивних «міноритаріїв» із попередньої коаліції («Батьківщина», «Самопоміч», РПЛ), витіснити з уряду Арсенія Яценюка, домогтися посилення власних позицій в уряді та продемонструвати навіть у цих умовах здатність переконувати парламент й уряд підтримувати потрібні йому рішення. Нехай і не без певних виявів норову останніми.

Компенсаторами ширших конституційних повноважень Кучми у Порошенка виявилися найбільша, хоч і складно керована фракція в парламенті, унікальне становище головного партнера у владі, — «Народного фронту», — який будь-що прагнув уникнути дострокових виборів, і, нарешті, унікальна за багато років ситуація, коли немає політичної поляризації на своїх та чужих. Остання була особливо помітною впродовж усього попереднього десятиліття між перегонами 2004-го та 2014-го.

Конфігурація парламенту від виборів 2014 року стала такою, що жоден ухвалений закон не міг набрати чинності, якщо був невигідний Порошенкові. Адже для подолання в парламенті його права вето не вистачило б голосів, навіть якщо за це одностайно проголосували б усі депутати, за винятком нехай і не всіх нардепів від БПП. Водночас президент постійно демонстрував кийок — можливий розпуск парламенту в разі його незговірливості. Та навіть коли це скидалося на невигідний самому главі держави блеф, ризик для партнерів по парламентській коаліції щоразу був достатньо більшим, щоб вони поступалися тиску Банкової.

Однак усі ці фактори президентського домінування в умовах парламентсько-президентської Конституції можуть зникнути після виборів. Адже за чинною редакцією Конституції, повноваження президента в Україні залишаються обмеженими. Їхнього володаря будь-якої миті можуть відтиснути в позицію, недалеку від виключно ритуально-представницьких функцій англійської королеви, а новий самостійний прем’єр-міністр з опорою на більшість у парламенті спробує натомість перебрати першість у визначенні рішень у країні на себе.

У чинній редакції Конституції президент є верховним головнокомандувачем. Він призначає та звільняє з посад вище командування Збройних Сил України, інших військових формувань, очолює Раду національної безпеки та оборони, представляє державу в міжнародних відносинах, керує зовнішньополітичною діяльністю, веде переговори та укладає міжнародні договори. Він також ухвалює рішення про визнання іноземних держав, прийняття до громадянства України та його припинення, надання притулку в Україні, призначає та звільняє голів дипломатичних представництв. Крім того, здійснює помилування, нагороджує державними відзнаками, призначає та звільняє з посад третину складу Конституційного Суду, половину Ради Нацбанку та Нацради з телерадіомовлення, створює суди.

В інших питаннях глава держави залежний від Верховної Ради й уряду. Він вносить до парламенту кандидатуру прем’єр-міністра, але лише ту, яку висуне коаліція самих парламентських фракцій. А також має право відмовитися підписувати ухвалені парламентом законопроекти й накласти на них вето, яке, однак, депутати можуть подолати 301 голосом. До його компетенції належить зупиняти дію урядових актів, але тільки в разі їх невідповідності Конституції та до моменту рішення КСУ щодо цього.

Навіть міністрів оборони та закордонних справ, на відомства яких покладена реалізація політики у сферах його конституційної відповідальності, президент не може призначити без підтримки парламентської більшості. Це саме стосується й генпрокурора, очільників СБУ та Нацбанку. Водночас Верховна Рада може висловити недовіру генеральному прокуророві України, що автоматично призводить до його відставки. Будь-які зміни до Конституції теж цілковито залежать від голосування парламентаріїв, а можливості глави держави в цьому питанні визначаються його неформальним впливом на депутатський корпус. Натомість президент має право розпустити Верховну Раду та призначити позачергові вибори до неї, але лише за умови, що та створить для цього передумову: виявить тривалу неспроможність сформувати коаліцію та уряд.

За низкою позицій господар Банкової залежний не тільки від парламенту, а й від уряду. Наприклад, його укази, що стосуються певних сфер, потребують підпису прем’єра або профільного міністра. Місцеві держадміністрації (МДА) хоч і вважаються сферою впливу глави держави, однак їхні очільники відповідно до Конституції призначаються та звільняються за поданням Кабміну. А їхні рішення може скасувати президент лише в разі, якщо вони суперечать Конституції чи законодавству. Врешті, відповідно до Основного Закону голови МДА значно більше залежать навіть від місцевих рад, ніж від президента: якщо дві третини їх депутатів висловлять недовіру очільнику тієї чи іншої місцевої адміністрації, то глава держави мусить його звільнити незалежно від власного бажання.

Фрагментований парламент

Останні опитування громадян фіксують надзвичайно велике розпорошення симпатій виборців за одночасного збереження величезного незадоволеного запиту на нові політичні сили. Це дедалі виразніше сигналізує про ймовірність безпрецедентної фрагментації парламенту. У ньому активну роль відіграватимуть амбіційні лідери, яким не вдасться здобути посаду президента й вони намагатимуться компенсувати це, використавши на повну той факт, що модель управління в країні парламентсько-президентська.

