Змінюй хід війни! Допомагай ЗСУ!

27.08.14 вторжение войск РФ

  • Автор теми Автор теми CAXAP
  • Дата створення Дата створення
Віцепрем'єр з питань європейської та євроатлантичної інтеграції Дмитро Кулеба заявив, що в разі скасування санкцій проти Росії Україна повинна отримати компенсацію.

п.с. да-да. готовьтесь украинцы хохлы к скасуванню санкций, которые зарабатывались в поте лица
 
Пристайко: Зеленський робить спробу домовитися з Путіним, бо цього хочуть українці.
Сьогодні, 12 листопада, стало відомо, що очільник МЗС Вадим Пристайко розповів про спроби українського президента домовитись із російським.
Президент Володимир Зеленський намагається налагодити взаємодію з лідером Росії Володимиром Путіним у відповідь на очікування наших співгромадян та в інтересах України.
Про це заявив міністр закордонних справ Вадим Пристайко в ефірі "Свободи слова" на ICTV, передає Укрінформ.


п.с. Боже, останови эту вакханалию...
 
Арахамия оценил свое состояние в 20-25 млн долларов
Лидер фракции Слуги народа в Раде Давид Арахамия утверждает, что живет исключительно за счет своих сбережений, так как распродал весь свой бизнес и все реинвестировал "в разного рода компании".
 
у народного депутата, блогера Олександра Дубінського та його сім’ї виявили 24 квартири у Києві і 17 дорогих автомобілів. Нардеп пояснює їх походження «талантом».
 
Менш як утрьох не збиратися

Як у Росії фабрикують справи проти науковців

30 жовтня люди з автоматами затримали директора Фізичного інституту Російської академії наук (ФІАН) Ніколая Колачєвского й протягом шести годин проводили допит у його кабінеті, після чого провели обшук у його помешканні. Вранці того самого дня люди, які представилися працівниками ФСБ та Слідчого комітету, відвезли на допит Ольґу Канорскую, власницю фірми «Триоптикс», що орендує в ФІАНі кілька приміщень. За сім годин допиту їй так і не дали зв’язатися з адвокатом.

Канорскій і Колачєвскому інкримінують «контрабанду оптичних приладів», а ще точніше «контрабанду приладів подвійного призначення», за що він може дістати сім років позбавлення волі. «Триоптикс» закупила в Китаї скло поширеної марки К8, обробила його й продала кілька їх у Німеччину. Щоб підстрахуватися, власники компанії отримали ліцензію від служби експортного контролю, що стекла не є виробами подвійного призначення, тобто їх не можна використовувати для військових цілей. Згодом служба відкликала ліцензію, вироби застрягли на митниці, а до головних виконавців нагрянули з обшуками.

Історія нагадує «макову справу», що тягнеться з 2010 року. Тоді Федеральна служба з контролю за обігом наркотиків (ФСКН) заарештувала на митниці партію кондитерського маку, нібито з нього можна виготовити наркотичні засоби. Директор компанії, яка імпортувала мак, звернувся в профільний НДІ, щоб там провели експертизу. Її доручили Ользі Зєлєніной, завідувачці хімічно-аналітичною лабораторією Пензенського НДІ сільського господарства. Висновок останньої — із партії неможливо виготовити наркотики, відсоток наркотичних речовин у тому маку надзвичайно низький. 2012 року за цю експертизу Зєлєніну заарештували як «пособницю в контрабанді особливо великої партії наркотиків», що може тягнути на довічне ув’язнення. Згодом сторона обвинувачення не знайшла цьому доказів, справу перекваліфікували на «перевищення службових обов’язків». Адвокатка Зєлєніної припускала, що за цим криється банальна помста ФСКН: підзахисна не надала потрібної їм експертизи, поставила під загрозу всю кримінальну справу, тому треба було її «провчити», показати іншим спеціалістам, що значить демонструвати незалежність у контактах із російськими держслужбовцями. Для макової справи провели 235 експертиз, написали понад 1600 томів кримінального провадження, а якщо враховувати зар*плату суддів, прокурорів, слідчих, то витрати російського бюджету на її фабрикування сягають більш як десятка мільйонів доларів. У грудні минулого року Зєлєніну та інших фігурантів виправдав суд присяжних.

Залучення «своїх» експертів, які напишуть будь-який потрібний висновок заради фабрикації справ, — типова поведінка російських слідчих. Газета «Троицкий вариант», що висвітлює російську наукову політику, припускає, що і в справі Колачевского ФСБ знайде лояльних експертів, які підтвердять військове спрямування проданих «Триоптиксом» стекол. Російська журналістка Ольґа Орлова пригадує іншу схожу справу: у 2009-му на п’ять із половиною років засудили колишнього наукового співробітника Інституту фізики твердого тіла Івана Петькова нібито за продаж сапфірового скла «подвійного призначення». За її словами, суддя тоді «мало не плакала», виголошуючи вирок, і було зрозуміло, що на неї натиснули й не залишили вибору.

