Зеленський та Порошенко показали, скільки витратили у другому турі
Протягом 5 днів другого туру Порошенко вклав у виборчу кампанію ще 100 мільйонів, а Зеленський – 44,6 мільйона. НАЗК опублікувало проміжні фінансові звіти кандидатів у Президенти, що містять дані про надходження й витрати Петра Порошенка та Володимира Зеленського від 7 до 13 квітня.
Петро Порошенко, як і в першому турі, далі фінансує свою виборчу кампанію самостійно. У неї він вклав ще 100 мільйонів гривень. Ураховуючи видатки за перший тур, Порошенко витратив уже понад півмільярда гривень.
Кампанію Володимира Зеленського у другому турі на 100% фінансувала партія "Слуга народу". Загалом у період від 7 до 13 квітня вона переказала у виборчий фонд Зеленського 45 мільйонів гривень. За обидва тури виборів кандидат офіційно назбирав близько 147 мільйонів.
Упродовж 5 днів кампанії в Зеленського витратили майже всі зібрані кошти (крім 8,5 тисяч гривень), а в Порошенка залишилося 2,9 мільйона.
Обоє кандидатів сплатили по 16 мільйонів гривень за телерекламу на ТРК "Україна". Загалом, у другому турі Зеленський і Порошенко більшість грошей з виборчих фондів віддають на телевізійну рекламу.
Також Порошенко заплатив 540,17 тисячі гривень ДП "Національний спортивний комплекс "Олімпійський" за ведення там передвиборчої агітації. Імовірно, це була оплата за захід з його участю, який відбувся в неділю, 14 квітня.
Ці дані не є вичерпними, адже обидва кандидати не подавали остаточних звітів за перший тур виборів. Проміжні звіти за I тур містять відомості про надходження та витрати кандидатів від моменту їхньої реєстрації й до 18 березня включно. Згідно з ними, Петро Порошенко зі своєї кишені вклав у кампанію 415,6 мільйона гривень. А виборчий фонд Володимира Зеленського в 4 рази менший.
До 18 березня Зеленський зібрав 102 мільйони гривень, з яких 11,6 мільйона – власні кошти кандидата. Ще 16 мільйонів на рахунок виборчого фонду Зеленського переказала партія "Слуга народу". Про походження цих коштів політсила звітуватиме аж у травні, уже після виборів. Решту грошей на кампанію Зеленського перерахували фізичні та юридичні особи, частина з яких є його бізнес-партнерами. Журналісти також простежили зв'язок окремих донорів кампанії з Павлом Фуксом та Андрієм Портновим. Про витрати, здійснені між 19 та 31 березня, кандидати, які вийшли до II туру, звітуватимуть уже після виборів. Ці звіти міститимуть і дані про видатки кандидатів від 14 до 21 квітня.
За підрахунками Руху ЧЕСНО, під час виборчої кампанії Порошенко щодня вкладав у рекламу на телебаченні по 6,7 мільйона гривень, а Зеленський – 2,2 мільйона. Понад половину всіх витрат обоє кандидатів спрямовували саме на телерекламу.