Змінюй хід війни! Допомагай ЗСУ!

"Фабрика екранних ідіотів"

Статус: Офлайн
Реєстрація: 06.03.2023
Повідом.: 10600
Так називається книга французького нейробіолога Мішеля Демюрже, директора з досліджень національного інституту здоров'я Франції, у якій він на конкретних даних показує, як цифрові пристрої серйозно впливають - і не в кращий бік - на розвиток дітей і підлітків.
"Тому, що ми робимо з нашими дітьми, просто немає виправдань", - попереджає експерт в інтерв'ю BBC News Mundo.
Демюрже відштовхується від простого факту: за останні два десятиліття коефіцієнт розумового розвитку (IQ) молоді невпинно падає. А нові покоління менш інтелектуальні, ніж попередні.
Науковець працював у таких відомих дослідницьких центрах, як Массачусетський технологічний інститут (MIT) і Каліфорнійський університет у США.
⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.
 
BBC: Чи дійсно сучасна молодь - перше в історії покоління з нижчим IQ (коефіцієнтом інтелекту), ніж в їхніх батьків?
Мішель Демюрже: Дослідники давно помітили, що показник інтелекту людства стабільно підвищується незалежно від расової приналежності.
Це назвали "ефектом Флінна" на честь американського психолога, який описав цей феномен.
Однак останнім часом у деяких країнах ця тенденція почала змінюватися на протилежну.
На IQ суттєво впливають система охорони здоров'я, школа, харчування тощо. Але якщо розглядати країни, де соціально-економічні чинники лишаються досить стабільними протягом десятиліть, то "ефект Флінна" дає збій.
З'явилися так звані "цифрові аборигени" - перші діти, у яких IQ нижчий, ніж у їхніх батьків. Цю тенденцію зафіксували в Норвегії, Данії, Фінляндії, Нідерландах, Франції та багатьох інших країнах.
 
BBC: Що спричиняє таке падіння IQ?
Демюрже: На жаль, ми поки що не можемо визначити конкретну роль кожного чинника, включно з, наприклад, забрудненням довкілля (особливо пестицидів) або впливом екранів телевізорів чи інших гаджетів.
Але ми точно знаємо: навіть якщо час, проведений дитиною перед екраном, - не єдиний винуватець, він має значний вплив на погіршення IQ.
Кілька досліджень показали: чим довше дитина сидить перед телевізором, телефоном, чи грає у відеоігри, тим сильніше знижується рівень її IQ та когнітивний розвиток.
Страждають базові елементи інтелекту: мова, концентрація, пам'ять, культура (сукупність знань, що допомагають нам організувати й розуміти світ).
Зрештою це призводить до значного зниження успішності в школі.
BBC: Як саме цифрові пристрої спричиняють все це?
Демюрже: Розвиток мовлення й розумових здібностей у дітей відбувається в процесі живого спілкування.
Якщо ви мені даєте інформацію напряму, мій мозок відгукується, його нейрони починають працювати. Якщо ж я отримую інформацію з екрана, то нейрони не реагуватимуть - або будуть, але значно менше.
Якщо ви кажете маленькій дитині назву кольору, наприклад, "зелений", тричі поспіль, то вона вивчить це слово. Якщо вона чує те саме слово з екрана, то, за різними дослідженнями, дитині необхідно від двадцяти до шістдесяти разів, щоб вивчити нове для неї слово.
Крім впливу на IQ, є й інші проблеми: сидячи перед екранами, діти мало рухаються, що призводить до ожиріння. А блакитне світло погіршує їхній сон.
BBC: Якої саме шкоди завдають екрани нервовій системі?
Демюрже: Мозок не є "стабільним" органом. Його характеристики залежать від нашого досвіду.
Наше оточення, проблеми, робота змінюють як його структуру, так і функціонування. Одні нейронні зв'язки формуються й міцнішають, інші - зникають.
Вчені помітили: час, проведений перед екраном з розважальною метою, затримує анатомічне й функціональне дозрівання мозку в зонах, пов'язаних із мовою та увагою.
 