За Колачевского вступилася Російська академія наук (РАН), але в неї самої чимало проблем. Ще 2013 року влада створила Федеральне агентство наукових організацій (ФАНО), у підпорядкування якого відійшло все нерухоме майно РАН: 1008 будівель, часто розміщених у дорогих районах Москви та Санкт-Петербурга, ласий шматочок! Керувати ФАНО поставили колишнього заступника міністра фінансів Міхаіла Котюкова, а по суті ж усе майно РАН забрав уряд. Науковці тоді казали про рейдерське захоплення, деякі виходили на мітинги, але бодай щось вдіяти не вдалося. У травні минулого року уряд створив нове Міністерство науки і вищої освіти, до якого відійшли функції ФАНО, а міністром став той самий Котюков. По суті, роль РАН як очільниці російської науки було зведено нанівець.

Відносна незалежність РАН муляла око владі. У липні 2017-го, перед наступними виборами президента Російської академії наук, Держдума ухвалила закон, згідно з яким прем’єр Дмітрій Мєдвєдєв міг застосовувати вето до кандидатур, які висунули науковці. Мєдвєдєв одразу ж ним і скористався, щоб зняти з виборів двох популярних кандидатів. Пояснень цього рішення від уряду так і не надійшло. Тоді вважалося, що таким чином Путін розчищає дорогу Владіславу Панченку, людині братів Ковальчуків, давніх «ділових партнерів» президента. Цього року новостворене Міністерство науки видало доволі дивний, але такий, що відповідає чекістській логіці, указ про обмеження спілкування російських науковців з іноземними колегами.

Згідно з ним співробітники РАН та університетів мали повідомляти міністерство щонайменше за п’ять днів про заплановані розмови з іноземцями, а згодом надавати письмовий звіт із коротким змістом бесіди та сканами паспортів усіх учасників. До того ж у таких діалогах рекомендувалося брати участь не менш як двом російським науковцям, можливо, задля запобігання витоку секретної інформації, приносити пристрої для аудіозапису заборонялося. Хоча згідно із заявою міністерства указ відтворює «світові практики» й має характер «рекомендації», деякі виші вже взялися за його імплементацію. Указ розкритикувала РАН, а нобелівський лауреат Андре Ґейм назвав його «дуже радянським». При цьому можливості в АН щось зробити обмежені. Віце-президент РАН Юрій Балєґа заявив, що вони рекомендуватимуть міністерству «пом’якшити указ», адже зовсім його скасувати — то «дуже радикально» і «міністр Котюков сам перебуває під тиском людей у погонах».

Цей указ, який неможливо виконати (регламентувати всі зустрічі з іноземцями просто не вдасться), цілком може бути «батогом», який вкинуло міністерство, щоб згодом використати «пряник» — скасувати чи «пом’якшити» його, на чому потім і спекулювати, мовляв, влада йде на поступки людям. Водночас він доповнює шпигуноманію російського керівництва щодо науковців. 2016-го до семи років ув’язнення засудили 76-річного науковця Владіміра Лапиґіна, співробітника одного з НДІ «Роскосмоса». За п’ять років до того він передав китайському колезі демоверсію програми для обрахунку аеродинамічних властивостей космічних апаратів, за що й був обвинувачений у державній зраді. За словами Лапиґіна, всі розрахунки тієї програми ґрунтувалися на відкритих джерелах, а «секретність» вигадав співробітник ФСБ, який курирував його НДІ. У вересні 2017-го ФСБ провела обшуки в десятка співробітників цього НДІ, а торік затримали 75-річного Віктора Кудрявцева, тепер уже за передачу секретних відомостей бельгійцям. У червні заарештували його учня Романа Ковальова за тією самою справою, також держзрада.

Російська правозахисна група «Команда 29» налічує 100 засуджених за держзраду починаючи з 1997 року, при цьому вона не включає даних щодо чиновників, які мали доступ до державної таємниці, — тоді список розширюється ще на кілька сотень осіб, а також даних у справах, що розвалилися, — таких було чимало. Державна зрада й обвинувачення в контрабанді — легкий спосіб для російських спецслужбовців виконати «план», просунутися кар’єрними сходами або ж банально виконати чиєсь замовлення чи помститися надто незалежним людям. Із втратою впливу Академією наук та вливанням чималих грошей у наукову галузь вчені, які за характером діяльності мають чимало зв’язків з іноземними установами, стають мішенню для задоволення кар’єрних амбіцій і терору з боку спецслужб.

Олег Фея

Матеріал друкованого видання № 45 (625) від 7 листопада

⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.
 
Ледве помітні. Чому голос України досі не чують у Facebook

64eee2ad48f8faa8b85cb9b1f082b5d0.jpg


Відносини України з найбільшою соціальною мережею на планеті важко назвати найкращими.

Попри це, просто ігнорувати Facebook чи Instagram і лишити ситуацію такою, якою вона є зараз, ми не можемо. Президентські та парламентські вибори в країні показали, що політична роль соцмереж зростає і ця тенденція триватиме.

Нове керівництво держави оголосило курс на діджиталізацію, не останньою чергою прагнучи збільшити свою електоральну базу й розвинути засоби комунікації з нею. Адже дані нещодавнього дослідження Ukraine World, у якому наведені результати аналізу перших двох тижнів роботи нової Верховної Ради, свідчать, що найпопулярнішою партією серед українських користувачів Facebook та Instagram є саме «Слуга народу». Тому це може стояти за урочистим підписанням прем’єр-міністром Олексієм Гончаруком «історичного меморандуму» з представниками телеком-ринку про покриття всієї України інтернетом і мобільним зв’язком.

