Статус: Офлайн
Реєстрація: 26.02.2007
Повідом.: 212399
Адреса: Харків
Реєстрація: 26.02.2007
Повідом.: 212399
Адреса: Харків
Жіноча команда в Харкові дає друге життя речам. Як джинси та ПВХ-банери стають сумками й чохлами для ноутбуків, МГ “Об’єктив” показала та розповіла співзасновниця фірми “3.14BAN” Юлія Уварова.
“Викидати? Та ти шо, жартуєш? Ми перешили – носи далі”, – такий напис прикрашає стильну джинсову пляжну сумку. Насправді – вона не просто джинсова, а пошита зі штанів, які вже “відпрацювали” свою основну функцію. В офісі харківської фірми з перероблення “3.14BAN” подібні вироби – на кожному кроці.
“Усе переробляється до максимуму. Мінімум відходів – максимум користі”, – коментує антураж Юлія Уварова.
Соціальний проєкт із перероблення в Харкові створили ще до повномасштабного вторгнення РФ – понад п’ять років тому. Починали з повторного використання ПВХ-банерів – матеріалу, який сам собою в природі не розкладається протягом сотень років. Замість пошуків, як позбутися банерів, з них почали виробляти чохли для ноутбуків і сумки. Поступово розширювали як асортимент виробів, так і вживаних матеріалів для їх створення.
“ПВХ – це вже наш імідж і досвід, а джинси, якісь протигази, текстиль – це для нас ще новеньке, тому що ми це раніше не переробляли. У нас вже відпрацьовані, як то кажуть, п’ять моделей – ті, що в нас з банерами пройшли тестування. Тому ми за зразком зробили теж саме з джинсами. Це чохол для ноутбука. Тут піна, щоб не дряпалося. Можуть бути як вертикальні, так і горизонтальні. По-друге, це може бути сумка для ноутбука, хтось її називає пляжна. Поясна сумка – хтось навіть її порівнював із
⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.
Сама Юлія не схильна розкидатися “модними” екологічними термінами про усвідомлене споживання та вторинне перероблення Вважає їх занадто пафосними.
“Людськими словами, якщо це розказувати, це ж дійсно друге життя речей, які нам шкода викинути. Наприклад, я знаю бабусь, які з джинсів своїх онуків роблять якісь подушки, якісь сумочки, ще щось. Це теж наші амбасадори, які це роблять у домашніх умовах”, – пояснює вона.
Наразі постійна команда “3.14BAN” налічує десять осіб – це ті, хто працює в Харкові. Є також співробітники на аутсорсі в різних містах і локаціях – близько 20 осіб.
“Були хлопці, були водії, кур’єри, але зараз хтось на війні, хтось виїхав. Ми самі поїхали (з Харкова – Ред.) на пів року, нас не було. Поки були тут такі великі бої, наша швачка закрила своє приміщення – поїхала до своєї доньки в Німеччину. Але потім повернулися з тією метою, що треба було не тільки відновлювати своє виробництво та платити зарплату своїм співробітникам, а ще й треба було підтримувати волонтерів, ЗСУ. Наші дівчата, в них теж чоловіки на війні, в ТрО, тому вони збирали разом з ними гільзи та переробляли й робили донати”, – розповідає Юлія Уварова.
Читайте також:
⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.
⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.
Так до сумок і чохлів із джинсів додалися “вироби воєнного часу” – наприклад, дармовиси та чарки з гільз.
“Тобто, що робимо, те і продаємо, – відзначає співзасновниця фірми. – Ми ж все використовуємо. Навіть якісь дуже дрібненькі шматочки на блискавки чіпляємо. У нас перші вироби були – те, що серійне, ми купляли фурнітуру у швейних магазинах. А зараз ми використовуємо пластик той, що переробляється з кришечок”.
Говорячи про виробництво в Харкові, Юлія Уварова визнає: дійсно від “прильотів” ніхто не застрахований. Також виникають складнощі через касові розриви – коли не вистачає оборотних коштів, а взяти кредит чи скористатися овердрафтом неможливо, бо Харків у “червоній” зоні.
“Але є якась, як то кажуть, державна підтримка та варіанти розвитку й масштабування, якими ми теж користалися й користуємося. То я думаю, ті, хто намагається жити та виживати, вони однозначно знайдуть варіанти, щоб тут залишитися і далі працювати, – міркує Юлія. – Наприклад, ми хотіли б оновити застаріле обладнання, чи зробити якісь нові вироби. Це все з якихось власних коштів. Або, як я спочатку казала, з якоїсь економії. А так намагаємося жити, як і 100% наших харків’ян – з надією, що виживемо”.
Автор: Ксения Щитова
⚠ Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент та не бачать рекламу.