Солнечный коллектор - кто делал?

Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент у цьому розділі
100 литров
 
Та можно... Ну включают же радиаторы в систему отопления самотеком? Так и тут ...
 
метр трубы 15 грн. будет ли очень дешево... да и ультрафиоолет.
и проигрыш будет на огромном ящике с утеплителем и стеклом..

Я б не робив дешево взагалі.

Дешевих енергоресурсів для населення більше не буде, ситуація може змінитися тільки тимчасово та ненадовго, з якимось популізмом. Як така собі інвестиція в дім -- воно нормально, як на мене.
Тим більше що роки за 3 можуть бути такі події, що енергетична автономність будинку геть не завадить. Але то же таке.

Як би я робив -- мідна трубка, тонка мідна пластина 0.5, може навіть тонша, все запаяти м'яким припоєм. Мідь паяти -- саме задоволення. Рецепти щоб зачорнити мідь відомі, фарбу -- ну я б уникав, фарба теплоізолятор, але чорнити, думаю, доведеться усю конструкцію разом, а вона не маленька.
Далі дерев'яна коробка, теплоізоляція знизу, загартоване скло зверху.

З нетипового інструменту -- примітивний пристрій для розвальцювання трубки, приспособа для різання трубки (можна дешеву, якщо більше ні для чого не буде використовуватися), та паяльна лампа.

вроде поликарбонат лучше.

Наскільки знаю, використовують загартоване скло.
Граду (якщо він не з куряче яйце) начебто не боїться :)

Про полікарбонат не знаю.
 
благодарю.
260 долларов это ведь не 2000 грн, как было раньше, это уже 6000 грн.
а на 200 л и того дороже.
Ну например я хочу чтоб внутренний бак был из нержавейки , группа безопасности , не самые плохие трубки...
Канеш если искать самый дешевый то ....
Могут быть потом проблемы...
 
Ну например я хочу чтоб внутренний бак был из нержавейки , группа безопасности , не самые плохие трубки...
Канеш если искать самый дешевый то ....
Могут быть потом проблемы...

Якщо щось саморобне, я б уникав тиску в цій системі. А якщо під тиском -- або тільки трубки і ніякого баку, або вже нормальний бак.

Як варіант, можливо цю систему, напевно, під'єднати до накопичувального водонагрівача, щоб коли можливо, вода грілася сонцем, а коли не можливо, щоб нагрівач електрикою догрівав, наприклад.
 
медная трубка 130 грн метр. нужно метров 10. пластина я вообще хз где взять.
да и смыл этого. получим 1 кг меди за 200 грн.
а готовый стальной будет килограмм 30. ну явно же лучше будет работать.
насчет денег. Значит 200 литров на 60 градусов - 14 квт*ч. по нынешнему тарифу 9 грн . + амортизация бойлера.
За полгода 1620 грн.
Если газом греть, то 1,9 куба * 7,2 - 14 грн. Итого 2520 грн. + 3апальник
вот от чего надо отталкиваться.
по идее за 2 года 1 квадратный метр панельного радиатора таки отобьется.

Для цього треба щоб ця система нормально працювала, інакше наприкінці літа будеш думати, куди б усе це добро ще пристосувати, тільки б здихатися :)

Як воно буде грітися з панельним радіатором -- ну можна порахувати, але там багато факторів. Думаю, тут будуть робити експерименти, подивимося на практиці :)

в жопу давление.
берем пластиковую бочку и 2 врезки вверху и внизу.
заполняем на 90%. Всё. никакого давления, никаких насосов, никаких защитных групп.

+ клапан від бачка для унітазу щоб бак заповнювався автоматично, а так підтримую.
Тільки бак не забути теплоізолювати і щоб пластик температуру десь 80 градусів (думаю, на практиці менше :rolleyes:) витримував.
 
Якщо щось саморобне, я б уникав тиску в цій системі. А якщо під тиском -- або тільки трубки і ніякого баку, або вже нормальний бак.

Як варіант, можливо цю систему, напевно, під'єднати до накопичувального водонагрівача, щоб коли можливо, вода грілася сонцем, а коли не можливо, щоб нагрівач електрикою догрівав, наприклад.
Я ж давал ссылку на заводской именно такой!
 
да кто ж вам признается, шо хуево вышло :іржач:

З одного боку то є так, а з іншого -- хтось розкаже, яке барахло ця уся сонячна енергетика.

Ну а якщо в липні місяці ця тема зачахне -- то теж буде така собі інформація :D

ну да. обмотать минватой и пленкой (той же шо упаковка минваты обмотана. дешево и сердито ))

Теж так думаю. Якщо в недоступному місці.
Якщо повз бак хтось ходить, можна ще зовнішню оболонку з якогось тонкого полістиролу листового та на клей. Бо плівку порвуть, мінвата розлізиться, усі будуть чухатися як собаки.

Я ж давал ссылку на заводской именно такой!

Так і я кажу -- це правильно. Тільки навряд чи дешево.
Великих сосудів тиску саморобних я якось побоююся, а в нас ніхто не буде заморочуватися сертифікацією та випробуваннями, якщо вже сам все зробив.
 
Останнє редагування:
бак надо выше коллектора.

Згоден. Не сильно вище, в ідеалі середина баку десь у верхній точці колектора, нехай циркуляція буде краща.