Своєрідним поясненням важливості цього документа стала публікація на сторінках Facebook-спільноти «Команда Зеленського» про 90% українців, що роками не мали доступу до мережі. Утім, таке твердження розбивається об той факт, що Україна перебуває на достойному місці серед усіх країн за покриттям і доступністю інтернету, як мобільного, так і стаціонарного. За даними Світового банку, станом на 2017-й доступ до глобальної мережі мали 59% населення. До того ж вартість цих послуг є однією з найнижчих у світі. Саме мінімальні ціни на послуги, а не відсутність меморандумів, стримують розвиток вітчизняних мобільних мереж, бо операторам стає просто невигідно інвестувати в дорогі проекти.

Те саме стосується й соціальних мереж, зокрема Facebook. Тиждень уже писав про складнощі у відносинах із творінням Цукерберґа (див. «Бан в одні ворота», № 16/2018 і «Сила Facebook», № 19/2019). З того часу відбулися певні зміни. По-перше, реальних блокувань за скаргами російських ботів таки поменшало, хоча вони не припинилися повністю. Наприклад, улітку були заблоковані сторінки «Книги пам’яті полеглих за Україну» та «Стіни народної пам’яті загиблих за Україну». Повідомлялося про блокування окремих публікацій, у яких ішлося про полк «Азов». Особливістю стало те, що тепер можна отримати бан за політичні погляди, що не збігаються з позицією влади. Нині не відомо достеменно, чи Офіс президента України вже встиг створити власну фабрику тролів на кшталт «ольгінців», чи користується напрацюваннями попереднього глави держави. Однак нерівномірна, часто стрибкоподібна динаміка зростання лайків і позитивних коментарів під публікаціями, пов’язаними із Зеленським (як-от під нещодавнім фільмом «За крок до миру»), натякає, що робота ведеться повним ходом. І свідчить про те, що оточення президента приділяє цьому велику увагу. Можливо, для того, щоб таким чином підбадьорити «втомленого від негативу із соцмереж» господаря Банкової.

По-друге, в України з’явився власний представник у Facebook. Ним 3 червня стала політолог Катерина Крук, відома активістка часів Майдану. Офіційно її посада називається «менеджер з публічної політики в Україні», вона відповідальна за комунікацію та донесення новинок у сфері регуляції соцмережі. Крім того, вона має вивчати українське законодавство, яке стосується Facebook, і представляти інтереси компанії на зустрічах із державними органами та медіа. Катерина стала відомою завдяки активній громадянській позиції під час Революції гідності, коли намагалася донести інформацію про події в Україні іноземним читачам. За це Атлантична рада США нагородила її відзнакою Freedom Award. До цього призначення вона працювала радницею із соціальних медіа при Верховній Раді України.

По-третє, змінюється й сам Facebook. Як і інші соцмережі, він змушений поступово реагувати на всі скандали довкола нього, задовольняти вимоги законодавства Сполучених Штатів та Євросоюзу. І хоча це жодним чином не залежить від України, але зрештою йде нам на користь. Адже блокуються мережі фейкових акаунтів та спільнот, які, зокрема, працюють проти нашої країни. Так, за повідомленням Facebook, тільки у вересні було заблоковано координовану мережу, що працювала в Україні й налічувала 168 профілів, 149 сторінок та 79 груп. Інформацію, яку вона поширювала, могли бачити більше ніж 4 млн користувачів, близько 400 тис. були членами хоча б однієї зі спільнот.

Витрати на рекламу з боку мережі оцінюють у $1,6 млн. Керівництво Facebook пов’язало створення мережі з діяльністю компанії Pragmatico, яка раніше займалася чорним та білим піаром. У жовтні оновлено політику соцмережі щодо протидії інформаційним загрозам, зокрема координованій неавтентичній поведінці, втручанню урядів і введенню в оману. Ще далекі від ідеалу, але поступово стають прозорішими умови розміщення політичної реклами. Таким чином соцмережі готуються до майбутніх президентських виборів у США. Керівництво Twitter наприкінці жовтня оголосило, що взагалі відмовиться від політичної реклами з 22 листопада, пояснюючи це рішення тим, що поширення політичних ідей «має бути заслуженим, а не купленим». Після цієї заяви Гілларі Клінтон закликала до схожої заборони й Цукерберґа, хоча сам він поки що, навпаки, прагне максимальної відкритості та свободи слова без політичної цензури (що не заважає його компанії передавати персональні дані користувачів стороннім гравцям, зокрема Китаю). Вочевидь, дохід від такої реклами навряд чи перевищить можливі майбутні штрафи та репутаційні ризики, тому цілком імовірно, що ближче до виборів у США і Facebook з Instagram, і YouTube будуть змушені вдатися до певних обмежень.

08083a0b73aa13b2aae7b41ec8bfd527.jpg


Однак, як показало українське волевиявлення, не все вирішується тільки політичною рекламою. Адже в нашому випадку було застосовано двоетапний метод, коли рекламувався не політик чи партія, а медіа, які вже поширювали потрібні для замовників повідомлення. Усього ж, за даними колишнього заступника міністра інформаційної політики Дмитра Золотухіна, тільки під час парламентської передвиборчої кампанії в Україні на рекламу у Facebook офіційно було витрачено близько $4 млн.

