Змінюй хід війни! Допомагай ЗСУ!

Скандал навколо введення штрафів для водіїв: чи дійсно депутати змінили думки?

Статус: Офлайн
Реєстрація: 19.04.2010
Повідом.: 23137
Адреса: Харків
Попри розголос система штрафних балів не входить до порядку денного. Але є нюанси

В Україні знову заговорили про можливе запровадження системи штрафних балів для водіїв, які порушують Правила дорожнього руху.

Ідея полягає в тому, щоб кожному автомобілісту нараховували певну кількість балів, які списувалися б за кожне зафіксоване порушення. Така система, на думку її авторів, могла б підвищити дисципліну на дорогах і зменшити кількість ДТП.

Однак, як стало відомо, Верховна Рада найближчим часом не розглядатиме відповідний законопроєкт. Про це повідомив народний депутат України Максим Бужанський у своєму Telegram-каналі. За словами парламентаря, народні депутати не планують навіть виносити на обговорення питання про введення штрафних балів.

«Скільки б законопроєктів на цю тему не реєстрували у Верховній Раді, ми не будемо їх розглядати. Водіям не варто хвилюватися з цього приводу», — написав Бужанський.

Таким чином, народний депутат фактично поставив крапку у численних обговореннях і публікаціях щодо можливого повернення штрафної системи, яка викликала неоднозначну реакцію серед українських водіїв.

Як виникла ідея штрафних балів​


sistemu-oplati-shtrafiv-dlja-vodijiv_68f0ffeb688cf.webp


Система штрафних балів для водіїв не є новою для України. Її вже намагалися запровадити кілька років тому, однак повноцінно вона так і не запрацювала.

Вперше концепцію було затверджено ще у 2015 році, коли планувалося, що кожному водієві щороку нараховуватимуть 150 балів. За кожне порушення ПДР, зафіксоване камерами автофіксації, з цього рахунку знімали б певну кількість балів. Якщо ліміт вичерпувався, водій мусив би сплачувати грошові штрафи.

Однак реалізувати систему не вдалося — через відсутність повноцінно працюючої мережі камер автоматичної фіксації. У травні 2020 року президент Володимир Зеленський своїм указом скасував попередню редакцію правил, і проект було фактично заморожено.

Нові спроби відновити систему​


103793-1large_68f0ffead49d0.webp


У 2022 році до Верховної Ради знову внесли законопроєкт №6502, який передбачав повернення штрафних балів. Його ініціаторами стали представники Департаменту патрульної поліції, які аргументували, що подібна система вже багато років ефективно працює у країнах Європейського Союзу. За їхніми словами, це не лише допомагає зменшити кількість аварій, а й формує відповідальне ставлення до кермування.

Попри це, документ так і не було розглянуто навіть у першому читанні.

У жовтні 2025 року заступник голови парламентського комітету з питань транспорту та інфраструктури Володимир Крейденко заявив, що уряд готує оновлений проєкт системи штрафних балів. За його словами, в українських умовах така модель могла б стати «альтернативним покаранням» для тих, хто регулярно порушує правила, не вдаючись одразу до грошових стягнень.

«У країнах ЄС ця система довела свою ефективність. Ми теж повинні рухатися в цьому напрямку, щоб зробити дороги безпечнішими», — пояснював тоді Крейденко.

Чому питання знову зняли​


Втім, після заяви Максима Бужанського стало зрозуміло, що до реалізації цієї ідеї Верховна Рада наразі не готова. За його словами, пріоритетними зараз залишаються інші законодавчі ініціативи, а система штрафних балів не входить до порядку денного.

Таким чином, водії можуть бути спокійними — поки що штрафи залишаються у звичній формі, а жодних додаткових «балів» за порушення не нараховуватимуть.

Довідково: Система штрафних балів діє в багатьох європейських країнах — зокрема, у Німеччині, Франції, Польщі та Італії. Водій отримує певну кількість балів на рік, і за серйозні або систематичні порушення їх списують. Після втрати всіх балів посвідчення водія тимчасово анулюють, а для його відновлення потрібно скласти повторний іспит.

Джерело: 057.ua

⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.
 
Назад
Зверху Знизу