Тенденція до розпорошення електоральних симпатій українців триває. Зокрема, за даними соціологічного опитування, проведеного КМІС із 8 по 23 вересня 2018 року, якби парламентські перегони відбувалися зараз, то серед тих, хто має намір голосувати і визначився за кого, за «Батьківщину» проголосували б 19,6%, за БПП — 11,2%, за «Громадянську позицію» Анатолія Гриценка — 9,3%. На допорогових показниках поки що й рівень підтримки «Самопомочі» львівського мера Андрія Садового (4,2%). Однак він налаштувався на посилення політичної активності на загальнодержавному рівні та на очевидну участь як у президентських, так і в парламентських виборах.

Нішу в понад 20% вічно спраглих до абияких, тільки б нових політиків посіли два відомі шоумени, яких пов’язують із двома відомими олігархами з Дніпра. Йдеться про коміка Володимира Зеленського (асоціюється із співвласником групи «Приват» Ігорем Коломойським) та співака Святослава Вакарчука (пов’язують із Віктором Пінчуком, зятем екс-президента Кучми). Рейтинг потенційного партійного списку першого становить 8,2%, а другому наразі симпатизують 7,9%. Рейтинг Радикальної партії Олега Ляшка, який останнім часом фактично не приховує своєї взаємної любові з найбільшим «національним товаровиробником», — СКМ Ріната Ахметова, — утримується на показнику близько 8,1%. Саме він може виявитися основною самостійною ставкою все ще найбільшого олігарха України на найближчих президентських і парламентських перегонах.

Націоналістичний спектр наразі роздроблений, а сукупний рейтинг націоналістичних політсил, включених до лістингу КМІС, становив понад 4%. Утім, він, очевидно, значно занижений, і в разі консолідованого походу на вибори ці партії мають великі шанси таки потрапити до парламенту. Крім того, є висока ймовірність появи з наближенням перегонів нових, оновлених проектів у нинішньому владному таборі. Адже старі бренди вичерпують себе, а взаємне терпіння втрачає будь-який сенс.

На традиційному проросійському полі майже порівну — 10,1% та 9,3% опитаних, які мають намір узяти участь у виборах і вже визначилися, — підтримують Опозиційний блок та «За життя» Вадима Рабіновича. Останній пройшов до парламенту в складі ОБ, але потім намагався дистанціюватися від цієї політсили й розкручувати власний проект «За життя». Однак врешті виявилося, що за ним стирчать вуха Медведчука. Оскільки останньому потрібна консолідація проросійського електорату, щоб мати можливість якомога результативніше виконувати завдання свого кума Путіна щодо тиску на політику України зсередини, то альянс із іншими опоблоківцями наразі вирішено відновити.

Євген Мураєв нещодавно заявив про вихід із проекту й заснував власну партію «Наші». Його логіка від’єднатися від єдиної сили Південного Сходу зрозуміла з огляду на можливість вийти на парламентські вибори як важливіші й перспективніші для проросійських сил, ніж президентські. Шанси виграти останні в п’ятої колони Кремля мінімальні, а от здобути 25–30% місць у ВР (разом із призовим фондом завдяки партіям, які туди не потраплять) за пропорційними списками високі. Як і розпочати з цього активну політичну боротьбу на дестабілізацію ситуації в країні, надати загальнодержавного колориту місцевим виборам 2020 року та поновити педалювання теми федералізації країни.

Для конфігурації майбутнього парламенту високий результат п’ятої колони небезпечний не так шансами сформувати на її основі більшість, як зведенням до мінімуму маневру у форматах правлячої коаліції. Лише за пропорційною частиною списку до Верховної Ради мають чималі шанси потрапити принаймні 9-10 політсил. Окрім лідерів, які, програвши боротьбу за посаду глави держави, прагнутимуть зробити головними в країні свої проекти, нестабільності додаватиме очікувано завеликий вплив на проведені до парламенту політсили їх спонсорів-олігархів. Якщо до складу ВР знову муситимуть увійти мало не всі проєвропейські політичні сили, то це різко ускладнить вироблення та проведення ключових рішень. А також створить залежність від імпульсивних і зумовлених політичними амбіціями міноритаріїв вимог. Однозначно зростатиме турбулентність, слабшатиме стійкість і коротшатиме життя урядових коаліцій. Наприклад, уже тепер очевидно, що вкрай складно буде досягти тривалих домовленостей у чотирикутнику Порошенко — Тимошенко — Гриценко — Садовий незалежно від того, хто яку посаду з них обійматиме.