Водночас лишаються проблемні питання. Соціальні мережі перебувають поза українським законодавством, відносини держави з ними не врегульовані. А це означає щонайменше те, що ми не можемо на рівні уряду впливати на їхнє керівництво. Наприклад, не можемо пришвидшити процес верифікації сторінок державних органів і персон. Крім того, нам не вдалося запобігти появі позначки верифікації на офіційній сторінці «голови Республіки Крим» Сєрґєя Аксьонова, яку тільки після звернення української сторони прибрали. У планах цієї соцмережі створення власної криптовалюти Libra, неважко уявити простір для шахрайства та проблем із правоохоронними органами. Поліція активно затримує охочих «помайнити» маловідомі підпільні криптовалюти, однак важко сказати, якими будуть дії проти прихильників найбільшої соцмережі у світі.

Так чи інакше варто починати щось робити, щоб позицію України почули в Менло-Парку та інших відомих місцях у Каліфорнії і щоб на неї стали зважати.

Юрій Лапаєв

Матеріал друкованого видання № 45 (625) від 7 листопада

⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.
 
Бюджет 2020: субсидії мінус енергоефективність

e842808358765d7920d946ef7917b5e7.jpg


Новий уряд продовжує політику марнування коштів на безповоротні субсидії, ігноруючи потребу підвищення енергоефективності

Після появи інформації про отримання Газпромом дозволу на будівництво Північного потоку-2 від уряду Данії Україна опинилися в новій реальності. Попри те, що саме рішення не стало несподіваним, момент його оприлюднення зіграв на руку Кремлю, з яким Київ наразі веде перемовини щодо нової угоди про транзит російського газу територією України. Та небезпечнішим за очікуване зниження або повне припинення транзиту є відсутність в Україні повноцінного ринку газу, зокрема й для побутових споживачів. Уряд наполегливо з року в рік продовжує дію ПСО на постачання природного газу населенню, тим самим позбавляючи себе можливості вислизнути з російського газового зашморгу.

Для протидії Росії на газовому фронті з найменшими втратами Україна повинна була вже давно запровадити прозорий конкурентний ринок газу за європейськими правилами. Натомість в країні продовжує діяти гримуча суміш з пільг, субсидій, ПСО, необлікованого газу, «мертвих душ» і несанкціонованого відбору газу газзбутами.

Бюджетні пріоритети

Початок опалювального сезону в Україні цього року сколихнула низка контраверсійних заяв посадовців різного рівня. Спочатку анонсувалося підвищення порогу витрат на ЖКП для отримання субсидій побутовими споживачами (з 15% до 20% сукупного доходу домогосподарства), потім йшлося про впровадження складнішої системи перевірки документів на отримання субсидії і здорожчання газу для промисловості.

Та крапку поставив прем’єр Олексій Гончарук, який заявив, що в системі субсидій поки нічого кардинально змінюватися не буде, чим фактично було виправдано існуючу систему, яка з року в рік відтворює ситуацію енергетичної бідності значної частини українського суспільства. Попри те, що після приходу до влади нової команди, серед експертів існувало очікування, що у сфері енергопостачання будуть вжиті більш рішучі заходи, спрямовані передусім на підвищення енергоефективності і енергоощадливості.

Насправді ж, на субсидії в бюджеті на наступний рік передбачено 48 млрд грн. Це дещо менше, аніж було закладено на 2019 (55 млрд грн). Проте різниця пов’язана передусім з суттєвим здешевшанням природного газу порівняно з минулим опалювальним сезоном (станом на зараз ціна на природний газ для побутових споживачів вдвічі дешевша, ніж рік тому). Натомість на заходи з енергозбереження і підвищення енергоефективності (включно з фінансуванням Фонду енергоефективності) попри вивільнення 7 млрд грн за рахунок менших видатків на субсидії все ще передбачено звичні для останніх років 2 млрд грн.

Ще раніше уряд продовжив дію режиму покладання спеціальних обов’язків (ПСО) на постачальників блакитного палива до 1 травня 2020 року, чим зобов’язав Нафтогаз продавати газ постачальним організаціям за регульованим тарифом, який суттєво нижчий від ринкових цін. НАК «Нафтогаз» повідомив, що у листопаді ціни на газ для промислових споживачів зростуть на 18,4-19,6% до 5861 – 6463 грн за тисячу кубометрів (без ПДВ та витрат на його транспортування) залежно від умов і обсягів купівлі. В той самий час ціни для побутових споживачів поки на третину нижчі – 4 272,76 грн за тисячу кубометрів (без ПДВ та витрат на його транспортування).

Всі названі кроки сильно контрастують з намірами правлячої команди позбавитися всіх порочних практик в економіці і забезпечити стрімке економічне зростання. А назвати безповоротні субсидії, зокрема на природний газ, ефективними витратами бюджету ніяк не випадає.

Марнування ресурсів

Неефективне використання газу протягом лише 2009-2015 років (а також проблеми з нарощуванням видобутку власного газу) призвели до втрат державного бюджету, за оцінками Нафтогазу, на суму близько $11,7 млрд. Крім того, Нафтогаз підрахував, що за виконання спеціальних обов’язків у період з 1 жовтня 2015 року по 31 грудня 2017 року держава повинна компенсувати компанії понад 111 млрд грн. Адже згідно із Законом України «Про ринок природного газу», Нафтогаз та Укргазвидобування, виконуючи спеціальні обов’язки, мають право на отримання компенсації своїх економічно обґрунтованих витрат, зменшених на доходи, що були отримані у процесі виконання спеціальних обов’язків, та з урахуванням допустимого рівня прибутку.

