Зарядная станция

Не знаю, та і звичайний ДБЖ - це шось абстрактне
Чому абстрактне - звичайний режим зарядки для свинцю - сталим струмом до 14,4 (плюс-мінус), потім сталою напругою деякий час і потім у буферному режимі тримаємом 13,8, наприклад, все. Цікаво, що буде робити той аккум з балансером, коли ДБЖ буде намагатися його зарядити так)
 
Чому абстрактне - звичайний режим зарядки для свинцю - сталим струмом до 14,4 (плюс-мінус), потім сталою напругою деякий час і потім у буферному режимі тримаємом 13,8, наприклад, все. Цікаво, що буде робити той аккум з балансером, коли ДБЖ буде намагатися його зарядити так)
Зарядиться до 14.4 і BMS відключить заряджання, мабуть якось так.
 
Зарядиться до 14.4 і BMS відключить заряджання, мабуть якось так.
Та оце і питання, чи зарядиться до 14,4, і коли саме BMS відключить зарядку. Бо якийсь ДБЖ в усякому випадку потрібен, щоб не йовзатися с окремим інвертором. Ну можна від сонячних батарей щось взяти готове, напевно, але вже є для свинцю...
 
Останнє редагування:
А як ви уявляєте встановлення генератора, в якому одночасно і газова магістраль і 0.5 мВт магістраль електричного тока?
Себто він не для встановлення призначений а для благодійності? Чи кинути 100 метрів труби від грп та стільки ж кабелю до трансформаторної будки\споживача непосильна задача?
 
Останнє редагування:
Себто він не для встановлення вризначений а для благодійності? Чи кинути 100 метрів труби від грп та стільки ж кабелю до трансформаторної будки\споживача непосильна задача?
Зараз задача - вибрати імена для ягуарів, а все інше - потім!

Bezymyannyj-46.png
 
Зараз задача - вибрати імена для ягуарів, а все інше - потім!

Bezymyannyj-46.png
А ще він добре в епістолярному жанрі вправляється. Листи до ООН з вимогою захистити Харків від обстрілів то дуже дієва річ, мабуть. Кому та когенерація потрібна. Влітку.
 
Розкажіть, будь ласка про зарядки для залізо-фосфату - там же з балансуванням потрібні, а не просто з'єднав послідовно і хєранув 12 В на всі?
Зарядний пристрій підключається до батареї не "напряму", а через BMS. BMS підключається на силові виходи батареї та на перемички між банками. Ця система (BMS) слідкує за напругою на кожній комірці, дивиться на струм заряджання/розряджання, а також балансує комірки. Якщо напруга на якійсь комірці виходить за встановлені межі, система відключає всю батарею. При перевищенні напруги система забороняє заряд, але дозволяє розряджати. При падінні напруги нижче заданої - навпаки. Якщо струм заряду/розряду перевищує встановлене значення - БМС відключає батарею. Хороші BMS мають також датчики температури (термопари). Якщо температура батареї або самої BMS перевищить норму, батарея відключиться. Також в BMS може бути кулонометр (лічильник електроенергії), який правильно покаже відсоток ємності батареї при заряді/розряді. І може бути Bluetooth для підключення смартфона для регулювання параметрів, бо BMS бувають універсальні під різні типи батарей, і їх треба налаштовувати. В серйозних батареях для інверторів є також CAN-шина для "спілкування" батареї з інвертором.

Стосовно балансування. Балансир зазвичай вбудований у BMS, хоча може бути окремим пристроєм. Бувають балансири активні та пасивні. Активні переносять електроенергію з однієї комірки до іншої через конденсатори. Пасивні просто підключать комірку, яка зарядилася першою, до резистора, через який "зайва" енергія комірки при заряджанні гріє повітря, доки інші комірки "підтягнуться". Активні балансири працюють швидше, бо балансують порівняно великим струмом. Якщо всі комірки батареї з однієї партії та в однаковому "стані здоров'я" та не "розбіглися" з якихось причин, то достатньо пасивного балансира. Якщо ваша батарея "я єго слєпіла із того, что било", то ліпше брати активний балансир.

Зарядний пристрій має бути з двостадійною зарядкою. Перша стадія - заряджання постійним струмом. На батарею подають постійний струм. При цьому напруга поступово росте. Друга стадія - зарядка постійною напругою. При цьому напруга вже досягла максимуму, а струм поступово знижується. Коли струм знизився майже до нуля - зарядку завершено. Буферний чи "зберігальний" заряд не потрібен.
Використовувати автомобільну зарядку в принципі, можна. Якщо зарядний пристрій має максимальну напругу 14,2...14,4, то просто друга стадія розтягнеться надовго. При цьому не треба вмикати всякі "хитрі" режими заряду, призначені для свинцю. Наприклад, "крапельний заряд" або "качелі", або ще якісь хитрі алгоритми.
Якщо щось піде не так, BMS просто відключить заряд.
Взагалі, експлуатувати LiFePO4 без BMS не можна! Це як, наприклад, експлуатувати газовий котел без захисної автоматики. Ніби воно й працює, але якщо що, то звиздєц. При розряджанні "в ноль" батарея просто тихо здохне. А при перезаряді нагріється, вздується та буде диміти.
 