У таких умовах зросте і ймовірність кардинальної зміни Конституції України «під себе» основними суб’єктами конфлікту. Чинна ж її редакція схожа на картковий будиночок, який у будь-який момент може рухнути від «подиху» зацікавленої сили, готової виявити належну політичну волю. Основний Закон так і не став результатом загальнонаціонального консенсусу, а лише серії вимушених компромісів політичних акторів у процесі боротьби за владу. Якщо вона триватиме, його цілком можуть переглянути з ініціативи агресивнішої сторони протистояння. Тим більше, що Конституція за останні півтора десятиліття пройшла стільки різних пертурбацій, що наразі перебуває фактично у підвішеному з юридичного погляду стані. З одного боку, діє рішення КСУ часів президентства Януковича, яким ухвалений під час Помаранчевої революції Закон № 2222–IV від 8 грудня 2004-го (щодо змін до Основного Закону) визнано «таким, що не відповідає Конституції України у зв’язку з порушенням конституційної процедури його розгляду та ухвалення». З другого — Постанова Верховної Ради від 22 лютого 2014 року, якою під час Революції гідності було визнано чинними положення Конституції 1996-го зі змінами та доповненнями від 8 грудня 2004 року.

Повторення в гіпертрофованій формі негативних наслідків протистояння зразка 2008–2010-го, яке завершилося реваншем регіоналів, у нинішніх умовах стримування російської агресії куди більше загрожує країні, ніж 20 років тому. Фрагментація парламенту й загострення політичної боротьби збільшуватимуть можливості для маніпулювання як депутатським корпусом, так і залежними від нього органами виконавчої влади в центрі та на місцях із боку закулісних гравців. Таке середовище може виявитися одним із найсприятливіших і для лобіювання сценаріїв федералізації України. Зокрема, в описаних реаліях поновлення політичного та інституційного протистояння незалежно від шансів потрапити до парламенту (а вони є великими в складі об’єднаної політсили) Віктор Медведчук, як розробник попередньої бомби уповільненої дії під механізми функціонування державного апарату у 2004 році, матиме високий шанс завершити розпочате тоді.

Виходом із ситуації може стати лише завчасне, тобто ще до виборів президента та парламенту, внесення змін до Конституції, які унеможливили б конфлікт між ключовими органами влади. Перетворили б її інститути із сторін конфлікту за повноваження на ефективний і збалансований інструмент проведення державної політики та запобіжник торпедуванню України.

Олександр Крамар

Матеріал друкованого видання № 43 (571) від 25 жовтня

Матеріал у вільному доступі з 28 жовтня

⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.
 
Парламентські літописи: як голосували українці у 1994-2014

Як змінювалися електоральні настрої і як формувалася Верховна Рада в роки незалежності

На Україну чекають чергові, восьмі за ліком, парламентські вибори. За всю недовгу історію української незалежності роль Верховної Ради то зростала, то падала залежно від політичної ситуації, але не було такого періоду, коли вона не мала сили й виконувала лише номінальну функцію. Навпаки, з часом її вплив тільки посилювався.

1994: велика плутанина. Перші парламентські вибори в історії незалежної України відбулися 27 березня 1994-го. Вони були дострокові: президент і парламент погодилися на перезавантаження влади після масштабних шахтарських страйків 1993 року та політичної кризи, що спалахнула після них. Вибори народних депута*тів вирішили провести навесні 1994-го, а президента — влітку. За рівнем організації кампанія 1994-го цілком відповідала своїй епосі й ознаменувалася традиційними для середини 1990-х нехлюйством і плутаниною. Депутатів вирішили обирати за мажоритарною системою в 450 мажоритарних округах. Голосування мало відбуватися у два тури. У випадку, якби нікому з кандидатів не вдавалося набрати більше ніж 50% у першому турі, два кандидати з найвищою підтримкою виходили в другий. Але й там перемога зараховувалася лише тоді, якщо одному з них вдавалося набрати більше ніж 50%. Оскільки виборці могли голосувати проти всіх, виконати цю умову вдавалося не в усіх округах.

Якщо переможця в другому турі виявити не виходило, в окрузі призначалися перевибори й усе повторювалося спочатку. Крім того, результати не зараховувалися й тоді, коли на дільницю прийшла менш як половина виборців. Через ці дивні правила обрати повний склад парламенту в 1994 році так і не вдалося. У першому турі перемогу здобуло тільки 49 кандидатів, а в 401 окрузі боротьба перейшла в другий тур. Але й там переможців не змогли встановити аж у 114 округах. Перевибори теж здебільшого не дали визначити переможців. Процес розтягнувся, на початку 1995-го парламент був сформований лише на 90%, 45 місць лишалися порожніми. У підсумку деякі округи так і не отримали своїх представників у Верховній Раді до наступних перегонів. У результаті такого своєрідного голосування в 1994 році парламент вийшов дуже строкатим. До нього потрапили представники 15 політичних сил. А більшість депутатів були безпартійними.