По суті, постачання газу побутовим споживачам відбувається через схему подвійного субсидування: для побутових споживачів встановлена ціна на газ, що не відповідає ринковій, крім того, додаткове покриття вартості житлово-комунальних послуг діє для найбідніших категорій населення. Практика зниження ціни для всіх без винятку груп населення є шкідливою, оскільки фактично заможніші споживачі використовують значно більше енергоресурсів, за які могли би платити ринкову ціну.

Тим часом в Україні за 2018 рік приховані субсидії склали приблизно 6% від доходів державного бюджету (хоч і зменшилася з 19% у 2014 році). Але крім прямих збитків через відсутність ефективних механізмів контролю за цільовим використанням газу існують можливості для зловживань на ринку. На сьогодні відсутній будь-який ефективний механізм підтвердження газзбутами постачання певних об’ємів газу конкретним споживачам у рамках виконання ПСО. Отже, невідомо чи насправді весь газ, що постачається за регульованою ціною, постачається саме населенню.

Відтак необґрунтовані вигоди від ПСО отримують не лише вразливі споживачі, а й ті, що мають достатній рівень доходів для оплати газу та тепла за власний рахунок, що в свою чергу призводить до марнування коштів державного бюджету, які б могли були більш ефективно використані на інші потреби. Визначені КМУ ціни на газ у період найбільшого споживання – взимку – традиційно нижче ринкових, що повністю нівелює виникнення комерційного інтересу у незалежних постачальників. У 2018 році вартість газу для населення зросла на 23,5%. Водночас, навіть враховуючи зниження ринкової ціни на газ у грудні 2018 року, різниця між регульованою та ринковою ціною складала приблизно 50%. На додачу, протягом тривалого часу в сегменті ПСО існує велика заборгованість контрагентів (ТКЕ, ТЕЦ, регіональних газзбутів) перед Нафтогазом. Станом на початок липня 2019 року борг контрагентів, що отримують газ від «Нафтогазу» для споживання або роздрібного постачання за регульованою ціною, склав 62,4 млрд грн.

Існуюча модель ПСО не містить ефективних механізмів забезпечення фінансових розрахунків між суб’єктами ринку, а чинні процедури не дозволяють Нафтогазу обмежити постачання газзбутам за несплату. Наслідком відсутності інструментів з обмеження постачання газу є багатомільярдні борги газзбутів перед Нафтогазом. Проблемою є і те, що більше половини газзбутів контролюється однією компанією – РГК, що належить Group DF. Отже, відповідно, більша частина боргів пов’язана саме з Group DF Дмитра Фірташа. Зі свого боку, облгази вважають, що встановлені тарифи на розподіл природного газу не є економічно обґрунтованими. Станом на липень 2019 року вже є декілька судових рішень, згідно з якими суди зобов’язали НКРЕКП компенсувати збитки, що були понесені у результаті встановлених у 2016 році тарифів.

Підірвані перспективи

Неринкові ціни та відсутність контролю за використанням газу та розрахунками знищують потенційний інтерес у незалежних постачальників до цього сегменту ринку. Побутові споживачі не мають можливості обрати собі альтернативного постачальника, тож відповідно цей ринок залишається неконкурентним.

Ще однією великою проблемою в контексті дії ПСО є системне недофінансування розвідки нових родовищ і нарощування власне видобутку вітчизняного газу. Станом на 2019 рік потреба у капіталовкладеннях оцінювалась Укргазвидобуванням на рівні близько 29 млрд грн на рік. Відзначимо, що при регульованій ціні газу в 8,55 грн за м3, до бюджету стягувалося (у вигляді податків та дивідендів) майже 6 грн.

Враховуючи витрати на транспортування та розподіл газу, покриття збитків від продажу імпортованого газу за ціною, нижчою за закупівельну, а також через значні борги газзбутів як роздрібних постачальників, на інвестиції у розвиток видобування газу – за оцінками компанії – залишалося лише 0,34 грн з кожного проданого м3. При цьому лише для підтримки видобутку на нинішньому рівні необхідно інвестувати 2,1 грн з кожного проданого кубічного метру газу, а для забезпечення сталого зростання видобутку – не менше, ніж 2,9 грн/м3.

Показовим є приклад 2019 року, коли уряд вимагав від «Нафтогазу» сплати дивідендів (які будуть зокрема спрямовані на виплату субсидій) в той час, коли у компанії була можливість придбати газ за низькою літньою ціною на європейських ринках. Паралельно з цим уряд ставив задачу наповнення підземних сховищ (в рамках підготовки до зими) в об’ємі не менше 20 млрд м3 газу. У результаті 23 липня 2019 року «Нафтогаз» завершив виплату дивідендів державі загальною сумою 12,3 млрд грн. Це склало 90% від чистого прибутку групи «Нафтогаз» за 2018 рік. Відтак у групи залишилося 1,3 млрд грн чистого прибутку. А задля своєчасного забезпечення наповнення сховищ на зиму, Нафтогаз, маючи дефіцит грошових потоків від операційної діяльності (накопичення боргів в рамках ПСО та за послуги балансування), був змушений залучати кредити, розміщуючи євробонди.