Screenshot 2024-12-05 103824.webp
 
Это такая сложная и многоплановая тема на стыке науки, психологии, даже философии, что не знаешь, с чего начать. :)
 
Это такая сложная и многоплановая тема на стыке науки, психологии, даже философии, что не знаешь, с чего начать. :)
Я подскажу.
Всє славікови тєми сводяцца к одному.
Каво больше - прастітуток ілі наркоманов.
Возраст знаєтє лі. І тлєтворноє вліяніє совкА, наложилі в єво голову.......свой отпєчаток.
 
И Бог создал социум. :)
Что мешало ему создать одного Адама и посадить его в райские кущи?
Высший Разум явно не был обделен интеллектом.
И дил с социуме, управляя ангелами, часть из которых стала демонами, нарушив правила социума.
Поэтому рчдом с Адамом появилась Ева.
И Создатель сказал - ладно, пока отдыхайте, а с завтрашнего дня начнете работать над собой.
Опрометчивое решение или продуманное, один Он знает.
Но этот отдых привел сами знаете к чему. :)
А поскольку нет абсолютного зла и абсолютного добра, может, решение было и правильным.
Ведь только социум делает человека человеком, как позже подтвердил Даниэль Дефо приключениями Робинзона Крузо на примере Пятницы. :)
 
Я подскажу.
Всє славікови тєми сводяцца к одному.
Каво больше - прастітуток ілі наркоманов.
Возраст знаєтє лі. І тлєтворноє вліяніє совкА, наложилі в єво голову.......свой отпєчаток.
Раньше библию учили на память с детства. Все поколения. Гаджетов не было. Как это отражалось на развитии детей и подростков, в книге что говорится ?
 
Ну был ****огичный эксперимент с мышами, когда еды было вдоволь, и, за нее не приходилось вкалывать или бороться, они разжирели, перестали двигаться, размножаться и думать. все тоже самое, только цифровых пристройив у них не было. Отсюда , я бы сравнил этого микробиолога с разжиревшей мышью, которой не хочется брать две группы близнецов, и, давать им все поровну, как внимания, так и еды и трындюлей, но у одной группы будут пристрои. Такой бы эксперимент ему обошелся в несколько миллиардов долларов, которых у него нету и ему лень искать спонсора. Если бы он подумал хоть немного, то обнаружил бы что коты способны играть на планшете, а их предыдущие сородичи - нет, что не делает предыдущих умнее. Также ему бы было полезно узнать исследования, что современным детям гораздо легче разобраться с любым приложением или новой соцсетью, а это противоречит его изысканиям. И пусть учтет, что людям в середине ХХ века было очень трудно понять куда девать конский навоз, где брать масло для лампад, или, например, профессию глашатая. Еще хотелось бы узнать как он сравнивал умственные способности детей, которые все, без исключения, знают математику, умеют писать и читать, с детьми или взрослыми, среди которых, умели хоть как-то писать и читать от 30 до 50 процентов? Короче - хотелось бы узнать его IQ, может оно и высокое, но, тогда он просто решил нажиться на теме.
 
Останнє редагування:
Я подскажу.
Всє славікови тєми сводяцца к одному.
Каво больше - прастітуток ілі наркоманов.
Возраст знаєтє лі. І тлєтворноє вліяніє совкА, наложилі в єво голову.......свой отпєчаток.
А вот мы и проверим, как будет развиваться его интеллект в нашем маленьком социуме в этой теме.
Ну как два вида познания, из которых главным будет эмпирическое.
А оттолкнемся от теоретических выкладок Славика. :)
 
Короче - хотелось бы узнать его IQ, может оно и высокое, но, тогда он просто решил нажиться на теме.
Iq,- это такая штука, которая произрастает на условной почве, а не в пробирке без подвода трубок питания.
Это не только умение тыцать в кнопки девайсов.