3600935ab2dd3858850f7a0661d05ea9.webp


1998: червоний реванш і його запобіжники. Перші «повноцінні» вибори в тому вигляді, у якому ми їх сьогодні знаємо, — парламентські 1998 року. Голосування, як і сьогодні, відбувалося за змішаною системою. Половину депутатів обирали за партійними списками, половину — у мажоритарних округах. Щоб пройти до Ради, партії мали подолати 4% бар’єр. У підсумку зробити це вдалося восьми політичним силам. Результати тих виборів 20-річної давності сучасному українцеві здалися б катастрофою. То був тріумф радянських реваншистських партій, орієнтованих на Росію. Перемогу з великим відривом здобула КПУ, яка набрала найбільшу кількість голосів у 16 регіонах, а також у Києві та Севастополі. Сьогодні уявити таке можна лише в кошмарному сні, але 20 років тому це була українська реальність. Комуністи виграли навіть у західній Чернівецькій області. Ще у двох регіонах перемогу здобув блок Селянської та Соціалістичної партій, які також апелювали переважно до радянського електорату.

3d80e2edb4ef8c3704e303f733b31f03.webp


Крім того, потрапити до парламенту вдалося ще й ПСПУ Наталії Вітренко, яка вважалася спойлером, тобто просто клоном СПУ Олександра Мороза, і була підконтрольною Леонідові Кучмі. Проте підтримка Вітренко свідчила про популярність радикальних червоно-коричневих гасел, які вона висувала. Причому головним оплотом ПСПУ став не Донбас і не Крим, а Сумщина. Там партія здобула аж 21% голосів! У сукупності червоні набрали 37% й отримали 174 місця у Верховній Раді. Якби вибори тоді відбувалися за пропорційною системою, такий парламент міг би привести до краху української державності, але ситуацію врятувала мажоритарка. У більшості округів перемог*ли безпартійні кандидати, які переважно співпрацювали з владою. Крім того, у двох областях першість здобули партії феодального типу, яким вдалося домогтися значної підтримки завдяки адмінресурсу їхніх негласних «господарів». У Закарпатській області вибори з великим відривом виграла СДПУ(о) Віктора Медведчука, яка набрала 31% (загалом по країні 4%). А на Дніпропетровщині 35,3% голосів здобула партія «Громада» Павла Лазаренка, що в той час був однією з найвпливовіших осіб у країні. Справжнім сюрпризом у 1998-му стало потрапляння в парламент Партії зелених. Наприкінці 1990-х українцям явно було не до екології, однак зеленим вдалося набрати більш як 5% і подолати прохідний бар’єр. Очевидно, голосування за цю політсилу стало виявом протестних настроїв.

2002: західний вектор. На початку нового тисячоліття нас*трої в суспільстві змінилися і протестний електорат став відвертатися від комуністів. Початком кінця КПУ стала провальна президентська кампанія Петра Симоненка в 1999 році, коли він відверто піддався Леонідові Кучмі. Водночас націонал-демократам вдалося подолати кризу, яку переживав їхній табір після загибелі В’ячеслава Чорновола та розколу Народного руху. У них з’явився новий харизматичний лідер — Віктор Ющенко, довкола якого стали об’єднуватися різні дрібні партії. Блок націонал-демократичних сил дістав назву «Наша Україна» та означення «помаранчеві» завдяки кольору партійних прапорів. На виборах помаранчеві здобули найбільшу кількість голосів (23,5%) і випередили навіть комуністів, популярність яких знизилася. Впала підтримка й соціалістів. Крім «Нашої України», комуністів та соціалістів у Раду пройшов також прозахідний Блок Юлії Тимошенко, а також дві провладні політичні сили: блок «За єдину Україну», орієнтований на Кучму, і СДПУ(о) Вік*тора Медведчука. Разом вони набрали лише 18,5%. Але Леоніда Даниловича знову виручила мажоритарка. За список кучмівської партії «За ЄдУ» проголосувало тільки 11,8% виборців, що дало цій політсилі змогу провести до парламенту лише 35 депутатів. Однак однойменна фракція в результаті налічувала аж 175 осіб. І все завдяки мажоритарникам. У підсумку «За Єду», не здобувши підтримки виборців, стала найбільшою парламентською силою. Надалі вона перетворилася на сумнозвісну Партію регіонів і перейшла в спадок Вікторові Януковичу.

