Бо те, що в тебе було, не "еластомер", а просто відбійник антипробійний.
Пружина амортизатору поглинає енергію удару, але потім цю енергію віддає назад вистрілюючи з тією ж силою у руки. Щоб цього не сталося щось повинно забрати у пружини оту зайву енергію, а по-простому - загальмувати її розтиснення. По-нормально це робить масляний демфер, він вільно зтискається не заважаючи пружині поглинати удар, але розтискається з деяким зусиллям, що гальмує розтискання пружини, і замість швидкого відстрілу виходить м'яке повільне розпрямлення амортизатору.
Але це дорого. Да й у часи, коли вигадали "еластомерні вилки", схоже, ще просто не було розуміння, що велосипед теж потребує нормальних амортизаторів.
Сенс - пружина залита резиною, що додає пружині інертності. Плюс заливають резиною зтиснену пружину. Потім резина полімеризується та пружину відпускають, вона розпрямляється та розтягує резину. На ударі пружина з резиною зтискаються, але резина не супротивиться цьому так як вона була в незвичному для себе розтягнутому стані. Коли ж пружина починає розпрямлятись, вона розтягує резину, яка цьому противиться = частина енергії пружини уходить на деформацію резини = якось демфується відскок. Зтисненню воно теж заважає, тож дрібниці такі вилки не віпрацьовують взагалі.
Виглядає як пружина повністю залита резиною.
У тебе ж просто резиновий стрижень на пів довжини пружини. Вгадав?