Наведена у повідомленні
sahasan цитата дописувача містить твердження, що Президент
в принципі не має таких повноважень організовувати ринок газу.
Моє арифметично просте сприйняття і мислення вже заплуталося у твердженнях, які лунають щодо подібних конституційних повноважень Президента.
З одного боку читаю укази, розпорядження Президента часів прем'єрства Юлії, в яких Кабмінові в якості
підлеглого(?!) Президенту органу даються прямі предметно-господарчі приписи, в які строки, щО і як робити (правда, без зазначення за який кошт); наприклад:
1) Указ "Про деякі заходи щодо поліпшення фінансового стану аграрного сектору економіки та розвитку тваринництва" № 378/2009 від 29.05.2009 р.;
2) Указ "Про деякі заходи щодо сприяння добудові житлових об'єктів" № 231/2009 від 08.04.2009 р.;
3) Розпорядження "Про будівництво нафтопереробного заводу та розгалуженої мережі автозаправних станцій" № 1136/2005-рп від 05.08.2005 р.,
і не можу дотямити, як вони співвідносяться із повноваженнями Президента, зазначеними в ст. 106 та ч.2 ст.113 Конституції? Чи матиме й майбутній Президент (цілком незалежно від того, хто ним стане) подібні повноваження?
З іншого боку тямаю, невже майбутній Президент втратить право законодавчої ініціативи (ст.93 Конституції), за яким він міг би запропонувати Верховній Раді законом належним чином врегулювати відносини на нафто-газовому ринку? Чи має він
в принципі такі повноваження?
Скажімо, подібне врегулювання Законом відносин на ринку електроенергетики вже здійснювалося шляхом використання права законодавчої ініціативи; див. повідомлення # 80 на стор.4 в темі "Вопрос о соответствии Тимошенко должности президента".
Цікаво, що про зазначені питання розповів би шановний процитований дописувач - знавець Конституції?