5451c8155106fb725d9fabb8e8ce0cfd.webp


2006: у парламентській республіці. Парламентські вибори 2006 року відбувалися вже зовсім в іншій країні, яка змінила Конституцію і стала парламентсько-президентською республікою. Після тріумфу 2002 року помаранчевим вдалося розвинути успіх і домогтися перемоги Віктора Ющенка на президентських виборах. Після поразки Януковича, який намагався зіграти брудно й сфальсифікувати вибори, здавалося, що його політична кар’єра закінчена. Однак постійні чвари в таборі помаранчевих, нездатність націонал-демократів виконувати передвиборчі обіцянки призвели до деморалізації та розчарування виборців. Водночас прикра поразка консолідувала орієнтовані на Росію еліти Південно-Східної України. А Янукович зміг швидко оговтатися від шоку й знайти спільну мову з Ющенком. У результаті всіх цих процесів на виборах 2006-го перемогу з великим відривом здобула Партія регіонів, якій вдалося перетягти практично весь електорат комуністів і стати головною проросійською силою України. Для КПУ 2006 рік став жахом. Якщо 2002-го вона отримала 20% голосів, то 2006-го — лише 3,6%. Потрапити до парламенту їй вдалося лише завдяки зниженню до 3% прохідного бар’єра. Вибори 2006 року вперше відбувалися за пропорційною системою, тобто тільки за партійними списками. Такий підхід поклав кінець різнобою в парламенті. Цього разу в Раду потрапило лише п’ять політсил, які чітко ділилися на помаранчеві та проросійські. Винятком була лише СПУ Олександра Мороза, яка опинилася серед помаранчевих. Вона в результаті й поховала парламент V скликання, який виявився найнедовговічнішим в історії України. Спочатку соціалісти сформували коаліцію з «Нашою Україною» та Блоком Юлії Тимошенко, проте пізніше раптово переметнулися в інший табір і вступили в коаліцію з ПР та КПУ. Але проіснувала така конструкція недовго. Незабаром Ющенко розпустив парламент і призначив вибори. Зрада Мороза стала лебединою піснею соціалістів: до нового парламенту ця партія вже не пройшла.

911f521360be767238fe982ea9afccc2.webp


2007: черговий реванш. Позачергові вибори 2007 року не змогли істотно змінити розстановку сил у парламенті. До ВР знову пройшло п’ять партій. Місце соціалістів посів ще аморфніший Блок Литвина, успіх якого став головним сюрпризом перегонів. Як і 2006-го, найбільше голосів набрала Партія регіонів. Істотно зміцнити свої позиції вдалося також політсилі Юлії Тимо*шенко. Вона поліпшила попередній результат одразу на 8,4%. Тимошенко й стала, по суті, переможцем виборів: у грудні 2007 року вдруге обійняла посаду прем’єр-міністра. Результати голосування, здавалося, були успішними для помаранчевих і дали їм змогу повернути контроль над ВР, що був втрачений після зради соціалістів. Але ефемерність цього успіху стала очевидною після перемоги Віктора Януковича на президентських виборах у 2010-му, коли в лічені дні розстановка сил кардинально змінилася й помаранчевий парламент миттєво став біло-блакитним. Головну роль у цьому швидкому «перевзуванні» відіграв Володимир Литвин.

225e9d4fccc1468570bdb49c59147368.webp


2012: шлях до диктатури. Вибори 2012 року знову відбувалися за змішаною системою. Новий президент Янукович до цього часу зрозумів, що не зможе контролювати парламент, якщо збережеться пропорційна система, і вдався до давньої хит*рості Кучми — завів у Раду безліч мажоритарників, з допомогою яких сформував провладну коаліцію. У підсумку за партійними списками ПР і КПУ набрали менше голосів, ніж опозиційні партії. Протестний електорат акумулювала націоналістична «Свобода», що несподівано здобула 10% підтримки. Навіть гроші та серйозний адмінресурс не забезпечили регіоналам перемогу, зате їм допомогли мажоритарники, більшість яких примкнула до провладних сил. Так Янукович отримав повністю ручний парламент, який допоміг йому на короткий час зміцнити позиції, але в підсумку не врятував його від сумного фіналу.

dfacd0f65a82844152e929b451f33a57.webp


2014: нова доба. Після революції та втечі Януковича з країни цілком логічно постало питання про перезавантаження влади. Після зміни президента настала черга міняти й парламент. Окупація Криму та Донбасу, воєнні дії на Сході країни, а також розпад Партії регіонів створили умови, за яких успіх проросійських сил став неможливим. За підсумками кампанії 2014 року Україна вперше у своїй історії отримала український парламент. Колишня ПР, яка йшла на вибори під новим брендом Опозиційного блоку, змогла завести за списком тільки 27 депутатів, що було для регіоналів справжнім крахом. Решта місць дісталася націонал-демократичним партіям, які використовували в ході передвиборчої кампанії жорстку антиросійську риторику та виступали за європейську інтеграцію України. Нова влада вирішила лишити вибори в мажоритарних округах, що допомогло зберегти мандати багатьом колишнім членам ПР і мажоритарникам, які в минулому з ними співпрацювали. У парламенті вони сформували кілька фракцій і груп, однак за давньою традицією стали підігравати правлячій коаліції. Драматичні події 2014 року, який став найважчим в історії незалежної України, призвели до суттєвого переформатування політичної карти країни. Втратили підтримку старі партії та політики, на місце яких прийшли нові герої.