Озвучена новим урядом мета 40% зростання ВВП впродовж наступних 5 років вимагає нетривіальних кроків з реформування економіки та залучення колосального обсягу інвестицій. Проте вже перші реальні кроки уряду в енергетичній сфері демонструють глибоку прірву між бажаним і дійсним. Так, 29 жовтня стало відомо, що через затягування з підготовкою річного звіту за 2017 рік, Україні загрожує призупинення членства в Ініціативі прозорості видобувних галузей.

Як бачимо, наразі новий уряд продовжує ухвалювати прості рішення спрямовані передусім на стримування соціальної напруги, оскільки сфера ЖКП є надзвичайно конфліктною. Проте розкидання грошей навсібіч точно немає нічого спільного із довгостроковим захистом інтересів громадян та максимального підвищення енергоефективності осель і промислового виробництва. А мізерні обсяги коштів, що виділяються при такому підході державою на підтримку програм енергоефективності, зумовлюють відсутність у населення розуміння важливості заходів із підвищення енергоефективності. Доки бюджет на 2020 рік остаточно не ухвалений в уряду все ще є можливість змінити пріоритети в енергетичній сфері.

Сергій Балан. аналітичний центр DiXi Group.

⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.
 
Препиздент Володимир Зе намагається налагодити взаємодію з лідером Росії Володимиром Пу у відповідь на очікування наших співгромадян та в інтересах України.

Для "налагодження взамин з лідером" країни оккупанта, сегодня за поребрик ,к своим кураторам умчался Ермак , для согласования части текста капитуляции Украины , перед Хуйлом ...:нах::диявол:

"По данным российских источников, близких к администрации Президента россии, основные концептуальные пункты предложений которые россия (страна-террорист) собирается озвучить на заседании "нормандской четверки" следующие:
1. Конституционное закрепление "особого статуса " для территорий отдельных районов Донецкой и Луганской областей . В документе это называется "территории особой формы функционирования законодательства и государственной власти". Под понятие "особая форма" предлагается подвести закрепление в бюджете Украины отдельной статьи расходов по финансированию этих территорий, согласование формы налогообложения этих территорий, согласование формы общеобразовательных программ, функционирование политических партий и организаций, функционирование органов охраны правопорядка и судебной системы. Так же предлагается ввести квотированный принцип представительства этих территорий в Верховной Раде Украины.
2. Законодательное закрепление полной амнистии всем участникам вооруженных формирований ОРДЛО, всем участникам и организаторам выборов и референдумов.
3. Закрепление в законодательстве Украины функционирование трансграничной формы экономического сотрудничества по решению органов ОРДЛО.
4. Проведение выборов в местные органы после выполнения этих условий.
5. передача контроля за границей украинским подразделениям после проведения выборов.":рл:
 
Нікопольський завод феросплавів (НЗФ) Ігоря Коломойського

fa450f299603a0a776c06ceb1f6f76fe.png


Ціни на електроенергію для промисловості знизились на 10% — бізнес–асоціація

ВІВТОРОК, 12 ЛИСТОПАДА 2019

Після запуску ринку електричної енергії ціни на неї в багатьох областях країни знизилися на 10-12%.

Про це йдеться у заяві Комітету з розвитку промисловості та інфраструктури Спілки українських підприємців.

"В Україні завжди були проблеми з монополізацією в енергетичній галузі. Це створювало і створює проблеми з конкурентоспроможністю промислових підприємств, які працюють в Україні", — йдеться в повідомленні.

"СУП уважно спостерігає за ситуацією і з радістю повідомляє, що за останні місяці ціни на електроенергію в багатьох областях України знизилися приблизно на 10-12%", — повідомили в бізнес-асоціації.

Там зазначили, що зниження цін на електроенергію є "першим кроком" у боротьбі за "конкуренцію за інвестиції". У СУП також наголосили на важливості покращення умов підключення до електроенергії.

Нагадуємо:

Нова модель ринку електроенергії стартувала 1 липня відповідно до норм закону "Про ринок електричної енергії", ухваленого у 2017 році.

Цей закон передбачає впровадження нової моделі ринку, що включає низку сегментів: ринок двосторонніх договорів, ринок "на добу вперед", внутрішньодобовий ринок, балансуючий ринок і ринок допоміжних послуг.

Документ мав дуже багато правок і обговорень. Так, в "Укренерго" заявляли, що ціни на електроенергію після запуску нового ринку можуть зрости. У ЄБРР в свою чергу зазначили, що не бачать, як запрацює новий ринок із 1 липня. В Інвестиційній Раді теж заявили про небезпеку запуску нового ринку в заплановані терміни.

Не дивлячись на це, 28 травня Комітет ВР провалив розгляд законопроекту про відстрочку нового ринку електроенергії.

10 червня президент Володимир Зеленський вніс до Верховної Ради законопроект, що стосується відтермінування запуску нового ринку електроенергії, оскільки "не було пророблено відповідної роботи щодо підготовки до нового ринку".

13 червня Спілка українських підприємців закликала підтримати законопроект, що відтермінує запуск ринку електроенергії з 1 липня, оскільки було не зрозуміло, як саме він буде функціонувати. Однак не дивлячись на всі застереження, ринок електроенергії таки запрацював, як і планувалося, 1 липня.

А вже 4 липня металургійна компанія "Інтерпайп" українського олігарха Віктора Пінчука заявила, що за два дні роботи нового ринку електроенергії ціна для промспоживачів зросла на 22%.