Если взять образный пример, то только взращенный в пробирке интеллект, никогда не видевший, как умирает загрызенная собаками кошка, станет направлять свои способности на уничтожение животного мира, а не регулирование.
То есть, к чистому интеллекту, сформированному интернетом, требуется добавка из других форм человеческого бытия.

О людях я и не говорю, когда высочайший интеллект ученых с мировым именем прямо или косвенно направлен на создание оружия.

Тут пример академика Сахарова, который увидел последствия своего интеллекта иначе и содрогнулся. Но его внутренний мир формировался не виртуалом.
 
А вот мы и проверим, как будет развиваться его интеллект в нашем маленьком социуме в этой теме.
Ну как два вида познания, из которых главным будет эмпирическое.
А оттолкнемся от теоретических выкладок Славика. :)
Та как. Обзовєт всє підарасамі а сєбя Дартаньяном. І дєлу конєц.
 
И Бог создал социум. :)
Что мешало ему создать одного Адама и посадить его в райские кущи?
Высший Разум явно не был обделен интеллектом.
И дил с социуме, управляя ангелами, часть из которых стала демонами, нарушив правила социума.
Поэтому рчдом с Адамом появилась Ева.
И Создатель сказал - ладно, пока отдыхайте, а с завтрашнего дня начнете работать над собой.
Опрометчивое решение или продуманное, один Он знает.
Но этот отдых привел сами знаете к чему. :)
А поскольку нет абсолютного зла и абсолютного добра, может, решение было и правильным.
Ведь только социум делает человека человеком, как позже подтвердил Даниэль Дефо приключениями Робинзона Крузо на примере Пятницы. :)
Блін, как всьо сложно.
На самом дєло всьо било так.

Позвал Бог Адама і Єву і сказал.
У мєня есть для вас два подарка.
Пєрвий подарок - пісять стОя.
Я, я хочу пісять стОя - закрічал Адам.
Хорошо - сказал Бог. І Адам начал пісять на кусти на дєрєв,я, на траву.
А какой второй подарок? - спросіла Єва.
Мозгі - сказал Бог. Но іх тоже прідєцца отдать Адаму, іначє он тут всьо обосцит.
 
В стране, где дети живут под ракетами и большинство сидит онлайн в гаджетах из за войны по школьной программе - страшно актуально, просто капец.
 
Скоріш, меншість. Повний онлайн в Харківській і Донецькій, не знаю точно за Херсонську і Запорізьку. В Сумах, Дніпрі на вибір батьків було, в 2023 році точно.
Тим не менш діти з харківських шкіл займають призові місця на олімпіадах, всеукраїнських. Хто хоче, той вчиться. В контексті теми - гаджети наші дітки використовують як для розвитку, так і для деградації. Єдине чому гаджет не навчить, це тонкощам комунікації.
Вузы тоже. Племянница только и сидит в ноутбуке, куда же деться нашим детям от экранов. Сначала ковид в школе , полгода онлайн практически, потом ВУЗ - ковид онлайн до февраля 22 года, а потом онлайн война.
Может, во Франции это очень острая проблема, а у нас очень острая вынужденная необходимость. Книга написана явно до ковида, до изоляции в мире всех от оффлайн в любом виде.
 
Єдине чому гаджет не навчить, це тонкощам комунікації.
І ще співпереживанню.
Бо все буде сприймати, як кіно.
Співпереживання, взагалі розвиток емоційної сфери дуже позначається на інтелекті.

Візьмемо бабусю з якогось поліського села.
Хто скаже, що в неї низький інтелект, навіть якщо вона читати не вміла.
Але вона знає назви сотень трав, хоч і не латинською, як в підручниках. Вона знає, яку траву і до чого використати і специфіку її визрівання. Вона пам'ятає це до глибокої старості, а я вже закон Ома забула, маючи вищу освіту.
І головне - вона бачить перед собою страдницькі очі тих, кому в змозі допомогти.
Не в інтернеті десь, а перед собою.
Тому я і кажу - айкью потребує підживлення зі суміжних сфер нашого буття.
Інтернет цьому не навчить.
 
Назад
Зверху Знизу