01a7ae26be0d6a089094734764973c98.webp


Навесні 2014 року зійшла зірка Олега Ляшка, якого раніше ніхто не сприймав усерйоз. Він активно піарився на воєнних діях у Донецькій області та виступав із націонал-патріотичними гаслами, що допомогло йому швидко наростити рейтинг і провести в парламент власну політсилу. Справжнім «чорним лебедем» став успіх нової партії «Самопоміч», яка з’явилася незадовго до виборів. Крім того, несподівано високий результат показав «Народний фронт», що випередив навіть Блок Петра Порошенка, якому прогнозували перше місце. Якими будуть вибори 2019 року? Сьогодні можна з упевненістю сказати, що одні з найнепередбачуваніших. Рейтинги партій як ніколи низькі, політичні сили роздроблені, тому виникнення будь-якого нового союзу може кардинально змінити розстановку сил на політичному фронті. Перемога будь-кого з кандидатів у президентських перегонах майже напевно означатиме й успіх у парламенті завдяки залученню сірих мас мажоритарників. Адже змішану систему так і не скасували. А це означає, що в парламенті знову опиняться десятки депутатів без вираженої політичної позиції, готові примкнути до тієї сили, яка пообіцяє вигідніші умови.

Денис Казанський

Матеріал друкованого видання № 43 (571) від 25 жовтня

Матеріал у вільному доступі з 29 жовтня

⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.
 
Автор:Сергей Фурса

Скажите, любите ли вы офшоры? Казалось бы, глупый вопрос. Если вы Ринат Ахметов или Константин Жеваго, к примеру, то вы ответите на него утвердительно. Да, любите. Потому что это позволяет экономить кучу денет на налогах. Если же вы простой маленький украинец, то вы привыкли не только не любить офшоры, но и видите в этом самое больше зло. Одно из них. Это способ не платить, который используют олигархи, обманывая страну. И так, вы не любите офшоры.

Что такое офшор? Это юрисдикция, которая позволяет не платить налог на прибыль. Это важно.

Сейчас для компаний и олигархов, которые используют офшоры, наступают трудные времена. Это не чисто украинская история. Борьбу с офшорами ведут во всем мире. И имплементируют правила BEPS. Там много сложных слов и умных терминов, но суть в том, что если вы произвели карандаш в Украине, то и налоги вы должны платить в Украине. И Баста. Конечно, украинским олигархам это не очень нравится. Но рано или поздно Украину заставят имплементировать эти правила. Иначе санкции. И сейчас, так – сяк, но в Украине идет внедрение этих правил. Они записаны даже в программе МВФ. В итоге, по идее, в ближайшее время использовать офшоры станет гораздо сложнее и украинские олигархи вынуждены будут платить больше в украинский бюджет.

И тут начинается другая, чисто украинская, история. Появляется предложение, упразднить в Украине налог на прибыль. И ввести вместо него налог на выведенный капитал. Т е налог на дивиденды, позволяющий не платить налог на прибыль. Конечно же, чтобы помочь малому и среднему бизнесу. Стимулировать экономический рост. Но вот беда. Малый и средний бизнес у нас налог на прибыль почти не платит. От слова «совсем». Основными плательщиками налога на прибыль являются крупные предприятия. Которые зачастую принадлежат олигархам. И которым в ближайшее время предстоит увеличить эти платежи в разы. И общественность, которая еще недавно боролась с офшорами, вдруг горой становится на защиту прав Ахметова и Ко не платить налоги.

И снова про офшор. Это юрисдикция, которая позволяет не платить налог на прибыль. Сейчас это, например, Кипр. Если этой юрисдикцией будет Украина, то что изменится? Для украинского бюджета – ничего. Это позволит бизнесу не платить налоги в Украине. Это сделает большой внутренний офшор. Чем внутренний офшор лучше внешнего? Для пенсионерки совершенно не важно, почему в бюджет не идут деньги. То ли потому, что есть кипрская компания, то ли потому, что в Украине разрешили не платить налоги на прибыль. Да и еще как вовремя разрешили. Как раз в тот момент, когда не платить их с помощью кипрской юрисдикции становится невозможно.

Оценка Минфина говорит о том, что введение ПнВК даст потерь на 50 млрд грн. Т е это деньги, которые не поступят в бюджет по сравнению со сценарием, когда они должны были бы поступить. Но тут ведь есть еще какая закавыка. Сумма потерь ведь гораздо больше. Потому что как эти расчеты не учитывают, а что было бы, начни олигархи по-честному платить налоги в течении пару лет, когда правила BEPS их заставят это делать. Как там оценивают потери бюджета от использования офшоров? Сотнями миллиардов. Так что потери гораздо больше. И это для страны, ключевой проблемой которой является дефицит бюджета. Для страны, у которой самая большая доля расходов в мире приходится на социальную сферу, а инфраструктура доходит до критического состояния. Для страны, которая вроде бы не хочет увеличивать долговую нагрузку.

Сторонники ПнВК, конечно же, никогда не скажут, что они поддерживают право олигархов не платить налоги. Они скажут, что хватить душить маленьких украинцев налогами, скажут, что налог на прибыль очень коррупционен и вообще надо стимулировать экономический рост. И почему бы ради этого не создать внутренний офшор.

Да, налоги это конечно плохо, их платить никто не любит. Но является ли это самой большой проблемой для бизнеса? Ведь в опросах бизнес говорит, что для него основная проблема это отсутствие верховенство права, коррупция, дефицит рабочей силы. И точно не налоги на первом месте. И если помогать бизнесу снижением налогов вместо решение проблемы верховенства права, то это как увеличивать ***** девушке, у которой рак крови. Оно конечно красиво, но основной проблемы не решает. Более того, после снижения ЕСВ говорить о том, что в Украине высокие налоги как-то вообще не прилично.

