Статус: Офлайн
Реєстрація: 04.02.2011
Повідом.: 1138
Реєстрація: 04.02.2011
Повідом.: 1138
Орендне житло виведуть із тіні
— Альтернатива придбанню житла — оренда. Мінрегіон розробив проект закону «Про орендне житло». Коли пропонує його розглядати?
— В Україні не розроблено бізнес-модель оренди житла. У нас такий собі Шанхай зразка ХІХ століття. І це наш недогляд. Адже орендна модель — це популярний прибутковий інструмент, який вже багато років ефективно працює у розвинених країнах. Він дає змогу підняти ринок будівництва на новий рівень і залучити інвестиції.
Питання створення інструментарію для започаткування ринку орендного житла давнє. Ми вже розробили проект закону «Про орендне житло». Триває його обговорення й погодження із центральними органами виконавчої влади. Після цього законопроект буде винесено на розгляд уряду. Сподіваємося, що невдовзі його буде ухвалено, і 2016 рік стане роком початку роботи програми орендного житла в Україні.
— Чи прораховували, наскільки вигідно буде вкладати кошти у будівництво орендного житла і хто погодиться за нього взятися? Адже тут ідеться про так звані довгі кошти.
— «Довгі кошти» цікаві «довгим компаніям», тобто банкам та інвестиційним фондам, які працюють уже десятки років. Але щоб залучити ці великі переважно закордонні компанії, потрібно створити чіткі правила гри на ринку. Щойно майданчик для їхньої роботи стане зрозумілим, найбільші фонди потягнуться в Україну і принесуть із собою ці «довгі кошти». Вони стануть прикладом для вітчизняних компаній, показавши ефективність таких інвестицій.
Законопроект про орендне житло, який розробила команда Мінрегіону, передбачає певні заохочення для інвестування. Він встановлює державні пільги під час будівництва й експлуатації орендного житла. Наприклад, землю для будівництва і подальшої експлуатації будинку надаватимуть безоплатно. Замовника будівництва звільнятимуть від перерахування коштів на розвиток інфраструктури. Безоплатним буде і приєднання до інженерних мереж. Тобто вигод дуже багато. Інвестори мають зацікавитися ринком, адже це неоране поле, яке згодом дасть сходи.
— Багато експертів із нерухомості кажуть, що у приватному секторі помешкань для найму вистачає. Інша річ — ціна оренди. Як враховуватимуть соціальну складову?
— Що бачимо на ринку орендного житла? Високі ціни. Не кожна молода родина здатна орендувати навіть однокімнатну хрущовку у спальному районі. Чому так? Бо на ринку бракує пропозиції. Це звичайні ринкові закони: що менша пропозиція, то вища ціна. Будуючи орендне житло, держава підвищуватиме обсяг пропозиції й так знижуватиме ціни.
Створюючи сприятливі умови для будівництва, позбавляючи забудовників додаткових витрат, ми знижуємо вартість оренди вже готових квартир.
Мета закону — вивести орендне житло з тіні, створити прозорі взаємини між орендарем та орендодавцем, сприятливі умови для інвестицій в орендне житло, можливості наповнення цього ринку якіснішою пропозицією, знижуючи вартість такого житла. У нових умовах пропонуємо, щоб орендним житлом могли користуватися не тільки фізичні особи, а й підприємства мали змогу наймати житло для своїх працівників.
— У законопроекті зазначено, що «вимоги до мінімальних розмірів орендного житла в орендних будинках визначаються державними будівельними нормами і можуть передбачати менші показники, ніж вимоги, передбачені для приміщень у багатоквартирних будинках». Чи означає це, що проживання у таких квартирах може бути далеким від комфортного? Чому з’явилася така норма?
— Наше завдання — будувати не найбільшу кількість квадратних метрів, а якомога більше якісних квартир. Орендне житло не є власністю, і тому вимоги до нього не в кількості метрів, а у якісності його функцій для проживання та економії коштів на оплату за житло і комунальні послуги.
Молоді родини потребують більше кімнат у квартирі, а не більшу кількість метрів.
При цьому ми піднімемо планку якості квартир для найму. Хрущовки чи панельки, правду кажучи, малокомфортні. Подивіться на квартири, які винаймають, наприклад, нью-йоркці, шанхайці чи токійці. Помешкання невеликі, але ергономічні й продумані. Це найкращий вихід для мегаполіса з високими цінами на землю, яким є й Київ.
Розвинені країни вже давно прийшли до орендної моделі забезпечення громадян житлом. Вона довела свою ефективність, і ринок державного орендного житла у світі щороку збільшується.
— На вашу думку, коли в Україні може з’явитися перше орендне житло?
— Повний цикл будівництва триває 2—4 роки. Але спершу потрібно ухвалити відповідний закон. Це стане такою собі зеленою сигнальною ракетою для початку будівництва. Не думаю, що будівельні компанії баритимуться з цим. Адже вже зараз вони розуміють економічну привабливість проектів із будівництва житла для найму
----------
Скопировал,наиболее интересное для себя,полностью-
Пиарят неплохо,сдавальщики хрущей напротив Каравана и не только,имеют неплохие шансы сушить весла
— Альтернатива придбанню житла — оренда. Мінрегіон розробив проект закону «Про орендне житло». Коли пропонує його розглядати?