Теж згоден, легше буде його закріпити.
За трубами між колектором та баком слідкувати щоб не дуже вузькі та звивесті -- насосу нема, циркуляція повинна бути вільна. Але ці труби не під тиском, можуть бути дешеві.

радиатор - самая нижняя точка системы. оно и удобно при сливе.

Не обов'язково, можна зробити окремий злив для баку та для колектора, якщо так зручніше.

Ще одне питання -- на чердаку зазвичай є пил, зазвичай його там багато. Якщо зливати бак, там буде утворюватися вакуум та підтягувати повітря іззовні, з повітрям в бак буде налітати пил. Тому воздушник мусить бути з фільтром, хоча б найпримітивнішим, з тканини в кілька шарів.

теоретически можно взять 1 радиатор для пробы, а дальше уже смотреть.
на крайний случай бочку заполнять не на 200 л, а на 60 сначала.
в принципе несколько радиаторов даже лучше - поставить их под разными углами и ориентировать на разные стороны света.
первый лучше греется утром, второй днем, третий вечером.

Як на мене, краще усі три на південь та більший бак, щоб нагрітої вдень води довше вистачало.
В Ізраїлі не бачив щоб так заморочувалися, просто спрямовують максимально на південь та і усе.

І ще якесь би рішення, перекривати циркуляцію, щоб колектор вночі не працював на охолодження. Зворотній клапан щось мені не подобається бо відкривається з зусиллям, термостатичний клапан напевно дорого. Нічого не можу уявити, окрім ручного крану на трубці між колектором та баком.
 

Для пластикової труби це десь 13мм внутрішній діаметр, не малувато?
Але тут ми обмежені діаметром під'єднання радіатору, якщо його брати готовий.

Ще така думка, якщо брати готовий стальний радіатор, то такий, в якого не дві паралельні пластини, а лише одна. Якщо пластини з водою буде дві, працювати як колектор буде лише верхня. Тоді може доцільно його розібрати на дві панелі?

а она разве будет? горячая вода в баке - холодная в коллекторе. как только коллектор прогревается больше бака - циркуляция начинается

Звісно, буде -- термосифон працює в обидві боки. Якщо в баку за день нагрілася вода, скажімо, до 70 градусів, ну нехай вночі температура повітря 25 градусів -- колектор вночі буде тепло віддавати і вода в ньому буде циркулювати в зворотньому напрямку, зверху униз.

Питання в тому, наскільки процесу віддачи тепла вночі завадить утеплення знизу / ящик з боків / повітряний шар та скло зверху? Теоретично не ризикну підрахувати.
 
Мы пока балаболим - люди ставят ! И не рассуждают какая где вода....
Хватит болтать, пора действовать!

32482a7076630b38f37ce795597a968e.jpg
 
с чего бы? холодная вода в самой нижней точке

Заповнимо бак холодною водою та будемо нагрівати колектор. Холодна вода потрапляє в колектор через нижню трубу, гріється та йде до баку верхньою трубою, правильно?

А тепер заповнимо бак гарячою водою та будемо охолоджувати колектор. Вода буде охолоджуватися та йти до бака нижньою трубою, її буде заміщувати тепла вода, яка потрапляє в колектор через верхню трубу. Перші автомобільні радіатори працювали саме так, це вже потім почали ставити циркуляційні насоси.

Циркуляція в таких випадках буде завжди, якщо різні елементи асиметрично нагріваются/охолоджуються (див. експеримент Альфреда Ярроу), а в нас гріється/охолоджується лише сам колектор, бак теплоізольований.

Запобігти цьому можна двома способами:

-- Зменшивши віддавання тепла колектором -- це термоізоляція.
-- Перервавши циркуляцію -- тоді охолодиться тільки вода в колекторі.



Мы пока балаболим - люди ставят ! И не рассуждают какая где вода....
Хватит болтать, пора действовать!

Перш ніж робити, треба все ж добре подумати, щоб результат не розчарував.
 
Останнє редагування:
Давайте ужо что то делать и фотоотчетик суда....
А то как то все голословно....
 
Я Вас понял))
Вы говорите о случае когда бак и коллектор на одном уровне. А я предлагаю делать бак выше.
тогда ничего страшного не случится.

Тоді бак повинен бути горизонтальний.
Від найнижчої точки баку до найнижчої точки колектору повинно бути десь півметра-метр, та найнижча точка баку повинна бути вище найвищої точки колектора.
 
а какая разница, горизонтальный или вертикальный?

Якщо бак це вузький циліндр -- то краще вертикальний, менше проблем з контролем рівня та шар теплої води при відборі теплої води з верхної частини та одночасній подачі холодної води в нижню частину буде товщій. Якщо висота та діаметр приблизно однакові -- тоді немає різниці.

Просто вертикальний в такому випадку може не влізти під дах.
 
Перш ніж робити, треба все ж добре подумати, щоб результат не розчарував.
А щоб думати, треба мати чим думати :-)



насчет денег. Значит 200 литров на 60 градусов - 14 квт*ч. по нынешнему тарифу 9 грн . +
...по идее за 2 года 1 квадратный метр панельного радиатора таки отобьется.

Как связаны в ваших расчетах 1м2 панели и 14кВт*час?
 
Останнє редагування:
их делают в Украине уже
Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент у цьому розділі

цена на 150 литров 7500 грн
 
Назад
Зверху Знизу