Налог на прибыль, говорят, коррупционный налог. Но это тоже «чисто украинская история» и налог на прибыль есть во всем мире и негде не считается коррупционным налогом. И может дело не в налоге, а в том, кто его администрирует. Как было с НДС. Десятки лет при всех правительствах НДС возвращали только за откат. За большой откат. Пока под давлением МВФ не заставили сделать автоматическое возмещение, которое просто убрало коррупцию оттуда. И бабах, НДС перестал быть коррупционным. Так может дело в танцорах, а не в танце?

И да, про экономический рост. Нет ни одного доказательства, что такая мера помогает запустить экономический рост. Когда ввели ПнВК в Эстонии, то ее экономический рост следующих лет ничем не отличался от соседней Латвии. Т е не началось в Эстонии инвестиционного бума. И не случилось экономического чуда. Еще ПнВК есть в Грузии. И опять же, нет ни одного достойного доверия исследования, которое бы говорило, что упразднение налога на прибыль способствует ускоренному экономическому росту. Когда вы инвестируете, вы в основном смотрите на перспективы и прогнозы, а не на то, есть ли у вас деньги для инвестирования. В противном случае нам надо утверждать, что только благодаря офшорам и возможности для олигархов не платить налоги и растет украинская экономика. Ведь внутренний офшор ничем не отличается от внешнего.

И да, никто не любит платить налоги. От слова «вообще». Не любят платить налоги что украинцы, что американцы. И нормально хотеть не платить налоги. Но разве нормально для общества хотеть, чтобы налоги не платились?

https://www.facebook.com/sergey.fursa
⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.
 
Меркель відмовилась іти в канцлери на п'ятий термін

Канцлер Німеччини Ангела Меркель підтвердила, що її сьогоднішня каденція – остання на посту канцлера.

Із такою заявою вона виступила на прес-конференції у понеділок, підсумовуючи результати виборів до парламенту Гессена, повідомляє кореспондент "Європейської правди".

Меркель заявила, що вона несе особисту відповідальність за "гіркі" результати свого Християнсько-демократичного союзу (ХДС). Вона підтвердила, що не висуватиме свою кандидатуру на виборах голови ХДС на початку грудня.

"Як канцлер та голова ХДС, я несу відповідальність і за перемоги, і за поразки", - сказала Меркель.

Вона також підтвердила, що після завершення свого терміну у 2021 році не планує балотуватись в Бундестаг та висувати свою кандидатуру на посаду канцлера. "Це мій останній термін на посту канцлера", - сказала вона, наголосивши, що не прагне обіймати жодних політичних посад після завершення каденції.

Меркель зазначила, що вона прагне оновлення керівництва Християнсько-демократичного союзу.

Меркель очолює ХДС з 2000 року та є безперервним канцлером Німеччини з 2005 року.

Дві партії, які входять до правлячої коаліції у Німеччині, Християнсько-демократичний союз (ХДС) Ангели Меркель та Соціал-демократична партія (СДПН), зазнали нищівних втрат на виборах до земельного парламенту багатої федеральної землі Гессена.

За попередніми результатами, партія Меркель перемогла із 27% голосів, проте цей результат - провальний у порівнянні з попередніми виборами 2013 року: партія втратила 11,3%.

⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.


Рига продовжує співпрацю з російською компанією, внесеною в списки санкцій ЄС і США

Російська компанія "Гіпростроймост", внесена в санкційні списки Євросоюзу і США за участь у проектуванні кримського мосту, бере участь у розробці шляхопроводу в Ризі.

Про це повідомили у програмі Nekā personīga телеканалу TV3.

"Гіпростроймост" працює в Латвії з початку 2000-х років. Кілька років тому департамент сполучення Ризької думи шукав проектувальників для трикілометрового шляхопроводу, який може з'єднати вулицю Піедруяс і Земгала гатве. У 2016 році в конкурсі перемогло об'єднання G.B.V., в якому беруть участь два латвійських підприємства і "Гіпростроймост".

У латвійській фірмі Vektors T підтвердили, що, як і раніше, співпрацюють з російськими колегами. У Vektors T знають про участь "Гіпростроймосту" в проектуванні кримського моста, але не отримували попереджень від органів безпеки про можливі ризики.

Технічному директору "Гіпростроймост" Ігорю Колишеву в 2004 році був виданий сертифікат про те, що він може займатися проектуванням мостів в Латвії. Два тижні тому Колишеву видали новий безстроковий сертифікат на надання послуг в Латвії.

Директор департаменту сполучення Ризької думи Емілс Якрінс пояснив, що договір з G.B.V. був укладений до введення санкцій. Але в Міністерстві закордонних справ стверджують, що якщо хтось в Латвії продовжує співпрацювати з включеним в санкційні списки підприємством, то мусить нести кримінальну відповідальність.

⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.


Україна і Казахстан підписали угоду про екстрадицію

Міністр юстиції України Павло Петренко і генеральний прокурор республіки Казахстан Кайрат Кожамжаров підписали в Астані два міждержавних договори, які дозволять більш ефективно співпрацювати правоохоронним органам і забезпечити виконання судових рішень.

Про це повідомляє прес-служба Міністерства юстиції України.

Під час зустрічі відбулося підписання Договору між Україною та Республікою Казахстан про екстрадицію та Договору між Україною та Республікою Казахстан про правову допомогу у кримінальних справах.

Міністр юстиції наголосив, що забезпечення законності та виконання справедливих рішень судів є одними з ключових завдань кожної держави.

"Завдяки підписаним документам правопорушник не зможе переховуватись у жодній з наших країн. Ми забезпечили підґрунтя для ефективної співпраці правоохоронних органів обох держав у рамках розслідування кримінальних справ", - підкреслив очільник Мін’юсту.

Він зауважив: основною метою укладення договорів є створення умов для взаємодії судів, органів прокуратури та інших компетентних органів щодо попередження та розслідування злочинів, а також здійснення заходів з конфіскації доходів, отриманих злочинним шляхом.

Під час зустрічі Павло Петренко зазначив, що Казахстан є одним з ключових стратегічних партнерів України.

⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.


ВР пропонують передбачити позбавлення волі за осквернення пам'ятників бійцям АТО

Також планується карати штрафами за носіння військової форми із знаками розрізнення військових ЗСУ

У Верховній раді України зареєстровано законопроект №9217 "Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу України щодо відповідальності за незаконні дії стосовно державних нагород, незаконне носіння військової форми одягу та наругу над місцем поховання захисника суверенітету та територіальної цілісності України та деяких інших осіб". Про це повідомляє РБК-Україна, посилаючись на дані на сайті ВР.

Відповідний проект було внесено у парламент 18 жовтня 2018 року.

Пропонується передбачити, що купівля, продаж, обмін чи інша оплатна передача ордена, медалі, нагрудного знака до почесного звання, а так само їх привласнення або носіння особою, яка не має на те права, чи незаконне зберігання тягнуть за собою попередження або накладення штрафу від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією відповідного ордена, медалі, нагрудного знака до почесного звання.

Незаконне ж виготовлення ордена, медалі, нагрудного знака до почесного звання, нагрудного знака лауреата держпремії, президентської відзнаки, орденської стрічки, стрічки медалей на планках з метою збуту або носіння особою, яка не має на це права, або носіння, збут таких підроблених речей тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від 100 до 200 таких мінімумів.

При цьому вище зазначені дії, якщо їх вчинила особа, яку протягом року було піддано адмінстягненню за такі ж порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від 200 до 400 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Планується також визначити, що носіння військової форми одягу із знаками розрізнення військовослужбовців Збройних сил України або інших військових формувань, утворених відповідно до законів України, особами, які не мають на це права, тягнуть за собою попередження або накладання штрафу у розмірі від 150 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян із конфіскацією відповідної форми одягу. Якщо ці ж дії вчинила особа, яку протягом року було піддано адмінстягненню за такі ж порушення, то їй загрожує накладення штрафу у розмірі від 200 до 400 таких мінімумів або громадські роботи на строк від тридцяти до сорока годин із конфіскацією відповідної форми одягу.

Крім того, пропонується передбачити, що осквернення або руйнування братської могили чи могили Невідомого солдата, пам’ятника, спорудженого в пам’ять тих, хто боровся проти нацизму в роки Другої світової війни - радянських воїнів-визволителів, учасників партизанського руху, підпільників, жертв ******ських переслідувань, воїнів-інтернаціоналістів та миротворців, а також осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії РФ у Донецькій та Луганській областях, учасників Революції Гідності, борців за незалежність України у XX столітті караються обмеженням волі на строк від трьох до п’яти років або позбавленням волі на той самий строк.

⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.
 
Вакарчук розповів що думає про перспективу стати президентом

Лідер гурту "Океан Ельзи" Святослав Вакарчук заявив, що посада президента його не цікавить
Про це він повідомив у понеділок на лекції у Харкові, передає "Українська правда".

"Я ще раз хочу сказати, не цікавить мене ця посада (президента України, – ред.), мене цікавлять зміни в країні", - наголосив співак.

За словами Вакарчука, політична культура в країні залишалась на рівні 1991 року.

"Свідомість пройшла великий шлях, а політична культура залишилась радянська. Моє завдання - говорити не про обличчя, які повинні прийти до влади, а про політичну культуру. Політична культура має бути змінена. Я бачу в цьому свою мету", - каже музикант.

⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.
 
КПВВ Станиця Луганська

fa7fcc.webp

3560bcdceca8540f24a3553a47603608.webp

deb417836c8e2e6956615173d6694c5f.webp
 
Назад
Зверху Знизу