У липні 2019 року вартість електроенергії для "АрселорМіттал Кривий Ріг" зросла у середньому на 20% у порівнянні з червнем, що негативно зазначається на собівартості продукції підприємства.

У жовтні Верховна Рада зареєструвала чотири законопроекти про внесення зміни до Закону "Про ринок електричної енергії".

⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.
 
А пидарасы продолжают отрабатывать бабки коломойши, пытаясь сфабриковать дела тех, кто его вывел на чистую воду.


ГПУ подготовила подозрения Гонтаревой и Рожковой за злоупотребление служебным положением и подлог
Генеральная прокуратура Украины на основании материалов расследования Национальной полиции Украины подготовила подозрения экс-главе Национального банка Украины Валерии Гонтаревой, а также первой замглавы НБУ Катерине Рожковой.
Об этом сообщают источники Цензор.НЕТ в правоохранительных органах.

Подозрения находятся на рассмотрении Генерального прокурора Руслана Рябошапки уже две недели и в суд они пока не переданы.

По информации источников, Гонтареву и Рожкову подозревают в совершении ряда уголовных преступлений, а именно: злоупотребление служебным положением (то есть умышленное, с целью получения неправомерной выгоды для другого лица, использование должностным лицом служебного положения вопреки интересам службы, повлекшее тяжкие последствия по предварительному сговору группой лиц, то есть уголовное преступление, предусмотренное ч. 2 ст. 28 ч.2 ст.364 УК Украины); служебный подлог (то есть совершенная по предварительному сговору группой лиц выдача должностным лицом заведомо ложных официальных документов, которые повлекли тяжкие последствия - уголовное преступление, предусмотренное ч. 2 ст. 28 ч. 1 ст. 366 УК Украины) и умышленное невыполнение должностным лицом постановления суда, вступившего в законную силу (то есть совершение уголовного преступления, предусмотренного ч. 2 ст. 382 УК Украины).

Согласно материалам следствия, будучи главой НБУ, Гонтарева с помощью своего заместителя Рожковой организовала безосновательное и незаконное выведение из банковского сектора Украины коммерческого банка ПАО "Укринбанк" с целью продажи его активов и имущества в пользу третьих лиц.

Таким образом, по данным правоохранителей, умышленными и противоправными действиями Гонтаревой и других должностных лиц Нацбанка Украины, ПАО "Украинская инновационная компания", которое является правопреемником ПАО" Укринбанк" был нанесен ущерб на общую сумму 79,5 млн гривен.
 
Меня зацепила фраза "псевдопатриотка гнала на Порошенко"...
То есть слово "патриот" отождествляется с фамилией Порошенко.
тут соглашусь.
женщина- чувствует.
что ж она так херово то чувствовала, а?
И да.. при всей её нелюбви к Порошенко.. к "зелёной команде" она относится ещё хуже. И опять же.. душой.
поздно пить боржоми, она сделала это своими руками, ртом в голос, несмотря на то
Она очень много сделала для этой страны и для победы.
Больше многих на этом форуме.

Ибо, как и многие, -- она выступила "полезной дурой" для xуйла..
История не терпит сослагательного наклонения - избитая фраза, сама не люблю рассуэдения на тему "если бы". Но таки если бы эти полезные идиоты поменьше бы трепались бы, дело иначе было бы. Блд, ненавижу это "было бы"! Поезд ушел. Теперь то что? Когда реальные люди, реальные воины, реальные борцы с системой за решеткой? Это на фронте линия, тут наши, тут не наши, стеляй и все, и то не просто, а сломать систему вообще титанический труд, а теперь эти люди преступники? А пробляди которым абынепорох с котиками, иконами, письмами счастья в ленте? Какжышьтак? Ктожэтосделал?
 
Виталий Портников
55 мин. ·
Путін зацікавлений саме в дестабілізації ситуації в нашій країні. І він намагається вибрати кращий шлях до цієї дестабілізації. Якщо допоможе підготовка до «нормандського саміту» без його проведення - значить, буде підготовка. Якщо для дестабілізації і подальшого розширення зони окупації потрібно буде провести саміт - значить, Путін поїде до Парижу.
 
Псевдопатриот- человек, который притворяется патриотом, на самом деле действуя во вред стране.
Не видит страну иначе, а реально вредит.
но, по итогам то, это и оказалось вредительством! Самым настоящим. Тот же Луганский сколько раз подчеркивал, что он не агитирует за Пороха, что выбирает те предложения, те пункты программ кандидатов, которые его устраивают, а уж то что только Порох предлагает то, что нужно для Украины, то соупадение. Другие предлагают только все хорошее и ничего плохого. Так его вата рвала как тузик грелку, а патриоты обвиняли в недостаточном порохоботстве, но у человека было свое мнение и он его высказывал на огромную аудиторию.
Каждый выбирает по себе. Если у звиняйте, образованые, типа, люди, не могут за деревьями лес увидеть, то что уже говорить о маргиналах.
Ейли ей липецка фабрика глаза застила, а рашаиздательство то ее личное выживание, то и смотреть надо на все ширше. У каждого, у кажлого из нас есть и своя "фабрика", и свой "фронт". И кто как может, кому как позволяет совесть и возможности, тот так и ведет себя и с "фабрикой", и с "фронтом".
Сегодня они посадили тех, кто ломал армейскую систему, завтра придут, за теми, кто ломает школьную систему. Не буду хвастаться, я там только патроны подношу, но есть люди, которых точно так же можно упрятать за решетку за борьбу с системой.
А у патриотов котики и котлеты.
 