Зарядний пристрій підключається до батареї не "напряму", а через BMS. BMS підключається на силові виходи батареї та на перемички між банками. Ця система (BMS) слідкує за напругою на кожній комірці, дивиться на струм заряджання/розряджання, а також балансує комірки. Якщо напруга на якійсь комірці виходить за встановлені межі, система відключає всю батарею. При перевищенні напруги система забороняє заряд, але дозволяє розряджати. При падінні напруги нижче заданої - навпаки. Якщо струм заряду/розряду перевищує встановлене значення - БМС відключає батарею. Хороші BMS мають також датчики температури (термопари). Якщо температура батареї або самої BMS перевищить норму, батарея відключиться. Також в BMS може бути кулонометр (лічильник електроенергії), який правильно покаже відсоток ємності батареї при заряді/розряді. І може бути Bluetooth для підключення смартфона для регулювання параметрів, бо BMS бувають універсальні під різні типи батарей, і їх треба налаштовувати. В серйозних батареях для інверторів є також CAN-шина для "спілкування" батареї з інвертором.

Стосовно балансування. Балансир зазвичай вбудований у BMS, хоча може бути окремим пристроєм. Бувають балансири активні та пасивні. Активні переносять електроенергію з однієї комірки до іншої через конденсатори. Пасивні просто підключать комірку, яка зарядилася першою, до резистора, через який "зайва" енергія комірки при заряджанні гріє повітря, доки інші комірки "підтягнуться". Активні балансири працюють швидше, бо балансують порівняно великим струмом. Якщо всі комірки батареї з однієї партії та в однаковому "стані здоров'я" та не "розбіглися" з якихось причин, то достатньо пасивного балансира. Якщо ваша батарея "я єго слєпіла із того, что било", то ліпше брати активний балансир.

Зарядний пристрій має бути з двостадійною зарядкою. Перша стадія - заряджання постійним струмом. На батарею подають постійний струм. При цьому напруга поступово росте. Друга стадія - зарядка постійною напругою. При цьому напруга вже досягла максимуму, а струм поступово знижується. Коли струм знизився майже до нуля - зарядку завершено. Буферний чи "зберігальний" заряд не потрібен.
Використовувати автомобільну зарядку в принципі, можна. Якщо зарядний пристрій має максимальну напругу 14,2...14,4, то просто друга стадія розтягнеться надовго. При цьому не треба вмикати всякі "хитрі" режими заряду, призначені для свинцю. Наприклад, "крапельний заряд" або "качелі", або ще якісь хитрі алгоритми.
Якщо щось піде не так, BMS просто відключить заряд.
Взагалі, експлуатувати LiFePO4 без BMS не можна! Це як, наприклад, експлуатувати газовий котел без захисної автоматики. Ніби воно й працює, але якщо що, то звиздєц. При розряджанні "в ноль" батарея просто тихо здохне. А при перезаряді нагріється, вздується та буде диміти.
Дякую за детальний огляд, тобто, батарею з BMS можна спробувати підключити до "свинцевого" ДБЖ, і воно повинно запрацювати.
 
Ось опис мого зарядного пристрою.

1000003696.jpg
 
Та оце і питання, чи зарядиться до 14,4, і коли саме BMS відключить зарядку. Бо якийсь ДБЖ в усякому випадку потрібен, щоб не йовзатися с окремим інвертором. Ну можна від сонячних батарей щось взяти готове, напевно, але вже є для свинцю...
Нормальна смарт-БМС (daly, ant, jk) має і баланс, і інтерфейс через bluetooth, де можна налаштувати параметри відключення заряду. По високій/низькій температурі, напрузі, струму заряду/розряду і тому подібному.
Якщо грошей багато, можна взяти ще і активний балансир heltec на 5А. Бо балансний струм на БМСках максимум 2А. І то далеко не на всіх. Але баланс буває потрібен 1 раз, при введенні власноруч зібраної батареї в експлуатацію.

Ідеальний зарядний пристрій для літій-заліза - звичайний блок живлення з регулюванням струму і напруги. Я заряджав 280Аг збірки серверним БЖ, підлаштованим під 14.4В/50А. Потім віддав його Entombed'у. А так вони беруть зарядний струм в половину С взагалі без питань і 1С з контролем температури.
 
Ідеальний зарядний пристрій для літій-заліза - звичайний блок живлення з регулюванням струму і напруги. Я заряджав 280Аг збірки серверним БЖ, підлаштованим під 14.4В/50А.
а с "серверного блока питания" шла модифицированная или нормальная синусоида?
чи при зарядке пофигу?
 
Назад
Зверху Знизу