— В Україні не розроблено бізнес-модель оренди житла. У нас такий собі Шанхай зразка ХІХ століття. І це наш недогляд. Адже орендна модель — це популярний прибутковий інструмент, який вже багато років ефективно працює у розвинених країнах. Він дає змогу підняти ринок будівництва на новий рівень і залучити інвестиції.
Питання створення інструментарію для започаткування ринку орендного житла давнє. Ми вже розробили проект закону «Про орендне житло». Триває його обговорення й погодження із центральними органами виконавчої влади. Після цього законопроект буде винесено на розгляд уряду. Сподіваємося, що невдовзі його буде ухвалено, і 2016 рік стане роком початку роботи програми орендного житла в Україні.
— Чи прораховували, наскільки вигідно буде вкладати кошти у будівництво орендного житла і хто погодиться за нього взятися? Адже тут ідеться про так звані довгі кошти.
— «Довгі кошти» цікаві «довгим компаніям», тобто банкам та інвестиційним фондам, які працюють уже десятки років. Але щоб залучити ці великі переважно закордонні компанії, потрібно створити чіткі правила гри на ринку. Щойно майданчик для їхньої роботи стане зрозумілим, найбільші фонди потягнуться в Україну і принесуть із собою ці «довгі кошти». Вони стануть прикладом для вітчизняних компаній, показавши ефективність таких інвестицій.
Законопроект про орендне житло, який розробила команда Мінрегіону, передбачає певні заохочення для інвестування. Він встановлює державні пільги під час будівництва й експлуатації орендного житла. Наприклад, землю для будівництва і подальшої експлуатації будинку надаватимуть безоплатно. Замовника будівництва звільнятимуть від перерахування коштів на розвиток інфраструктури. Безоплатним буде і приєднання до інженерних мереж. Тобто вигод дуже багато. Інвестори мають зацікавитися ринком, адже це неоране поле, яке згодом дасть сходи.
— Багато експертів із нерухомості кажуть, що у приватному секторі помешкань для найму вистачає. Інша річ — ціна оренди. Як враховуватимуть соціальну складову?
— Що бачимо на ринку орендного житла? Високі ціни. Не кожна молода родина здатна орендувати навіть однокімнатну хрущовку у спальному районі. Чому так? Бо на ринку бракує пропозиції. Це звичайні ринкові закони: що менша пропозиція, то вища ціна. Будуючи орендне житло, держава підвищуватиме обсяг пропозиції й так знижуватиме ціни.
Створюючи сприятливі умови для будівництва, позбавляючи забудовників додаткових витрат, ми знижуємо вартість оренди вже готових квартир.
Мета закону — вивести орендне житло з тіні, створити прозорі взаємини між орендарем та орендодавцем, сприятливі умови для інвестицій в орендне житло, можливості наповнення цього ринку якіснішою пропозицією, знижуючи вартість такого житла. У нових умовах пропонуємо, щоб орендним житлом могли користуватися не тільки фізичні особи, а й підприємства мали змогу наймати житло для своїх працівників.
— У законопроекті зазначено, що «вимоги до мінімальних розмірів орендного житла в орендних будинках визначаються державними будівельними нормами і можуть передбачати менші показники, ніж вимоги, передбачені для приміщень у багатоквартирних будинках». Чи означає це, що проживання у таких квартирах може бути далеким від комфортного? Чому з’явилася така норма?
— Наше завдання — будувати не найбільшу кількість квадратних метрів, а якомога більше якісних квартир. Орендне житло не є власністю, і тому вимоги до нього не в кількості метрів, а у якісності його функцій для проживання та економії коштів на оплату за житло і комунальні послуги.
Молоді родини потребують більше кімнат у квартирі, а не більшу кількість метрів.
При цьому ми піднімемо планку якості квартир для найму. Хрущовки чи панельки, правду кажучи, малокомфортні. Подивіться на квартири, які винаймають, наприклад, нью-йоркці, шанхайці чи токійці. Помешкання невеликі, але ергономічні й продумані. Це найкращий вихід для мегаполіса з високими цінами на землю, яким є й Київ.
Розвинені країни вже давно прийшли до орендної моделі забезпечення громадян житлом. Вона довела свою ефективність, і ринок державного орендного житла у світі щороку збільшується.
— На вашу думку, коли в Україні може з’явитися перше орендне житло?
— Повний цикл будівництва триває 2—4 роки. Але спершу потрібно ухвалити відповідний закон. Це стане такою собі зеленою сигнальною ракетою для початку будівництва. Не думаю, що будівельні компанії баритимуться з цим. Адже вже зараз вони розуміють економічну привабливість проектів із будівництва житла для найму
----------
Скопировал,наиболее интересное для себя,полностью-
⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.
Пиарят неплохо,сдавальщики хрущей напротив Каравана и не только,имеют неплохие шансы сушить весла
))