Фото *******
З того часу, як ціни на нафту поповзли вниз, ця тема стала однією з найбільш обговорюваних в Україні.
По-перше, від ситуації на нафтовому ринку напряму залежить наповнення бюджету нашого войовничого сусіда.
По-друге, українці небезпідставно розраховують, що з падінням цін на нафту почне дешевшати і бензин.
Чи змусить Росію дешева нафти згорнути військові програми, і чи буде це сильним ударом для російської економіки - питання риторичне.
Разом з тим, все більше українських автолюбителів дивується, чому ціни на пальне не рухаються за нафтою.
Ціна на "чорне золото" падає безупинно з середини червня, коли вона була трохи вище 115 дол за барель. З того часу падіння перевищило 20%. За останніми даними ф'ючерси на європейську марку нафти Brent пробили рівень 85 дол за бар. Російська марка Urals торгується на рівні 83 дол за бар.
Ціни ж на бензин знаходяться у коридорі 16,1-16,9 грн за л. Ще буквально тиждень тому пальне коштувало на 30-40 копійок дорожче. Загалом з початку 2014 року бензин подорожчав майже на 50%.
Хай там як, але сьогодні саме показники на стелах АЗС і табличках обмінників формують у населення сприйняття того, що відбувається в країні. Конкурувати з цим інформаційним потоком зможе мало що.
Ціна
Чи обґрунтовані ціни на стелах АЗС?
В Антимонопольному комітеті вважають, що такого обґрунтування нема і не може бути. Комітет напередодні навіть презентував журналістам власне дослідження, щоб це довести.
Його результати свідчать, що сьогоднішні ціни на моторне пальне завищені на 1-2 грн.