Найважливішим фактором зростання рейтингу Зеленського є те, що він поєднав три електоральні групи.
1. Виборці «проти всіх» стали ядром електорату Зеленського. Вони від самого початку були готові проголосувати за будь-якого антисистемного кандидата, це форма висловлення їхнього протесту проти традиційних еліт. Подібний протест, подібний запит на антисистемні обличчя можна спостерігати у багатьох країнах світу.
І я, й інші аналітики (не виключено, що і сам Зеленський) думали, що цим все й обмежиться. Але у січні він почав набирати другу групу.
2. Проросійський електорат втратив єдиного кандидата після розколу проросійського блоку на дві частини (до цього розколу долучився і штаб Порошенка, але вони навряд чи прогнозували подібні наслідки). Багато проросійських виборців зневірилися у кандидатах Бойко та Вілкулі і побачили свого в Зеленському: російськомовний, не давить на патріотизм, вважає необхідним припинити війну.
Таким чином Зеленський отримав другу групу виборців та значно підвищив свій рейтинг, ставши лідером перегонів.
3. І тут включилася третя група, яку умовно можна назвати «аби-не-Порошенко». Це виборці, для яких основним завданням нинішніх виборів є усунення Порошенка (спектр причин різноманітний — від розчарування реформами та корупцією до впливу російської пропаганди). Ці виборці наприкінці минулого року або не визначилися, або були готові голосувати за Тимошенко як за кандидата, який переможе Порошенка. Коли Зеленський стрімко вирвався нагору, вони побачили майбутнього переможця в ньому. Голоси почали перетікати від Тимошенко до Зеленського, і цей процес динамічно триває з початку року: вона падає, він зростає. Безумовно, це не ліваки-патерналісти, бо їм Зеленський нічого не пропонує; це виборці, для яких головною рисою Тимошенко була не її особистість, погляди чи програма, а її майбутня перемога над Порошенком.