Таким образом, мы приходим к тому, что требование ИДПС предъявить полис при остановке "просто так" является явно незаконным, следовательно, не подлежащим исполнению.
Ну почему явно незаконным?
Сержант Пэтренко достанет из широких штанин ПДД и процитирует пункт: 2.1(гг)
2.1. Водитель механического транспортного средства должен иметь при себе:
бубубубубубубу-бубубубубубу....и доходим до:
гг) действующий договор обязательного страхования гражданской ответственности собственника транспортного средства (кроме водителей транспортных средств Вооруженных Сил) в случае заключения такого договора.
а затем Пэтренко плавно перейдёт к пункту:2.4(а)
2.4. На требование работника милиции водитель должен остановиться с соблюдением требований настоящих Правил, а также:
а) передать (предоставить) для проверки документы, указанные в пункте 2.1
бубубубу-бубубубу(права, техпаспорт) и действующий договор обязательного страхования гражданской ответственности собственника транспортного средства
.
И если инспектор Пэтренко достаточно продвинут в юриспруденции он так же процитирует
статью 16 Закона Украины "Про дорожній рух "
Водій зобов'язаний:
мати при собі та на вимогу працівників міліції, передавати для перевірки посвідчення, реєстраційні та інші документи, що підтверджують право на керування транспортним засобом, а у випадках,
передбачених законодавством,
страховий поліс (сертифікат) про укладання договору обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів та ліцензійну картку на автомобільний транспортний засіб у разі надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів.
Но випадки "передбачені законодавством" для господина Пэтренко по его глубокому убеждению как раз указаны в ПДД п2.4. и інструкції
"З організації діяльності підрозділів Державтоінспекції МВС України щодо контролю за наявністю у водіїв полісів обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів та страхових сертифікатів "Зелена картка" при нагляді за дорожнім рухом".
II. Контроль за наявністю у водіїв полісів обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів та страхових сертифікатів "Зелена картка" при нагляді за дорожнім рухом
1. Працівники Державтоінспекції МВС України, які здійснюють нагляд за дорожнім рухом, контролюють наявність у водіїв транспортних засобів чинних полісів обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів та страхових сертифікатів "Зелена картка".
2. Під час нагляду за дорожнім рухом працівник Державтоінспекції МВС України
здійснює зупинку транспортних засобів, на яких відсутній спеціальний знак, закріплений у правому верхньому кутку вітрового скла. Зупинка таких транспортних засобів здійснюється з дотриманням вимог, установлених Інструкцією з діяльності підрозділів дорожньо-патрульної служби Державтоінспекції МВС України, затвердженою наказом МВС від 13 листопада 2006 року N 1111, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 29 листопада 2006 року за N 1243/13117.
3. На вимогу працівника Державтоінспекції МВС України водій зупиненого транспортного засобу зобов'язаний надати йому для перевірки документи, передбачені пунктом 2.1 Правил дорожнього руху України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України ,
у тому числі поліс обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Щодо транспортних засобів, що зареєстровані в інших державах, таким документом може бути страховий сертифікат "Зелена картка", виданий іноземною страховою організацію, або поліс обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів.
7. У разі відсутності чинного поліса обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (страхового сертифіката "Зелена картка") працівником Державтоінспекції МВС України на водія транспортного засобу складається протокол про адміністративне правопорушення за частиною третьою статті 126 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
И к сожалению голова сержанта Пэтренко не отягощена знанием того, что закон всегда стоит выше подзаконного акта. Ведь власть дала ему палку, свисток, ПДД и министерскую инструкцию....а да и ещё план накосить бабла.
Так, что успешно защитить свои права в суде без помощи профессионального юриста обычному водителю будет очень нелегко, тем более, что очень часто судьи при рассмотрении дела не берут во внимание процессуальные нарушения.