Катастрофічний саміт: у разі зустрічі нормандської четвірки ризикуватиме тільки Україна

Президент Росії Володимир Путін і федеральна канцлерка Анґела Меркель знову обговорили можливу зустріч лідерів країн "нормандської четвірки".

Про точну дату такої зустрічі не оголошено, однак Кремль скористався телефонною розмовою Путіна й Меркель, аби знову підкреслити: необхідно закріпити особливий статус Донбасу в законодавстві України.

Хотілося б, звичайно, зрозуміти, що саме ці слова означають на практиці. Чи достатньо буде Путінові розведення військ і підписання українськими представниками "формули Штайнмаєра" для того, щоб російський президент погодився приїхати на саміт? Або ж Москва наполягатиме на негайному ухваленні українською стороною законодавчих змін – і вже після цього у Кремлі погодяться на зустріч?

Із позицій логіки дестабілізації ситуації в Україні, ясна річ, найрозумніше – це змусити Володимира Зеленського поспішити із законодавчим ухваленням особливого статусу Донбасу. Український президент, який із нікому не відомих причин (радше за все причина є простою – обман і самообман) сприймає зустріч із Путіним як реальний шанс для встановлення миру на Донбасі, почне невідкладно готувати потрібний Кремлю законопроект, потім змушувати голосувати нещасний український парламент, уже сама стадія підготовки закону й голосування за нього посилить протестні настрої та послабить позиції голови держави. А там і листопад закінчиться, і ніякого саміту не буде. А дестабілізація буде.

Але, можна, звісно ж, піти й іншим шляхом. Можна зустрітися і змусити Зеленського погодитися із законодавчим оформленням статусу Донбасу на самому саміті, за чуйного посередництва Меркель і Макрона. Тоді дестабілізація почнеться не до, а після зустрічі лідерів. Зеленський повернеться в цілковитій певності, що він про все домовився з Путіним, що до закінчення війни рукою сягнути, що потрібно тільки якнайшвидше ухвалити закон про особливий статус, провести вибори і про проблему можна буде забути. Він почне метушитися, поспіхом розробляти закон, змушувати голосувати парламент... Далі ви знаєте – наростання протестного руху, дестабілізація.

Чи може бути інакше? Ні, не може. Не може бути просто тому, що Путін зацікавлений саме в дестабілізації ситуації в нашій країні. І він намагається вибрати кращий шлях до цієї дестабілізації. Якщо допоможе підготовка до "нормандського саміту" без його проведення – значить, буде підготовка. Якщо для дестабілізації і подальшого розширення зони окупації потрібно буде провести саміт – значить, Путін поїде до Парижа. Він нічим не ризикує, час у нього є, Зеленський і Макрон його цілей не розуміють, а Меркель – не хоче розуміти, бо ж залишилася без адекватних партнерів і в "нормандській четвірці", і на рівні стосунків у Білому домі та просто не здатна протистояти російському президентові наодинці. Але й Меркель нічим не ризикує, тому що в нагороду за свою вимушену стриманість отримає "Північний потік-2" і поліпшення стосунків із великим бізнесом.

Ризикує тільки Україна.

Віталій ПОРТНИКОВ
 
Проевропейское правительство Молдовы отправили в отставку

Парламент Молдовы поддержал инициативу социалистов относительно вотума недоверия проевропейскому правительству Майи Санду. Об этом сообщает "Европейская правда" со ссылкой на Newsmaker.

За отставку правительства высказались 62 депутата. Партия "Шор" заявила, что "не будет участвовать в политических играх", поэтому не будет голосовать за отставку.

Инициатором отставки стала Партия социалистов, фактическим лидером которой является пророссийский президент Молдовы Игорь Додон (формально он не является руководителем партии из-за ограничений на посту президента), и Демократическая партия, которой до недавнего времени руководил олигарх-беглец Влад Плахотнюк (был лишен полномочий летом 2019 года, но сохраняет свое влияние на партию).

При рассмотрении парламентом вотума недоверия под его стенами собрались сотни сторонников правительства Санду.

Выступая с последним словом перед голосованием за вотум недоверия, Санду заявила, что депутаты фактически выступили против граждан Молдовы и забыли, что должны служить народу.

"Вы предали каждого гражданина, который надеялся. Вы предали людей слишком много раз. Когда проводили коррупционные схемы, заставляли людей уезжать, закрывали глаза на происходящее", – сказала она, предупредив о неотвратимой расплате.

В пятницу, 8 ноября, Партия социалистов подала в парламент предложение об отставке правительства в результате взятия Кабмином ответственности за внесение поправок в закон "О прокуратуре".

Согласно поправкам, которые не устраивают социалистов, премьер-министр получает право избирать кандидатов на пост генпрокурора и затем представляет их Высшему совету прокуроров.

Социалисты утверждают, что таким образом правительство нарушило коалиционные договоренности, поскольку кандидатов было выбирать комиссия.

В понедельник Санду предложила социалистам отправить проект, за который правительство взяло на себя ответственность, в Венецианскую комиссию, зато социалисты имели отозвать свой вотум недоверия.

Впрочем, социалисты отвергли предложение премьера и заявили, что единственным выходом из политического кризиса может стать только отзыв проекта.
 
Назад
Зверху Знизу